Kaip taisyklingai atitirpdyti automobilį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • trys
  • rankena
  • dyzelis
  • langai
  • variklis

Tiems, kurie automobilį nuolat laiko garaže, nesusiduria su tokiomis problemomis kaip užšalusios durelės ir spynelės. Tačiau tie, kurių automobiliai žiemoja po langu, gerai žino, ką reiškia iš ryto nenorintis atsirakinti automobilis. Juk, jeigu iš vakaro buvo atlydis, o naktį pašalo, automobilis garantuotai pasidengs ledo kiautu, todėl atrakinti jį bus problemiška. Tik jokiu būdu negalima skubėti ar naudoti grubią jėgą - galima ir raktelį sulaužyti, ir spynelę sugadinti. Reikia atsargiai pabandyti atidaryti vairuotojo arba keleivio dureles. Galima pamėginti pašildyti raktelį ir tada jį kišti į spynelę. Jeigu automobilis chečbekas ar universalas, galima pamėginti įlįsti į automobilį pro penktąsias dureles. Gal ir nelabai patogu, tačiau šiuo atveju svarbiausia - patekti į automobilį nieko nesugadinus. Taip pat reikia nepamiršti, kad, ypač senesniuose automobiliuose, net ir atidarius dureles, jos vėliau gali neužsidaryti. Tokiu atveju labai pravers virvė, leidžianti pririšti dureles kelionės metu.

Nesėkmingas bandymas atidaryti užšalusias dureles

Jeigu nė vienų durelių nepavyksta atidaryti, o po ranka nėra jokio ledus tirpdančio skysčio ar parduotuvės, kurioje jo būtų galima įsigyti, galima pamėginti dureles apipilti karštu vandeniu. Šį būdą vairuotojai vertina skirtingai, tačiau verčiau atitirpusios, o ne per jėgą išlaužtos durelės. Žinoma, jas reikia skubiai sausai iššluostyti ir kuo greičiau apdoroti specialiais skysčiais, saugančiais nuo užšalimo.
Suteikus automobiliui „pirmąją pagalbą", reikia kuo skubiau važiuoti į artimiausią auto prekių parduotuvę ir įsigyti ledo tirpiklį.

Kokį ledo tirpiklį rinktis?

Žinoma, laiku įsigijus ledo tirpiklį, galima išvengti daugelio nemalonumų. Šiuo atveju prevencija tikrai aktuali. Kokį tirpiklį rinktis? Dažnas iš mūsų naudoja „WD-40", nors šis preparatas susilaukia labai prieštaringų vertinimų. Vieni ji giria kaip efektyvų, kiti peikia, kad juo išpurkštos spynelės atsirakina, bet paskui vėl užšąla. Ginčytis galima ilgai, tačiau jau verčiau kišenėje turėti „vduškę", negu laužyti užšalusias dureles. Bent jau pradžiai. Vėliau galima užsukti į parduotuvę ir nusipirkti kokio nors kito preparato. Juo labiau, kad rinktis tikrai yra iš ko. Tarkim, skystis spynelėms „Elite aero", „Autochemijos skystis spynelėms atitirpinti", „Abro" ar „Sonax" ledo tirpiklis spynelėms, „Abro" ledo tirpiklis langams ir pan.

Ledo tirpiklis langams

Gamintojai teigia, kad jie puikiai tirpdo ledą, sutepa ir apsaugo spyneles nuo pakartotinio užšalimo. Jais galima sutepti ir valytuvus. Žinoma, apie tai reiktų pagalvoti jau dabar, o prieš šalčius tiesiog įlašinti į spyneles kelis lašus ir nebesukt galvos.
Kalbant apie naudojimą, reiktų atsiminti, kad „WD 40" - aerozolis, o „Autochemijos skystis" labiau primena mašinų detalių tepimo alyvą. Tad „WD40" lengviau bus užpurkšti ant didesnio paviršiaus ar sunkiau prieinamose vietose, tačiau „Autochemijos skystis" veiks efektyviau.
Kita vertus, prieš įsigyjant bet kokį ledo tirpiklį galima pasitarti su pardavėju. Jeigu pardavėjas padėti negali (kas taip pat tikėtina), reiktų labai įdėmiai perskaityti skysčių aprašymus. Svarbiausia - jums reikia „Lock de-icer" arba ledo tirpiklio.
Beje, parduotuvėse galima rasti skysčių, kurie, pasak aprašymų, ir spyneles atitirpdo, ir langus nuvalo. Šiuo atveju reikia prisiminti, kad universalūs dalykai dažnai netinka niekam, tad verčiau langų plovimo ar atitirpinimo skystį ir skystį spynelėms pirkti atskirai. Kalbant apie langų atitirpdymui skirtas priemones, galima paminėt „Abro" ledo tirpiklį. Jis labai greitai ištirpdo stiklą dengiantį ledą.
Žinoma, reikia nepamiršti, kad kartais gali tekti pasinaudoti ir gremžtuku. Neturite jo automobilyje? Taigi reikia skubiai nusipirkti. Šluotelė taip pat pravers. Juk žiema, tikra, o ne kalendorinė, jau čia.

Kaip apdoroti spyneles ir valytuvus?

Perkant ledo tirpiklį reiktų pagalvoti apie tai, kur jis bus naudojamas. Kaip minėjome, „WD40" purškiamas aerozolis ir turi papildomą vamzdelį, kurį užmovus galima pasiekti sunkiai prieinamas ertmes. Kitas ledo tirpiklis tokio vamzdelio gali neturėti, tad pasiekti giliau esančią detalę gali būti sunku arba reiks meistrauti pačiam.
„WD 40" geras tuo, kad ne tik atitirpdo spyneles, bet ir saugo jas nuo pakartotino užšalimo. Jis praverčia prireikus atsukti užrūdijusią veržlę, išstumia drėgmę iš automobilio elektros dalių - tarkim, skirstytuvo dangtelio, tad rudenį reiktų nepamiršti atlikti šios nesudėtingo procedūros. Tiesa, drėgmės pašalinimui iš automobilio elektros dalių verčiau naudoti ne universalias, o specialiai tam sukurtas priemones. Tarkim, tokią.

Drėmę iš elektros dalių išstumiantis preparatas

„WD 40" galima apdoroti ir durelių gumas. Tai turėtų jas apsaugoti nuo prišalimo. Žinoma, galima naudoti ir specialiai durų gumoms skirtą preparatą. Ledo tirpinimui skirtu skysčiu gali būti sudėtinga sutepti gumas, tačiau galima sutepti vatą ar skudurėlį ir taip apdoroti gumas. Efektas turėtų būti toks pats. Dažnu tirpikliu galima suvilgyti ir valytuvus. „WD 40" šiam tikslui naudoti nepatartina.
Paprastai per didelius šalčius valytuvai arba sukietėja, arba pasidengia ledu. Bet kokiu atveju jie ne tik nevalo stiklo, bet gali jį ir subraižyti. Būtent nuo tokių nemalonumų ir padės valytuvų apdorojimas specialiais skysčiais. Sutepti reiktų ne tik gumas, bet net plastmasines ir metalines valytuvų dalis. Apdorotas gumeles reiktų dar palankstyti, kad skystis kuo geriau pasiskirstytų ant paviršiaus.

Kaip taisyklingai nuvalyti apšalusį automobilį?

Atrakinus automobilį, dar iki užvedant variklį, reiktų patikrinti, gal valytuvai prišalo prie stiklo. Jei prišalo, juos reikia „atkabinti", nes netyčia įjungus galima sulaužyti pačius valytuvus ir sudeginti saugiklį ar elektros varikliuką.
Patikrinę valytuvus įjunkite variklį ir tik tada pradėkite valyti sniegą ir ledą. Jei variklis dyzelinis ir nesiveda, gali padėti specialiai dyzeliniams varikliams skirtas purškiamas aerozolis.

Dyzelinių variklių užvedimą palengvinantis preparatas

Jis lengvai paleidžia variklį, esant didelei minusinei temperatūrai, pailgina akumuliatoriaus veikimą, patepa cilindrų sieneles, nes sudėtyje yra alyvos.

Ypač daug dėmesio turėtų būti skirta veidrodėliams ir stiklams, nes nuo jų priklauso kelionės saugumas. Kol valote automobilį, krosnelės, bent jau senesniuose automobiliuose, verčiau nejunkite - taip greičiau sušils variklis.
Nuo variklio dangčio sniegą nuvalykite, o nuo stogo nebūtina. Pasirodžius saulutei ar sušilus salonui, sniegas pradės tirpti ir pamažėle nutekės priekiniu stiklu. Taip ir stiklą nusivalysite, ir stiklų ploviklio sutaupysite.
Jeigu, nuvalius sniegą ir ledą, durelių langai neatsidaro, o veidrodėliai nepasisuka, palikite juos ramybėje. Ypač tai aktualu kalbant apie elektra valdomus stiklus ir veidrodėlius. Salonui sušilus, jie tikrai pradės veikti. Ir nebandykite iškart atidaryti dviejų ar daugiau langų. Taip gerokai padidėja tikimybė sudeginti elektros varikliuką. Tą patį galima pasakyti ir apie likusias durelių spyneles - laukite, kol atšils pačios.
Jeigu nenorite, kad per naktį langai apšaltų iš vidaus, artėdami prie stovėjimo vietos išjunkite krosnelę ir atidarykite langus - tegul automobilis atvėsta iš vidaus. Vėliau langų iki galo neuždarykite. Palikite bent porą milimetrų oro cirkuliacijai.

Už pagalbą rengiant straipsnį autoreviu.lt dėkoja UAB „PETRUTEI".

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...