Stresas kelyje: daugiausia įtampos kyla dėl staiga persirikiuojančių automobilių
Atnaujinta: 2020-03-09
  • stresas_prie_vairo

stresas prie vairoNors vairavimas daugeliui žmonių yra malonus užsiėmimas, vis dėlto sėdus prie vairo kartais nepavyksta išvengti ir stresinių situacijų. Tai patvirtinti galėtų bet kuris vairuotojas, kuriam yra tekę bent kartą išvažiuoti į judrias didmiesčių gatves. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas rodo, kad didžiausią stresą vairuotojams kelia staiga iš vienos eismo juostos į kitą persirikiuojančios transporto priemonės. Šią įtampos ir nemalonių emocijų prie vairo priežastį nurodė beveik du trečdaliai (61 proc.) respondentų.

Už posūkio nerodymą - pyktis prie vairo

Beveik pusei (46 proc.) šalies vairuotojų didžiausią stresą prie automobilio vairo kelia posūkio signalų prieš manevrus nerodantys eismo dalyviai. Dar 30 proc. vairuotojų keliaudami automobiliu stresą patiria dėl ne tam skirtose vietose kelią kertančių pėsčiųjų, o tokia pati dalis - dėl saugaus atstumo nesilaikančių transporto priemonių.

Tarp kitų stresą keliančių veiksnių šalies vairuotojai taip pat dažnai minėjo vairuotojus, kurie nepraleidžia persirikiuojančių transporto priemonių, prasilenkiant tolimųjų šviesų neišjungiančius eismo dalyvius ir viršijančias arba gerokai lėčiau nei leistina važiuojančias transporto priemones.

„Daugiausia streso keliuose, be abejo, kelia pavojingos situacijos, dėl kurių kyla rizika susižeisti ar būti sužeistam. Pavojingi persirikiavimai ir kiti manevrai - bene dažniausia eismo įvykių priežastis, tad natūralu, kad tokiose situacijose vairuotojams kyla daug streso. Didelė įtampa dar labiau apsunkina vairavimo sąlygas, todėl patenkama tarsi į užburtą ratą, kai pavojingų situacijų gausa keliuose kelia daug streso, o šis dar labiau didina jų riziką", - sako draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Svarbiausia - neutralus požiūris

Anot draudimo eksperto, prie vairo nėra gerai nei itin atsipalaiduoti, nei jausti stresą. Dėl to vairuotojams reikėtų stengtis išmokti net ir įtemptose situacijose neprarasti šalto proto.

„Žinoma, tai ne visada pavyksta, ypač jei vairuotojai yra jauni ir turi mažiau vairavimo patirties. Įtampos prie vairo dar daugiau gali kilti tuomet, kai kur nors vėluojama, skubama ar važiuojama nežinomais keliais. Dėl to vien tik tinkamas kelionės suplanavimas gali gerokai sumažinti patiriamą įtampą. Patariu kiekvieną kartą iš namų pasistengti išvykti anksčiau ir, jei įmanoma, pasirinkti keliauti ne intensyviausiomis eismo valandomis arba rinktis tokį maršrutą, kuris aplenktų besiformuojančias spūstis", - sako R. Bieliauskas.

Jauniems vairuotojams streso išvengti sunkiau

Įgijus daugiau vairavimo patirties kelyje paprastai imama jaustis užtikrinčiau, todėl pradedantiems vairuotojams verta papildomai praktikuotis, daugiau dėmesio skirti tiems vairavimo aspektams, kurie kelia daugiausia rūpesčių.

Pavyzdžiui, ne vienam pradedančiam vairuotojui baimę kelia didelės žiedinės sankryžos. Kaip vieną streso kelyje priežasčių jas nurodė kas dešimtas tyrime dalyvavęs vairuotojas. Dėl to, pasak R. Bieliausko, pasikvietus į pagalbą labiau patyrusį vairuotoją pravartu pasitreniruoti važiuoti tokiomis sankryžomis savaitgaliais ar kitu metu, kai eismas miesto gatvėse ne toks intensyvus. Taip pat panašiai patariama pasipraktikuoti automobilį statyti ar užtikrintai atlikti kitus stresą keliančius manevrus.

„Kiekvienas vairuotojas turėtų stengtis vairuoti taip, kad nesukeltų streso ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams. Kuo vairavimo kultūra gatvėse aukštesnė, tuo įtampos jose neabejotinai mažiau. Jei visi vairuotojai kelyje elgtųsi atsakingai ir supratingai, vairavimas visiems taptų daug malonesne patirtimi. Apie tai reikėtų pagalvoti prieš persirikiuojant į kitą eismo juostą, atliekant pavojingus manevrus ar ruošiantis garso signalu užsipulti kitą eismo dalyvį", - sako R. Bieliauskas.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

Nepravažiuojamas kelias

Kaip pasirinkus važiuoti miško keliuku nubrėžti ribą tarp pamatuotos ir jau gerokai per didelės rizikos.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip užvesti automobilį žiemą?

Vairuotojams tikra žiema prasideda tada, kai ryte kyla rūpesčių „žadinant“ automobilio variklį.

Ekologiško vairavimo taisyklės

Laikydamiesi vos keleto ekologiško vairavimo taisyklių, galime sutaupyti net iki 20 proc. degalų, o kelyje užtruksime ne ką ilgiau.

Vairavimas esant rūkui

Svarbiausi saugaus vairavimo esant rūkui principai ir keliami pavojai

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Greičiausias trasoje – nebūtinai geriausias vairuotojas

Ilgametė patirtis automobilių lenktynių trasose

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: