„BMW“ istorija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • bmw_car

Kai kurie automobilių gamintojai vis dar atspindi savo praeitį. Tarkim, vokiečių automobilių gamintojo „BMW" emblema vaizduoja... besisukantį propelerį. Šio prekių ženklo istorija prasidėjo būtent nuo lėktuvų.

Įmonės pavadinimas „BMW" verčiamas kaip „Bavarijos variklių gamyklos" (Bayerische Motoren Werke AG). Ji buvo įkurta Miunchene 1916 m., kai pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui smarkiai išaugo aviacinių detalių ir dalių paklausa. Norėdami iš palankios situacijos išspausti kaip galima daugiau, detalių gamintojai nusprendė susivienyti. Jungtinės bendrovės simboliu buvo pasirinktas besisukantis propeleris. 1920 m. emblemos detalės ir spalvos buvo patobulintos: anksčiau vyravusias žydrą ir sidabrinę spalvas pakeitė tradicinės Bavarijos spalvos - balta, mėlyna ir sidabrinė. Reikalas tas, kad Bavarijos herbas yra žydra ir sidabrine spalvomis išdažytas ir karūna papuoštas skydas. Savo logotipui pasirinkę tokias pat spalvas, „BMW" „pataikė į dešimtuką", tad bendrovės logotipas nekinta jau 80 metų.

Beje, įmonės veiklos kryptis buvo pakeista ne savo noru. Pirmąjį pasaulinį karą pralaimėjusiai Vokietijai buvo uždrausta gaminti lėktuvų variklius, o kadangi tai buvo vienintelė „BMW" produkcija, jiems teko skubiai ieškoti kitos veiklos sferos. Buvo nuspręsta gaminti automobilius ir motociklus. Dabar aišku, kad šis pasirinkimas buvo teisingas. 1923 m. Vokietijoje buvo pagaminti pirmieji motociklai - „BMW R32", o po penkerių metų, įsigijus licenciją iš anglų, buvo pagamintas pirmasis automobilis.

Po Antrojo pasaulinio karo dalis „BMW" gamyklų liko tuometinėje VDR (Eizenache). Iki 1951 m. jų produkcija vis dar vadinosi „BMW", tačiau po to pavadinimas buvo pakeistas į „EMW" (Eisenacher Motoren-Werke).

VFR 1948 m. pasirodė pirmasis „BMW" motociklas, 1952 m. - automobilis.

1967 m. rinkai buvo pasiūlytas pirmasis 2 serijos modelis, iš kurio vėliau išsivystė 3 serija. 1972 m. pasaulį išvydo pirmasis „penktukas", 1977 m. - pirmasis „simukas".

 

Dabar gaminami modeliai

Tipas

Metai

Straipsnis

BMW 1 serija

Prestižinias mažas automobilis

 

 

BMW 3 serija

Prestižinias mažas automobilis

 

BMW 3 Series - ir tuo viskas pasakyta...

 

BMW 5 serija

Prestižinias vidutinis automobilis

 

Penktosios serijos BMW - pirkti ar ne?

 

BMW 6 serija

Prestižinias vidutinis automobilis

 

 

BMW 7 serija

Reprezentacinis automobilis

 

 

BMW X serija

Prestižiniai visureigiai

 

 

BMW Z4

Prestižinis rodsteris

 

 

 

 

 

"BMW" muziejus

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...