Autoplovyklos
Atnaujinta: 2020-03-09

Profesionalios automobilių plovyklos pagal procedūros atlikimo principą skirstomos į dvi grupes: rankinė aparatinė ir automatizuota.

Pirmuoju atveju visas mašinos plovimo operacijas atlieka žmogus, kuris naudoja specialią įrangą, o antruoju visas pagrindines operacijas atlieka automatinė įranga, o žmogus čia atlieka operatoriaus vaidmenį, vadovaudamas nuo pulto. Rankinių aparatinių plovyklų techninės įrangos pagrindas yra specialus aukšto slėgio aparatas (ASA). Iš išorės jis paprastai atrodo kaip pastatyta ant ratų aptaki dėžė, prie kurios iš vienos pusės prijungiama žarna, per kurią pateikiamas karštas vanduo, ir elektros laidas, o iš kitos - žarna su rankena-pistoletu, iš kurio išmetama plaunanti aukšto slėgio srovė. Taip pat yra stacionarinių ASA, atrodančių kaip „spintos", su lizdais plovimo žarnoms prijungti. Apskritai, ASA gaminami įvairių rūšių, yra kelios rūšys mėgėjiškų ir profesionalių aparatų. Bet kokio ASA pagrindinis konstrukcijos elementas yra vandens pompa, kuri duoda darbinį slėgį. Jos našumas, galingumas ir medžiaga apsprendžia agregato klasę - profesionaliuose ASA naudojamos žalvarinės pompos, kurių našumas ne mažesnis kaip 500 l/h, ir kurios užtikrina maksimalų slėgį, ne mažesnį kaip 120 barų. Vertinga profesionalių ASA funkcija yra vandens šildymo galimybė, kuri leidžia gauti iki 80o C vandens temperatūrą, taip pat iki 140o C garo srovės temperatūrą. Kitas svarbus profesionalių aparatų konstrukcijos momentas - darbinių agregatų atšaldymo sistema, kuri leidžia naudotis ASA nepertraukiamai ilgą laiką. Taip pat profesionalios klasės ASA sukurtas specialių „pistoleto" antgalių komplektas dugno, ratų diskų plovimui ir t.t.

Pati rankinės aparatinės plovyklos technologija yra paprasta ir plačiai žinoma. Iš pradžių mašina apipilama stipria šilto vandens srove, tokiu būdu numušamas visas stambus purvas. Tada plaunama vandeniu su šampūnu, kuris ištirpina ir nuplauna likusį purvą. Po viso to ištirpintą purvą nuplauna stipria paprasto vandens srove. Jeigu ant kėbulo lieka įvairių sunkiai nuplaunamų dėmių (nuo kelių bitumo, įsigėrusios alyvos ir kt.), tada naudojami specialūs stipraus veikimo aerozoliai, kurie iš balionėlio užpurškiami tiesiai ant dėmės ir po to, kai dėmė ištirpinta, nuplaunami srove iš ASA. Plovyklos finalinė dalis gali būti įvairi. Vienuose servisuose mašina tiesiog nuvaloma rankiniu būdu servetėlėmis. Kituose naudojamas specialus „džiovinimo" vaškas, kuriuo apipilama mašina, ir vanduo susitelkia į stambius lašus ir nurieda nuo kėbulo. Paskui automobilį apipučia šiltu oru - ir baigta.

Įdomi technologija rankinių plovyklų srityje yra vadinamųjų aktyvių putų panaudojimas. Po to, kai srove numušamas stambus purvas, automobilis visas padengiamas putomis, tai atrodo kaip sniego pusnis. Po 1-2 minučių putos nuplaunamos vandeniu. Automatizuotų plovyklų grupėje yra dvi rūšys: portalinės ir tunelinės. Portalinės plovyklos pagrindas - tai postas - platforma, ant kurios užvažiuoja automobilis, ir judantis išilgai jo kėbulo rėmas, kuriame montuojama plovimo įranga. Pagal pastarosios tipą portalai skirstomi į portalus su šepečiais ir be jų (tai aukšto slėgio portalinės plovyklos). Portalo su šepečiais įrangos pagrindinis elementas - du horizontalūs ir vienas vertikalus plovimo šepetys (jie būna šiauštiniai, skuduriniai ir iš porolono), vandens ir šampūno tiekimo sistemos, taip pat ventiliatoriai džiovinimui. Tai sudaro minimalų komplektavimą, kurį turi kiekviena portalinė plovykla. Priklausomai nuo gamintojo ir portalo modelio, prie šio komplekto galima pridėti papildomus įrenginius: „džiovinimo" vaško tiekimo sistemą, apvalius šepečius ratų diskams valyti, purškimo prietaisą dugnui valyti ir modulį pirminiam nuplovimui vandens srove (vadinamajam „užmerkimui"). Plovyklos be šepečių pagrindas - tai galingas stacionarinis aukšto slėgio aparatas ir sistema, paskirstanti vandenį į tūtas, kurios yra išdėstytos per judančio rėmo perimetrą. Čia taip pat, priklausomai nuo modelio, yra galimybė papildomai įrengti portale įvairias tūtas su antgaliais diskams plauti, purškimo prietaisą dugnui valyti, pirminio nuplovimo modulį su aktyviomis putomis ir t.t.

Tunelinės plovyklos skiriasi nuo portalinių tuo, kad jose automobilis nestovi vietoje, ai jį apdoroja judantys agregatai, o priešingai - pats juda specialiame transporteryje, tuo tarpu įranga nejuda. Mašina pereina vieną po kitos visas plovimo stadijas, kaip ant konvejerio slinkdama iš vienos vietos į kitą. Tunelinės plovyklos taip pat būna su šepečiais ir be jų, ir pagal naudojamą įrangą beveik nesiskiria nuo portalinių. Tik tunelinėse plovyklose nėra paprastų komplektų. Tokios plovyklos statomos kaip visiškai automatizuotas ciklas, kur iš vienos pusės iš lauko įvažiuoja mašina, o iš kitos pusės, be žmogaus dalyvavimo kuriame nors etape, ji išvažiuoja jau išplauta ir sausa - galima iš karto sėsti prie vairo ir važiuoti. Teoriškai geriausią kokybę užtikrina rankinės plovyklos su ASA - žmogaus dalyvavimas procese leidžia nepraleisti nė vienos dėmės, kruopščiai ir gerai nuplauti visą kėbulą. Tačiau tikrovėje apie tai galima tik pasvajoti - nebent kino filme gali būti toks plovėjas romantikas, kuris iki blizgesio „laižytų" svetimus automobilius.

Paprastai plovėjai atlieka savo darbą mechaniškai, ir nekokybiškas plovimas arba džiovinimas, ypač įvairiose nepastebimose vietose, čia visiškai tipiškas reiškinys. Ne rečiau būna ir plovimo technologijos pažeidimų, kai proceso pabaigoje, staiga pastebėjęs blogai nuplautą vietą, plovėjas tiesiog nuvalo ją skuduru, palikdamas purvo ant dažų. Ypač pastebimas šis „žmogiškasis faktorius" tampa tada, kai prie rankinės plovyklos su ASA išsirikiuoja eilė - tada jau pavargę plovėjai ima dirbti taip, kad tik greičiau praleistų mašiną. Portalinė autoplovykla Tunelinė autoplovykla Automatizuotos plovyklos nepavargsta ir aptarnauja greičiau: portalinės (priklausomai nuo modelio) - per 3 - 7 minutes, tunelinės - per 2 - 4 minutes, o rankinės su ASA - 10 - 20 minučių.

Tačiau ir čia iškyla savų problemų. Ir visų pirma tai pilna įranga ir įrengimai dugnui, ratams plauti, vaško purškimo, pirminio plovimo įrengimai ir t.t. Labai svarbi yra visos įrangos techninė būklė ir jos susidėvėjimo laipsnis. Neretai atsitinka taip, kad, išvažiavęs iš portalo, automobilis būna nuplautas netolygiai: vienos jo vietos blizga, o kitos atrodo nelabai švariai. Nuo įrangos būklės tiesiogiai priklauso ir tai, kad plovykla nepadarytų žalos kėbului dėl to, kad blogai sureguliuotas vandens ir šampūno tiekimas. Seni šepečiai gali nepastebimai nutrinti viršutinį dažų sluoksnį. Be to, automatizuotose plovyklose problemų gali iškilti dėl įvairių išsikišančių automobilio dalių, tokių, kaip ilgos antenos, per daug aukšti „sparnai", užpakalinio stiklo valytuvai, kurie gali būti sugadinti. Praktiškai lyginti rankinių ir automatizuotų plovyklų efektyvumą ir kokybę pakankamai sunku. Viena vertus, gerai apmokyti plovėjai gerame servise atliks savo darbą daug geriau, negu turintis jau neblogą amortizaciją paprasto komplektavimo portalas. Ir priešingai - šiuolaikinė, su plačiu funkcijų pasirinkimu ir gerai aptarnaujama automatizuota plovykla užtikrins daug geresnę kokybę, negu koks nors išvargęs vaikinukas, kuris vakar gerai pasilinksmino su draugais. Todėl, renkantis plovyklą, tikslinga teikti pirmenybę aukštesnio lygio servisui, kuriame siekia darbo kultūros ir naudoja šiuolaikinę naują techniką.

DAIVOS AUTOPLOVYKLA

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.