Ne vienas vairuotojas galėjo savo akimis įsitikinti ir pamatyti, koks klastingas reiškinys automobilių korozija. KŪB "MAKVIS" ne kartą yra demonstravęs profesionalų optinį diagnostikos prietaisą, skirtą uždarų ertmių (slenksčių, durų, lonžeronų ir pan.) vidinių paviršių būklės įvertinimui. Paprasta akimi nematomas paviršius kur nors slenksčio viduje apšviečiamas specialaus galingo šviesos šaltinio su labai koncentruotu spinduliu bei mini video kameros, kuri kaip ir pats šaltinis, sumontuoti specialaus zondo korpuse ir jo realus, spalvotas ir labai ryškus vaizdas perduodamas į monitoriaus ekraną. Tas vaizdas jau nustebino ir nuliūdino ne vieną automėgėją, pernelyg pasitikintį savo automobilio atsparumu korozijai. Daugumos automobilių uždaros ertmės atrodo gan liūdnai - korozijos pėdsakų randama beveik visose automobiliuose, o ne retai atrandami ir labai stipriai surūdijusios vietos.
Bėda yra tame,- sako K.Mikučionis,- kad automobilių savininkai nesupranta, kad rūdys - tai jau rezultatas, o korozija - tai ilgas procesas, kurio metu atsirado rūdys. Kuo anksčiau imsimės priemonių, leidžiančių atitolinti proceso pradžią, tuo didesnė tikimybė gauti geresnį rezultatą. Neteisinga būtų tikėti, kad kai rūdys jau išlenda ant dažų, užteks padaryti standartinį padengimą ir mašina bus vėl kaip nauja. Tokiu atveju, parinkus tinkamas antikorozines medžiagas, ir dengiant tiksliai pagal individualią modelio schemą, galima žymiai sulėtinti jau prasidėjusį korozijos procesą. Bet nereikia manyti, kad atlikus surūdijusiai mašinai antikorozinį padengimą, rūdys savaime išnyks. Tiesiog galima tik užkonservuoti prasidėjusią koroziją, tame etape, žymiai apsunkinus jos tolimesnį vyksmą. Natūraliai kyla klausimas, tai ar verta dengti papildomai antikorozinėmis medžiagomis nenaują automobilį, kai korozijos pėdsakai matomi net ir vizualiai be prietaisų. Ne tik verta, bet ir būtina, jei norite tuo automobiliu dar važinėti. Jau prasidėjęs korozijos procesas vyksta didėjančiu greičiu, jei nieko nedaroma. Jei jau atsiradusios rūdys tiesiog tik užkonservuojamos, padengiant vaškinga vandenį atstumiančia plėvele, tai jau prasidėjęs korozijos greitis sumažėja net 60-90%, nes korozijai būtini deguonis bei drėgmė nebepatenka prie metalo paviršiaus. Įsigydami gana brangų diagnostikos prietaisą, mes kaip tik ir siekėme tikslo, turėti galimybę automėgėjui parodyti kaip atrodo uždaros kėbulo ertmės ir leisti jam pačiam spręsti, ar jis nori dar tuo automobiliu važinėti ir kiek ilgai,- sako "MAKVIO" atstovas. Kaip ir bet kokios rimtos ligos, taip ir korozijos atveju, geriau yra savalaikė profilaktika ir priemonės užtikrinančios ligos prevenciją.
Reikėtų stengtis atlikti papildomą antikorozinį padengimą kuo anksčiau, t.y. kol automobilis dar naujas, tada didesnis tokio padengimo efektas,bei mažesnė kaina. Jei papildomas antikorozinis padengimas atliekamas pagal DINITROL technologiją (ją naudoja dauguma antikorozinių centrų Lietuvoje) naujam automobiliui (iki 2 mėn.), antikorozinis centras Švedijoje duoda 10 metų raštišką garantiją. Kuo senesnis automobilis, tuo garantijos laikas trumpesnis. Ir nors antikorozinės medžiagos išsaugo savo savybes 6-8 metus, rekomenduojama kartą per metus (naujam automobiliui kas dveji metai) atvykti į paslaugą atlikusį centrą, kad specialistai galėtų apžiūrėti ir įvertinti dugno dangos stovį. Tai susiję su mūsų realybę - žiemą dažnai tenka važinėti nevalytais keliais, o išvykos į miškus neleidžia išvengti mechaninio dugno dangos pažeidimų. Ar galima savo jėgomis padengti automobilį antikorozinėmis medžiagomis?
Galima, jei yra tam darbui būtinos sąlygos. Visų pirmą reikia turėti tikrai kokybiškas, patikimas antikorozines medžiagas, skirtas automobilio kėbulo apsaugai nuo korozijos. Mažmeninėje prekyboje tikrai gausu antikorozinių medžiagų įvairiose pakuotėse - nuo aerozolių iki 5 l indų, nuo purškiamų iki tepamų, nuo graikiškų iki švediškų. Kiekviena iš firminių medžiagų turi savo privalumų ir trūkumų, savo pritaikymo ypatybių. Pasirinkti yra iš ko, bet norėtume įspėti nesižavėti savo darbo mišiniais, kuriuos dažnai siūlo kartu su padengimo paslauga už labai prieinamą kainą įvairūs auksarankiai meistrai. Nežiūrint, ką iš tikrųjų naudoja tokie "meistrai" dažnai galima net ir pakenkti , vietoje to, kad padėti automobiliui. Antra, reikia žinoti antikorozinio padengimo technologiją, operacijų seką, ir trečią, turėti sąlygas kokybiškai atlikti visas būtinas operacijas. Susipažinus su technologija tampa aišku, kad savo jėgomis pilnai atlikti visas būtinas operacijas, o tuo pačiu ir kokybiškai padengti savo automobilį, namų sąlygomis nėra įmanoma. Kad tai nėra tušti žodžiai, patvirtina ir pateikiama individuali purškimo schema. Tokioje schemoje pažymėtos visos kėbulo vietos, kurias būtina padengti, vietos, kuriose būtina gręžti kiaurymes, kad pasiekti sunkiai prieinamas vietas, antgaliai bei medžiagos, kuriuos reikia naudoti. Tik griežtai laikantis tokios purškimo schemos, bei naudojant profesionalią aukšto slėgio purškimo įrangą su specialiais antgaliais, galima užtikrinti kokybišką antikorozinį padengimą. Specialistai įsitikinę, tikrai kokybiškai antikorozinį padengimą gali atlikti tik profesionalai antikoroziniame centre. Savo jėgomis galima atilikti tik antikorozinės dangos kosmetinį remontą, arba remontuotos kėbulo dalies (sparno, durų, kapoto ir pan.) padengimą prieš pilną surinkimą, kai priėjimas prie visų detalės paviršių yra lengvas. Kokiu metų laiku geriausiai atlikti antikorozinį padengimą? Didelio skirtumo nėra, tik atliekant rudenį bei žiemą daugiau laiko bei sąnaudų tenka automobilio džiovinimui po plovimo aukšto slėgio vandens srove. Be to reikėtų atsiminti, kad iškart po dengimo nerekomenduojama važiuoti didesniu nei 60 km per valandą greičiu, kai kelio danga šlapia, kad iš po ratų lekiantis vanduo nenuplautų dar nesukietėjusios dangos nuo ratų arkų. Kodėl neretai stebimas antikorozinių medžiagų lašėjimas iš uždarų ertmių net po kelių dienų? Viskas priklauso nuo medžiagų, savybių bei technologijos. Visų pirma reikia žinoti, kad visi nematomi paviršiai, uždaros ertmės būtinai turi būti padengtos specialia antikorozine medžiaga, nes korozija prasideda būtent ten. Dėl kėbulo konstrukcijos ypatybių daugelį tokių paslėgtų paviršių įmanoma padengti tik gręžiant kiaurymes bei naudojant specialius antgalius bei purškiant aukšto slėgio siurbliais. Tam naudojama medžiaga turi būti labai skvarbi, drėgmę išstumianti. Kuo ilgiau iš vidinių ertmių, siūlių, išsiskiria ši medžiaga, tuo patikimiau bus apsaugotas automobilis. Ir tik pakankamai naujiems (2-3 metų) automobiliams, pasižymintiems gera gamykline apsauga, galima naudoti šiek tiek kitokios sudėties medžiagą, kurios perteklius neišsiskiria per kėbulo sujungimus.
Todėl nors antikorozinės medžiagos išsiskiriančios per sujungimus ir sukelia tam tikrų nepatogumų automėgėjui, tai yra neišvengiama - tik tokios medžiagos garantuoja pilną ir kokybišką vidinių ertmių apsaugą nuo korozijos. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl vis tik mūsų keliuose tikrai daug surūdijusių automobilių, yra tame, kad apie automobilio apsaugą nuo korozijos pradedame galvoti bei kažką daryti paprastai per vėlai - kai korozijos rezultatai jau aiškiai matomi. Automėgėjai turėtų suprasti, kad visi automobiliai vis tik rūdija ir norint to išvengti, labai svarbu padengti juos antikorozinėmis medžiagomis kuo anksčiau. Savalaikis kokybiškas padengimas leidžia ne tik žymiai prailginti automobilio tarnavimo laiką (6-8 metais), bet ir taupo automėgėjų pinigus. Kai korozija jau prasidėjusi, pati paslauga tampa brangesne, nes reikia daugiau ir įvairesnių medžiagų, o ne retai tenka dar ir papildomas operacijas atlikti. Belieka pasiguosti, kad ne vien tik lietuviai pradeda galvoti apie automobilių koroziją tik tada, kai rūdys jau akis bado. Amerikos rinkos tyrimai parodė, kad jei pirkėjas perka pirmą savo gyvenime automobilį, jam visai nerūpi jo kėbulo atsparumas korozijai ir atitinkamai galimybė prailginti kėbulo tarnavimo laiką. Tačiau kai pirkėjas perka jau 3-4 automobilį, paprastai vienas iš keturių jau teiraujasi apie perkamo modelio atsparumą korozijai, o jei perka 6 automobilį, tai jau du iš penkių pirkėjų domisi šią problema.
Dar daugiau (iki 60% pirkėjų) domisi antikoroziniu padengimu tarp tų automėgėjų, kuriems teko remontuoti savo automobilį, atliekant kėbulo remonto darbus. Specialistai pataria norintiems ilgai ir saugiai važinėti automobiliu, kurio prekinė vertė nemažėtų, dėl kėbulo korozijos kiek galima greičiau kreiptis į profesionalų antikorozinį centrą ir atlikti pilną papildomą automobilio kėbulo antikorozinį padengimą. Priklausomai nuo automobilio modelio, toks darbas kainuoja apie 400 Lt, o prireikus keisti kiaurai prarūdijusį sparną, dureles ar kokią kitą kėbulo dalį, tenka mokėti ne mažiau 500 Lt už vieną tokios detalės pakeitimą. Suprantantiems automobilių korozijos pavojų bei taupiems yra platus pasirinkimas antikorozinių centrų visoje Respublikoje.
Dažniausi automobilių gedimai
Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai
7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą
Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?
Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?
„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.
Ką žiemą apie automobilių skysčius privalo žinoti vairuotojai?
Dakaro dalyvio patarimai
Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?
Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"
Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė
Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį
Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas
„Auto show millennium 2012“
Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...