Alyvos ar tepalų keitimas automatinėse pavarų dėžėse
Atnaujinta: 2020-03-19
  • automatines_pavaru_dezes__4_
  • automatines_pavaru_dezes
  • automatines_pavaru_dezes__20_
  • automatines_pavaru_dezes__1_
  • automatines_pavaru_dezes__2_
  • automatines_pavaru_dezes__19_
  • automatines_pavaru_dezes__16_
  • automatines_pavaru_dezes__10_
  • automatines_pavaru_dezes__11_
  • automatines_pavaru_dezes__14_
  • automatines_pavaru_dezes__18_
  • automatines_pavaru_dezes__5_
  • automatines_pavaru_dezes__6_
  • automatines_pavaru_dezes__15_
  • automatines_pavaru_dezes__17_
  • automatines_pavaru_dezes__8_
  • automatines_pavaru_dezes__13_
  • automatines_pavaru_dezes__12_
  • pav
  • pav1

Automobilių vairuotojai žino, kad kartą metuose ar maždaug kas 15 000 km (dažniausia) reikia keisti automobilio variklio tepalus. Pasak UAB „Daivanta" - vienos seniausių automobilių automatinių pavarų dėžių remonto ir priežiūros įmonių Lietuvoje - specialistų, praktika rodo, kad keisti alyvą automatinėse pavarų dėžėse dažnas vairuotojas pamiršta.

Tepalų keitimas

Pasak UAB „Daivanta" meistrų, tai reiktų daryti maždaug po 60 000-70 000 km., atsižvelgus į eksploatacijos intensyvumą. 

Tepalų keitimo įranga

Tai ypač aktualu kalbant apie nenaujus automobilius. Tiesa, reikia nepamiršti, kad esamų mechaninių gedimų alyvos keitimas nepašalins, tačiau jis tikrai apsaugos nuo jų atsiradimo, jei automatinė pavarų dėžė veikia tvarkingai.

Kaip atliekamas automatinių pavarų dėžių alyvos keitimas? Pirma: meistras sėda į automobilį, atlieka testinį važiavimą stebėdamas pavarų dėžės veikimą: ar ji veikia tyliai, ar girdėti pašalinių garsų, ar pavaros persijungia tiksliai, įjungiama diagnostinė aparatūra, kuria ieškoma galimų fiksuotų klaidų.

Pavarų dėžės diagnostika

Atlikus diagnostinį patikrinimą ir neradus gedimų, automobilis ruošiamas alyvos keitimui.

UAB „Daivanta" šiuo metu vienintelė įmonė Lietuvoje, turinti automatinių pavarų dėžių alyvos keitimo įrangą IMPACT-360, užtikrinančią šimtaprocentį alyvos pakeitimą. Beje, įranga gali būti naudojama ir pavarų dėžių praplovimui.

Raudona žarenele paduodamas naujas tepalas

Pats alyvos keitimas - neilgas procesas. Po diagnostikos darbų mechaninis senos alyvos išleidimas ir naujos supylimas užtrunka apie 60 min.(išskyrus atvejus, kai keičiamas automatinės pavarų dėžės filtras, karterio tarpinė, tada darbas gali užtrukti iki 2 val.). Prie automatinės pavarų dėžės aušinimo sistemos prijungiamos dvi žarnelės: juoda - senai alyvai, bespalvė - naujai.

Juoda žarnele išbėga senas tepalas

Į prie įrangos esančią talpą supilama nauja alyva ir įranga įjungiama.

Įrangos pajungimas

Sena alyva pumpuojama į aparato vidų, jos kiekį rodo šone esanti skalė.

Seno tepalo kiekio skalė

Nepaisant to, kokia alyva naudojama automobilio pavarų dėžėje - rausva ar gelsva - išpumpuojant ji paprastai būna juoda.

Senas tepalas

Alyvos būklė ir jos kitimas matomas prietaise sumontuotuose stikliniuose vamzdeliuose.

Senas ir naujas tepalas pradėjus keitimą

Priklausomai nuo variklio ir automatinės pavarų dėžės tipo, keičiant alyvą reikia perpumpuoti apie 15-20 l naujos alyvos. Būtent tai užtikrina, kad visa sena alyva iš automatinės pavarų dėžės bus pašalinta.

Senas ir naujas tepalas keitimui baigiantis

Tai ypač ryškiai matyti stebint minėtus stiklinius vamzdelius - pradžioje buvusi juoda ištekanti alyva pamažu šviesėja ir įgauna spalvą (konkrečiu atveju tepalas tapo rausvas).

Patikrinama ar naujo tepalo jau užtenka

Kiek kainuoja alyvos pakeitimas? Daugiausia įtakos kainai turi reikiamos naujos alyvos kiekis, tad kaina gali svyruoti 500-700 Lt.

Naujas tepalas

Visgi, įvertinus tai, kad apynaujis automobilis gali kainuoti apie 15 000 Lt, pavarų dėžės remontas - apie 3 000-5 000 Lt, o tepalo keitimas atliekamas maždaug kas 60 000-70 000 km, rekomenduotume šiuo atveju netaupyti.

Šis apartas gali ir praplauti pavarų dėžę - talpa vandeniui ir plovimo skysčiams

Juo labiau, kad UAB „Daivanta" specialistai savo darbą išmano, darbams naudoja tik kokybiškas medžiagas ir suteikia garantiją.

Straipsnis parengtas padedant UAB "Daivanta" specialistams

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...