Stambiagabarites padangas utilizuoti žada jau šiemet
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3853__Medium_
  • 2008_lrt_logo

Ruošiamasi pradėti utilizuoti stambiagabarites padangas. Skaičiuojama, kad per 20 metų jų sukaupta keletas tūkstančių tonų.

Kol kas už tokių padangų deginimą teks mokėti, tačiau ateityje atliekas planuojama priimti nemokamai, praneša LTV naujienų tarnyba.

Žemės ūkio bendrovė „Ginkūnų agrofirma" per keliolika savo veikl
os metų sukaupė daugiau kaip 20 tonų senų padangų. Kasmet kombainams, traktoriams, kitai žemės ūkio technikai sunaudojama tona padangų.

Pasak įmonės vadovo, padangos ne tik užima vietą - kievieną vasarą reikia baimintis, kad dėl atsitiktinės kibirkšties jos neužsiliepsnotų. Dėl atliekų grūmoja ir aplinkosaugininkai. Atsikratyti padangų norėta jau seniai, tačiau jas surenkančios įmonės už toną prašo kelių šimtų litų.

„Būtų gerai, kad jas panaudotų kaip žaliavą ir nereikėtų mums mokėti. Gal net jiems būtų reikalingos kaip žaliava ir galėtų mums primokėti, ir mes tuo labai būtume patenkinti. Bet bent jau priimtų ir nereikėtų mokėti", - sako Arūnas Grubliauskis, ŽŪB „Ginkūnų agrofirma" valdybos pirmininkas.

Aplinkos ministerijos teigimu, iki šiol Lietuvoje stabiagabaričių padangų niekas neutilizavo, nes neturėta joms smulkinti reikalingos įrangos.

Skaičiuojama, kad šiuo metu šalyje didžiųjų padangų turėtų būti sukaupta apie 4 tūkstančius tonų. Tai tik oficiali statistika, kiek tokių atliekų mėtosi miškuose, nežinoma.

„Aplinkos ministerija skelbė konkursus tris kartus ir, deja, nesėkmingai. Pirmą kartą tiesiog pasiūlymai neatitiko nustatytų reikalavimų, antrąkart niekas nepateikė pasiūlymų, o trečią buvo pasiūlytos labai didelės kainos ir jos buvo mums nepriimtinos", - pasakoja Raminta Radavičienė, Atliekų tvarkymo paslaugų skyriaus vedėja.

Jau šiais metais stambiagabaritėms padangoms utilizuoti Aplinkos ministerija planuoja skelbti naują konkursą. Pirminiais skaičiavimais, sudeginti toną šių atliekų kainuos apie 150 litų.

Neprižiūrimos padangos bus deginamos už Europos Sąjungos lėšas, žemės ūkio bendrovėms ir ūkininkams už šią paslaugą kol kas teks mokėti.

„Svarbiausias mūsų tikslas yra, kad tiek ūkininkams, tiek ūkinėms bendrovėms nereikėtų mokėti, kad jos įsiveždamos tas negabaritines padangas, sumokėdamos vieną kartą mokestį, būtų tikros, kad jos bus sunaudotos ir tas mokestis bus panaudotas padangų perdirbimui", - sako Artūras Zaremba, bendrovės „Akmenės cementas" generalinis direktorius.

Utilizuoti netradicinio dydžio padangas planuojama jau šiemet.

 

Jevgenijus Bardauskas, Lina Laurinaitytė

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

Naujoji padanga „MICHELIN X-ICE North 3“

Sutrumpėjo „MICHELIN X-ICE North 3" stabdymo kelias ant ledo

Autoreviu.lt pradėjo ilgalaikį „Michelin Energytm Saver+“ testą

Jeigu automobilis senesnis, geros padangos yra tiesiog būtinos...

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Tiems, kurie dar nepasikeitė padangų

Ratlankiai puošia ir suteikia pranašumo

Žinomi automobilių gamintojai jau nuo seno savo modelius puošia akiai maloniais lengvojo lydinio ratlankiais...

Dėvėtų padangų perdirbimas išsprendžia ekologines problemas

Be šeimininkų, pakelėse ir neprižiūrimose teritorijose paliktos dėvėtos padangos vis dar nesulaukia rimto ir atsakingo visuomenės požiūrio

Vakarų Lietuvos keliais

Lietuva nėra labai didelė, tad norint ją galima apvažiuoti per dieną...

Mobili ir greita pagalba prakiurus padangai

Mobili ratų taisykla - laiką taupantis padangų montavimo ir...

Kauno autodienos 2008

Fotoreportažas iš parodos „Kauno autodienos 2008”.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: