Važiavimas per geležinkelių pervažas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • pic-f1297351679-1
  • pic-f1297351679-2

Atrodytų, kas bendro tarp automobilio ir traukinio? Pasirodo, šios transporto priemonės šiek tiek susijusios, nes jų keliai dažnai susikerta, o dėl netinkamo eismo dalyvių elgesio kartais įvyksta ir transporto priemonių susidūrimų. Traukinio ir automobilio susidūrimo atveju, kad ir koks didelis automobilis būtų, pasekmės dažniausia būna tragiškos. Būtent todėl, autoreviu.lt, prisidėdamas prie situacijos ne tik Vilniaus, bet ir Lietuvos keliuose gerinimo, kartu su Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba toliau tęsia bendrą projektą „Pavojingiausios Vilniaus sankryžos".

Šį kartą nagrinėsime eismo įvykius geležinkelio pervažose. Atrodytų, važiavimo per sankryžas ir stovėjimo prie jų tvarka aiškiai išdėstyta Kelių eismo taisyklėse:

„173. Įvažiuodamas į geležinkelio pervažą ir važiuodamas per ją, vairuotojas privalo vadovautis kelio ženklais, ženklinimu, užtvaro padėtimi, šviesoforų ir geležinkelio pervažos budėtojų (reguliuotojų) signalais. Prieš įvažiuodamas į geležinkelio pervažą, vairuotojas visais atvejais privalo įsitikinti, kad prie geležinkelio pervažos nėra artėjančios bėginės transporto priemonės.

174. Geležinkelio pervažoje vairuotojas privalo duoti kelią artėjančiai bėginei transporto priemonei.

175. Duodamas kelią artėjančiai bėginei transporto priemonei, taip pat tuo atveju, kai važiuoti per geležinkelio pervažą draudžiama, vairuotojas privalo sustoti prieš „Stop" liniją, kelio ženklą „Stop", šviesoforą, pakeliamąjį užtvarą, o jeigu jų nėra - ne arčiau kaip 10 m atstumu nuo pirmojo bėgio. Prieš pradėdamas važiuoti vairuotojas privalo įsitikinti, kad prie geležinkelio pervažos neartėja bėginė transporto priemonė.

178. Vairuotojui draudžiama:

178.1. važiuoti per geležinkelį tam neskirtose vietose;

178.2. apvažiuoti kitas transporto priemones, kurios sustojo prieš geležinkelio pervažą praleisti bėginės transporto priemonės;

178.3. įvažiuoti į geležinkelio pervažą, kai užtvaras nuleistas arba pradeda leistis, savavališkai pakelti užtvarą arba jį apvažiuoti;

178.4. įvažiuoti į geležinkelio pervažą, jeigu už jos yra kliūtis, kuri verstų vairuotoją sustoti geležinkelio pervažoje;

178.5. gabenti per geležinkelio pervažą specialiai transportuoti neparengtas žemės ūkio, kelių, statybos ir kitas mašinas, jeigu tai galėtų pakenkti, jeigu tai galėtų pakenkti geležinkelio pervažos įrangai."

Deja, taisyklių nuostatos ir vairuotojų elgesys dažnai skiriasi. Per 2010 m. policija užregistravo 449 kelių eismo taisyklių pažeidimus, susijusius su geležinkeliu. Daugiausia, net 238 vairuotojai, nepaisė reikalavimo sustoti ties „Stop" ženklu, įrengtu prieš geležinkelio pervažą. 132 vairuotojai, vedami neaiškių tikslų, įvažiavo į pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui. Šis pažeidimas ypač pavojingas. Vairavimo mokyklose turi būti išaiškinta, kad automobilis - ne pėsčiasis, taigi ir įsibėgėti, ir sustoti jam reikia laiko. Dar labiau ši taisyklė tinka traukiniui, kurio stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis negu automobilio. Net ir matydamas pervažoje stovinčią transporto priemonę, traukinio mašinistas neprivers traukinio iškart sustoti, geriausiu atveju jis pastebėjęs kliūtį ir pradėjęs stabdyti nuvažiuos kilometrą. Turbūt visiems aišku, kad automobilio ir traukinio susidūrimo atveju automobilio vairuotojas ir keleiviai beveik neturi galimybių išgyventi.

47 vairuotojai rizikavo važiuodami per geležinkelį neleistinose vietose, matyt negalvodami apie tai, kad automobilis gali sėkmingai neįveikti sankasos arba bėgių kelio ir jį teks palikti tiesiog traukinio kelyje.

23 vairuotojai nusprendė „būti gudresni už kitus" ir mėgino apvažiuoti prie pervažos sustojusius kitus automobilius.

Deja, bet situacija panaši ir 2011 m. - iki kovo pirmos dienos jau užregistruoti 53 KET pažeidimai, susiję su geležinkeliu. Vėl daugiausia - 28 vairuotojai nepaisė „Stop" ženklo ir mėgino kirsti geležinkelio pervažą ties ja nesustoję. 18 įvažiavo į sankryžą nepaisydami draudžiamo šviesoforo ar pervažos budėtojo signalo.

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 125 straipsnyje „Važiavimo per geležinkelio pervažas taisyklių pažeidimas" numatyta atsakomybė už Kelių eismo taisyklėse nustatytų važiavimo per geležinkelių pervažas reikalavimų pažeidimus, t. y. važiavimas per geležinkelį tam neskirtose vietose, kitų transporto priemonių, sustojusių prieš pervažą praleisti traukinio, apvažiavimas, įvažiavimas į pervažą esant draudžiamam šviesoforo ar pervažos budėtojo signalui arba kai užtvaras yra nuleistas arba pradeda leistis, savavališkas užtvaro pakėlimas arba jo apvažiavimas, įvažiavimas į pervažą, jeigu už jos yra kliūtis, kuri verstų vairuotoją sustoti pervažoje, specialiai transportuoti neparengtų žemės ūkio, kelių, statybos ir kitų mašinų gabenimas per pervažą, taip pat kelio ženklo „Stop" reikalavimo nesilaikymas, kai jis pastatytas prieš geležinkelio pervažą, - užtraukia baudą vairuotojams nuo trijų šimtų iki penkių šimtų litų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo dviejų iki keturių mėnesių.

Dauguma vairuotojų tikrai žino, kas gresia už šio straipsnio pažeidimą, taip pat suvokia grėsmę savo ir kitų žmonių sveikatai ir gyvybei, bet vis dėlto elgiasi neatsakingai. Dalis vairuotojų patenka į eismo įvykį nesuvokdami grėsmės ar pervertinę savo saugumą, nes būna apsvaigę nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų.

Nuo Kelių eismo taisykles pažeidžiančių vairuotojų neatsilieka ir pėstieji. Jie ignoruoja geležinkelio pervažose raudoną šviesoforo signalą. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 131 straipsnyje „Pėsčiųjų ir kitų kelių eismo dalyvių padarytas Kelių eismo taisyklių pažeidimas" yra numatyta atsakomybė už Kelių eismo taisyklių nuostatų pažeidimą, t.y. pėsčiųjų <···> nepaklusimas eismo reguliavimo signalams <···> užtraukia baudą nuo aštuoniasdešimties iki vieno šimto keturiasdešimties litų.

Todėl turbūt pagrindinė ir efektyviausia priemonė išvengti eismo įvykių geležinkelio pervažose yra eismo dalyvių kontrolė, geležinkelio pervažų naudotojų švietimas ir prevencija.

Nuotraukos Dalios Račkauskaitės

Už pagalbą ruošiant straipsnį autoreviu.lt dėkoja Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos pareigūnams.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Nacionalinis kelių eismo taisyklių egzaminas

Prabėgusį penktadienį visoje Lietuvoje vyko ....

Apie pasikeitimus, suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Žiema - laikotarpis, kai Lietuvos moto gyvenimas apmiršta...(papildyta)

„Geriausiojo vairuotojo“ titulo pernykštis nugalėtojas nebegins

Taigi, paskutinį rugsėjo sekmadienį sveikinsime

Geriausi vairuotojai sieks pakartoti pergales

Pernai geriausio Lietuvos vairuotojo titulą...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: