Variklio tepalo, tepalo filtro ir žvakių keitimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP9637__Large_

Ko reikia keičiant tepalą?

  • momento, kai reikia keisti tepalą;
  • noro;
  • automobilio;
  • tepalo (naudoju ELF 5w40);
  • tepalo filtro;
  • plovimo (trunka 5 minutes, tačiau nebūtina);
  • estakados, duobės ar parankinių priemonių;
  • rakto, kuriuo atsukamas tepalo išleidimo kamštis;
  • taros, į kurią supilsime seną tepalą (paprasčiausio kanistro);
  • ne būtina (tačiau rekomenduojama) – alaus, saulėtos dienos.

2.1. Užvedame automobilį, priekyje padedame pagalius ir lėtai užvažiuojame ant pakilimo.

2.2. Tegul variklis šiek tiek sušyla (5–10 minučių).

2.3. Išjunkti variklį, įjungti rankinį stabdį, išlipti iš mašinos, po priekiniais ir užpakaliniais ratais pakišti kaiščius.

2.4. Atsukti įpilimo kaklelio dangtelį.

2.5. Po nutekėjimo kamščiu, esančiu variklio karterio dugne, pakišti indą.

Jei plauname variklį

  • į variklį įpilti plovimo skysčio;
  • užsukti įpilimo kaklelio dangtelį;
  • užvesti variklį ir palikti jį veikiantį 5 minutes (laikas nurodytas plovimo skysčio naudojimo instrukcijoje);
  • išjungti variklį.

2.6. Pageidautina apsimauti pirštines.

2.7. Palįsti po mašina ir raktu atsargiai atsukti nutekėjimo kamštį (žr. pav.)

2.8 Stebėti, kad kamštis neįkristų į indą, skirtą keičiamam tepalui.

Tepalas labai karštas, pirmą sekundę išbėga stipria srove!

Nenusideginkite rankų!

2.9 Nepametę kamščio, išlįskite iš po mašinos.

2.10 Kaire ranka atsukite (sukdami prieš laikrodžio rodyklę) seną tepalo filtrą. Jei jis neatsisuktų, pramuškite jo korpusą atsuktuvu. Laikydami atsuktuvą už rankenos, pasukite jį į filtro atsukimo pusę.

2.11 Nuėmę filtrą pažiūrėkite, ar yra guminis žiedas – tarpinė. Ji gali būti prikepusi prie variklio korpuso.

2.12 Į naują filtrą įpilkite tepalo, naują guminį žiedą sutepkite ir įdėkite jį į filtro išpjovą.

(Atjunkite aukštos įtampos laidą nuo uždegimo ritės ir naudodamiesi starteriu užveskite variklį 1–2 sekundėms. Prijunkite aukštos įtampos laidą prie ritės).

2.13 Jei senas tepalas išbėgo visas, tai užsukite nutekėjimo kamštį.

2.14 Prisukite naują tepalo filtrą su uždėtu žiedu.

2.15 Į įpilimo kaklelį pilkite naujo tepalo (pagal naudojimo instrukcijas 3,4 litro B3 E ir B5 SOHC varikliams).

2.16 Užsukite įpilimo kaištį.

2.17 Užveskite variklį.

2.18 Įsitikinkite, kad tepalas nebėga per nutekėjimo kaištį ir tepalo filtrą.

2.19 Iš po ratų ištraukite kaiščius ir atsargiai nuvažiuokite nuo pakilimo.

Matuokliu patikrinkite tepalo lygį. Jei jis yra tarp F ir L žymų, tai viskas tvarkinga. Jei tepalo iki L žymos, pilkite jo tiek, kad pasiektų F. Atstumas nuo F iki L, esančių ant matuoklio, atitinka 1 litrą. Įpilto tepalo perteklių galima nupilti, jei šiek tiek atsuktume ir vėl užsuktume tepalo filtrą.

Uždegimo žvakių keitimas

Nuimdami ar atjungdami žvakių išvadus, juos ištraukite imdami už apsauginio gaubto, ne už laidų. Įstatydami žvakes, pirmuosius sriegius sutepkite tepalu, kurio pagrindas – molibdenas.

- Uždegimo žvakės gali labai įkaisti. Stenkitės nenusideginti.

- Žvakes reikia gerai priveržti, tačiau nepersistenkite.

- Silpnai priveržta žvakė gali labai įkaisti ir net pažeisti variklį.

- Per stipriai priveržta žvakė gali pažeisti cilindro galvutės sriegius.

- Negalima naudoti uždegimo žvakių, kurių kaitimo ribos netinkamos.

3.1 Nuvalyti purvą nuo kiekvienos uždegimo žvakės pagrindo.

3.2 Atjungti žvakių laidus, laikant už gaubto.

3.3 Senas žvakes išsukti žvakių raktu.

3.4 Rankomis įsukti naujas žvakes (sukti tol, kol jos įsirems).

3.5 Raktu paveržti žvakes, tik ne per stipriai.

3.6 Patikrinti aukštos įtampos laidų prijungimo tvarką.

3.7 Prie kiekvienos žvakės pritvirtinti apsauginį gaubtelį.

Oro filtro keitimas.

Viskozės ir popieriaus oro filtras yra oro valytuve. Jis specialiai apdirbtas ir jo nevertėtų valyti ar naudoti antrą kartą. Pririekus reikia keisti.

4.1 Atlaisvinkite žarnos spaustuką ir patraukite oro padavimo vamzdį.

4.2 Nuimkite spaustukus nuo oro valytuvo gaubto.

4.3 Atsargiai pakelkite gaubto dangtį.

4.4 Pašalinkite senąjį filtrą.

4.5 Drėgnu skuduru nuvalykite vidinį oro valytuvo gaubto paviršių.

4.6 Įdėkite naują oro filtrą.

4.7 Viską sutvarkykite atbuline tvarka.

Važinėjant dulkėtais keliais ir žvyrkeliais, filtrą keiskite dažniau negu rekomenduojama.

Nevažinėkite be oro filtro. Tai gali lemti greitesnį variklio nusidėvėjimą ir užsiliepsnojimą po kapotu.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...