10 būdų, kaip pribaigti savo automobilį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 47RS080401A756__Small_

Yra daug būdų, kaip sunaikinti savo automobilį. Tikrai veiksmingas vienas – sėsti girtam prie vairo ar atiduoti raktelius kaimynui, apie važiavimą išmanančiam tiek pat, kiek kiaulė išmano apie debesis. Norite automobilį paversti netinkamu per keletą metelių? Pateikiame 10 būdų, kuriais pasinaudoję galėsite atsisveikinti su pinigais ir išniekinti savo keturratį draugą.

Tepalų keitimas. Tai įžūlus rinkodaros specialistų triukas, kuriems svarbu išpešti kuo daugiau iš kliento. Tegul visi kalba, kad variklio alyva gyvybiškai svarbi automobiliui. Netikėkite. Užtenka per tam tikrą laikotarpį kartkartėmis papildyti tepalo. Keisti visiškai nereikia! Protingi žmonės pasakys, kad po kurio laiko blogėja kai kurios tepalo savybės: šiluminis ir termokonsistencinis stabilumas, dėvėjimąsi mažinančios ar klampumo savybės ir daugelis kitų. Statistiškai daugiau negu 70 proc. automobilių važinėja su nepakankamu kiekiu tepalų.

Padangų slėgis. Nepakankamai pripūstos ar per daug pripūstos padangos ne tik trumpina jų tarnavimo laikotarpį, bet blogina traukos ir stabdymo ypatybes. Mes juk niekur neskubam. Netinkamas slėgis didina degalų sąnaudas? Jokių problemų, degalinės įrengtos kas 200 metrų. Vairuoti tokį automobilį pavojinga, jis gali būti nenuspėjamas! Tai ne mūsų problema, tegul kiti dėl to baiminasi.

Turbina. Įsigijote automobilį su turbina, bet supratote, kad ji įrengta visiškai be reikalo? Viskas paprasta. Reikia kurį laiką neleisti jai atvėsti ir – problema išspręsta: turbiną galima tiesiog išmesti. Kodėl taip nutiks? Turbina per minutę apsisuka 200 000 kartų, dėl to labai įšyla. Išjungus variklį išjungiamas ir turbinos vėsintuvas. Jūs nutraukiate aušinimą, deformuojasi turbinos sparneliai ir – turite tai, ko norėjote.

Nepašildytas variklis. Dar vienas būdas – tai važinėti šaltu varikliu. Ne šiaip važinėti, o dumti nuo šviesoforo prie šviesoforo švilpiant vėjui ausyse. Degalų mišinio degimo procesas nebus efektyvus, kol variklio temperatūra nepasieks optimalios.

Nevisiškai sudegant degalams, susidaro įvairių rūgščių ir toksinų, kurie gali suardyti kai kurias variklio dalis. Tepalui įšilti reikia laiko, nes turi pasiekti reikiamą klampumą. Specialistai rekomenduoja nedidinti variklio apsukų daugiau negu 2–3 tūkst. aps./min, kol nepasieksite optimalios temperatūros. O kaip aplenkti šalia stovintį ir įžūliai gazuojantį BMW?

Trumpi pasivažinėjimai gali pakenkti. Problema ta pati, kaip aprašytoji pirmiau: variklis nepasiekia darbinės temperatūros. Dar vienas trūkumas, pasak žinovų, kai katalizatorius nesugeba dirbti visu pajėgumu, taip trumpėja jo darbo laikas. Bet juk kitaip visų rajono barų ir neaplankysi?

Didelės variklio apsukos. Tachometro raudona zona rodo leistiną apsukų dažnį. Esant didelėms apsukoms, variklis patiria didelių apkrovų, galima sugadinti veleną. Mat jį galas, kam jo reikia?

Pavarų dėžė. Daug kas turi įprotį laikyti ranką ant pavarų perjungimo svirties. Pasirodo, dėl to per anksti susidėvi greičių dėžė. Svirtis sujungta su greičių dėže, todėl rankos trūkčiojimai siūbuojant mašinai ar į muzikos taktą perduodami bėgių skirstytuvui. To pakanka sukelti nedidelį dėvėjimąsi. Taigi greičių dėžė neišvengiamai pradės traškėti.

Sankaba. Dar vienas būtinas įprotis, jei norite sugadinti savo automobilį, – laikykite koją ant sankabos paminos. Visuomet! Sankabos diskas pradės praslysti, o galiausiai – per anksti susidėvės. Laikyti nuspaustą sankabą laukiant šviesoforo signalo – neblogas būdas. Sankabos guolis po 15 000 bus niekam tinkamas.

Netinkamai pasirinkta pavara. Niekas taip „neprievartauja“ variklio, kaip netinkamai pasirinkta pavara. Per žema pavara apkrauna variklio skriejiką. Per daug žema pavara – tai didelės variklio apsukos. Apie pasekmes kalbėjome dviejuose ankstesniuose punktuose. Užtat koks garsas, o ir nerti į kairę juostą reikia mirtinai!

Nešvarus automobilis. Tai ne vien priežastis policijos pareigūnui jus sustabdyti, bet ir puiki terpė korozijai. Korozija aktyvesnė, jei automobilis purvinesnis. Norite apsaugoti automobilį nuo korozijos? Užtenka plauti bent kartą per mėnesį ir vaškuoti geru vašku, o tikras „pacanomobilis“ privalo būti purvinas. Ne kitaip!

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: