Patarimai perkantiems naudotą automobilį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3257__Small_
  • Aidas-Logo-11

Kaip išsirinkti automobilį, kuris ne tik atitiktų finansines galimybes, bet ir patikimai tarnautų? Net tiems, kurie pasitiki savo žiniomis, siūlome ne vien apžiūrėti automobilį. Nepagailėkite laiko  ir apsilankykite autoservise su išsirinkta mašina ir jos pardavėju. Negalintiems atvykti apžiūrai, siūlome keletą patarimų perkant naudotą automobilį.

Kėbulo įvertinimas
Pradėkime nuo kėbulo. Nuo jo priklauso ne tik estetinė išvaizda, bet ir kiek automobilis jums tarnaus. Apžiūrėti geriausiai giedrą, saulėtą dieną, tada matosi dažų nelygumai ir spalvos skirtumai.
Pasistenkite pažvelgti į remontuoto paviršiaus vidinę pusę. Blogai išlygintas ar net nelygintas metalas, negruntuotas paviršius rodo, kad remontas padarytas tik tam kartui ir tose vietose greit atsiras korozijos žymių. Aprūdijusios kėbulo detalės dažnai rodo bendrą blogą automobilio būklę. Nutrupėję dažai dėl mechaninio akmenukų poveikio priekinėje automobilio dalyje nėra pavojingi, tik reikia tas vietas laiku ir tinkamai apdoroti. Būtina atidžiai apžiūrėti sparnų apatinę dalį, vietas, kur tvirtinami purvasargiai, kur paviršius uždengtas plastikinėmis detalėmis, slenksčius. Prieš parduodant neretai tos vietos padengiamos storu rauplėtu paviršiumi, skirtu dangai apsaugoti nuo akmenukų, bet dažniausiai tai saugo tik beviltiškai surūdijusio metalo liekanas. Korozijos židinių randama ir ant automobilio dugno, durelių apačioje, žibintų angose. Apžiūrint automobilio apačią ir ratų arkas, reikia patikrinti, kaip išsilaikiusi gamyklinė danga.
Ką tik padengtos vietos dažnai parodo, kur buvo rūdys. Reikia pažiūrėti, kaip užsidaro durys, bagažinės ir variklio antvožai, ar lygiagrečios, vienodo pločio jų skyrimo linijos. Jei pastebėjote, kad buvo įlenktas sparnas, durelės, tai nėra labai baisu, svarbu, kad būtų kokybiškas remontas.
Blogiau, jei po avarijos nukentėjo laikančiosios konstrukcijos. Tada specialiu stendu reikia patikrinti ašių lygiagretumą ir pakabos geometriją. Jei pakabos parametrų nepavyksta sureguliuoti - toks automobilis bevertis, nes jį nupirkęs žmogus daug lėšų išleis nuolatiniam remontui.



Variklio patikrinimas
Jei kėbulo būklė pasirodė pakenčiama, tada galime tikrinti variklį. Prieš parduodant, pardavėjai dažniausiai nuplauna variklio išorę, tokiu būdu paslėpdami variklio tepalų nutekėjimus ir defektus. Gerai apžiūrėkite agregato išorę, ar nėra alyvos nutekėjimo žymių, remonto pėdsakų - varžtų nusukinėtomis briaunomis, negamyklinių perdirbimų. 
Atvarius automobilį patikrinimui į servisą galima išmatuoti slėgį variklio cilindruose. Jis neturi būti mažesnis už gamyklos nurodytą minimalią ribą. 
Patikrinkite alyvos būklę karteryje, ar ji ne tiršta. Emulsijos lašeliai parodo, kad alyvoje yra aušinimo skysčio. Dujos, besiskverbiančios pro atdarą tepalo įpylimo angą, įspėja, kad stūmoklių žiedai ar net patys cilindrai susidėvėję. 
Daug informacijos galite rasti apžiūrėję aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelį. Patikrinkite, ar jis užpiltas specialiu aušinimo skysčiu, ar nėra tepalo žymių, jos rodo, kad aušinimo ir tepimo sistemos susisiekia, o tai jau rimtas variklio gedimas. Jei aušinimo sistema yra nedidelio slėgio, tai bakelyje kylantys oro burbulai dažniausiai rodo, kad trūkusi galvutės tarpinė, deformuota ar skilusi pati galvutė. 
Apžiūrėkite visas gumines dalis. Ant jų neturi būti jokių įtrūkimų. Labai atidžiai apžiurėkite aukštos įtampos laidus, dirželius ir taip pat variklio paskirstimo dirželį. Patarimas perkant dyzelinį variklį - pažiūrėkite, ar guminės žarnos, kuriomis teka aušinamasis skystis, nėra labai kietos, nes jei jos tokios, vadinasi, į aušinimo sistemą patenka slėgis iš cilindrų, o tai pirmasis rimto gedimo požymis. 
Daug naudos duoda išmetamųjų dujų stebėjimas. Mėlyno atspalvio dūmas rodo, kad cilindruose dega tepalas, balto - aušinimo skystis, juodo - nesutvarkyta maitinimo sistema. Gerą variklį turinčią mašiną lengva paleisti, jis tolygiai dirba šaltas. Tai ypač aktualu perkant dyzelinį automobilį. Dirbti agregatas turi stabiliai, be bildesių ir triukšmo. Kiekvieno įtartino garso kilmę reikėtų išsiaiškinti, nes tai gali būti rimto gedimo priežastis.
Gerai patikrinti pavarų dėžę yra sunku. Važiuojant pavaros turi jungtis lengvai, be bildesių, o sumažinus greitį pasilikti savo vietoje. Reikia atkreipti dėmesį į automatinės transmisijos skysčio spalvą. Transmisijos skystis dažniausiai būna ryškiai raudonos spalvos, jei pastebėjote, jog skystis pilkšvas, tai indikuoja, kad transmisijos sankabos diskeliai yra sudilę ir gali tekti remontuoti transmisiją.
O dėl stabdžių ir pakabos, tai - kintantys mazgai ir daugiau ar mažiau remontuoti teks. Pakabos būklę galima patikrinti pavažiavus grindiniu: jei bildesių negirdėti, tai jau gerai. Tiksliau tai patikrinti galima atvykus į autoservisą. 

Dar keli patarimai
Apžiūrėkite ratus, labai svarbu, kad padangos būtų tolygiai susidėvėjusios. Jei ne - tai rodo pakabos defektus. Stabdant vairo neturi traukti į kurį nors šoną, neturi jaustis vibracijos per vairą ir pedalą. 
Šioks toks būdas sužinoti apie automobilio tikrąją ridą: atkreipkite dėmesį į automobilio pedalus, jei jie labai susidėvėję (nusitrynusi viršutinė pedalo dalis) ar vairas labai susidevėjęs, o automobilio rida maža, tai gali būti apgaulė.
Jei nusprendėte pirkti naudotą automobilį, Jums prireiks daug papildomų žinių tam, kad įsigytumėte patikimą ir techniškai tvarkingą transporto priemonę. Taigi, pirkdami automobilį, būkite labai atidūs ir nepasitikėkite pardavėjo gražbylyste. 
Prieš perkant automobilį yra geriausia leisti patikrinti specialistams, kurie išmano savo darbą ir turi patirties šioje srityje.

Deividas Ilevičius

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...