„Ford Galaxy“ privalumai ir trūkumai - 1995 - 2006
Atnaujinta: 2020-03-09
  • priekis
  • _onas
  • stogas
  • vairas
  • vidus

Vienatūriai automobiliai turi savo nišą automobilių rinkoje. Juos perka ne tik daugiavaikės šeimos, bet ir žmonės, kuriems norisi erdvės ar tenka pervežti stambesnius krovinius. Ganėtinai populiarus mūsų krašte „Ford Galaxy".

Smulkios bėdos

Pirmą kartą rinkoje „Ford Galaxy" pasirodė 1995 m. 2000 m. jis buvo iš esmės modernizuotas. Nuo pirmtako skiriasi šiek tiek pakeista išore ir gausybe naujos įrangos. Svarbiausia, kad „Galaxy" atsikratė kai kurių problemų ir tapo gerokai patikimesnis.

„Ford Galaxy" savininkai turi vieną didelį pranašumą - jiems nereikia galvoti, kaip automobilyje vežti porą dviračių ar šaldytuvą. Jie ima ir krauna. Dauguma parduodamų „Galaxy" turi penkias sėdynes, kurias galima pritvirtinti įvairiose vietose. Grindyse įrengta daugybė tvirtinimo elementų. Reiktų žinoti, kad pasitaiko variantų ir su 7 sėdynėmis, tad, jei turite tikrai didelę šeimą, reiktų pasiieškoti tokio modelio.

Automobilio sąranga priklauso nuo gamybos metų. 1995-2000 m. modeliai buvo „tuštoki", o po 2000 m. modernizacijos automobilyje yra visi būtini priedai, įskaitant kondicionierių. Beje, pastarąjį reikia būtinai patikrinti. Patirtis rodo, kad maždaug po 7 metų eksploatacijos jie pradeda gesti. Dažnai tenka keisti prakiurusius vamzdelius, kartais, bet rečiau, - radiatorių. Taip pat prieš pirkdami tokį automobilį patikrinkite, ar laisvai nuimamos visos sėdynės. Būna, kad laikikliai pradeda strigti. Beje, 7-8 metų senumo automobiliuose gali tekti remontuoti priekinių langų elektrinius kėlikus. Laimė, tai nėra brangu. Dar viena silpnoka vieta - valytuvai, kurie pradėdavo kaprizytis 5 metų sulaukusiuose automobiliuose. Tad pirkdami vyresnį būtinai juos patikrinkite. Kita vertus, gali būti, kad valytuvai jau bus sutvarkyti.

Kadaise „Fordo" automobiliams buvo prikaišiojama, kad jie greitai rūdija. Apie „Galaxy" to pasakyti negalima. Jei pastebėjote rūdžių pėdsakų, greičiausia, automobilis buvo patekęs į avariją ir netinkamai remontuotas.

Amžinas klausimas - benzinas ar dyzelis?

Perkant didelį ir sunkų autobusiuką su ne pačiomis geriausiomis dinaminėmis savybėmis, reikia atsiminti apie kuro sąnaudas. Ilgokai į „Ford Galaxy" buvo montuojami tik 1,9 l 90 AG dyzeliniai varikliai. Toks automobilis nėra labai greitas: maksimalus greitis - 160 km/val., 100 km/val. greitį pasiekia per 17,1 s, tačiau ir kuro daug nereikalauja. Mieste jam užtenka apie 9 l dyzelino, užmiestyje - 5,6 l. XX amžiaus pabaigoje pasirodė galingesnis, 110 AG, variklis, o kiek vėliau - ir 116 AG. Beje, pastarasis buvo montuojamas ir su MPD, ir su APD. Po modernizacijos „Galaxy" gavo galingiausią, 1,9 l 130 AG, variklį. Automobilis gali pasiekti 188 km/val. greitį. Įdomus faktas - net ir pasirodžius šiam varikliui, tebebuvo gaminami ir 90 AG, ir 116 AG agregatai. Tokio tipo automobiliui tai neblogas rodiklis. Mieste kuro sąnaudos siekia 8,3 l, užmiestyje - tik 5,5 l. Žinotina, kad šiems varikliams reikia kokybiško kuro, tad labai nepatartina lankytis pogrindinėse degalinėse, nes gali tekti keisti ne tik purkštukus, bet ir remontuoti turbininį įpūtimą.

Pirkdami dyzelinį „Galaxy" būtinai apžiūrėkite turbiną. Tarp naudotų automobilių pasitaiko tokių, kur turbina „gyvena paskutines dienas". Tai aiškiai matyti iš prasisunkusio tepalo. Nauja turbina kainuoja labai brangiai, todėl daugumas vairuotojų ieško mažai naudotų arba bando jas remontuoti. Ir tas, ir tas kainuoja. Taip pat nepamirškite išsiaiškinti, kada keistas KMP diržas. Jį reiktų keisti kas 60 000 km. Tepalus patartina keisti kas 7 000 km.

„Galaxy" su benzininiais varikliais pasirinkimo gausa nedžiugina. Rinktis, greičiausiai, teks tarp 2 l 116 AG arba 2,3 l 145 AG variklio. Abu varikliai patikimi. Be to, jie turi ne KMP diržą, o grandinę, kuriai daugiau dėmesio reiktų po kokiu 190 000 km. Laimei, jos pakeitimas nekainuoja brangiai.

Dar galima rasti „Galaxy" su 2,8 l VR6 „Volkswagen" varikliu. Ilgokai tokius variklius turintys „Galaxy" ir „Sharan" buvo greičiausi tarp savo klasės automobilių. Beje, kai kurie automobiliai su VR6 turi visus keturis varančius ratus. Deja, jie patys ir jų eksploatacija - brangiausia.

Pavarų dėžės ir važiuoklė

„Galaxy" gali turėti ir MPD, ir APD. Pirmieji automobiliai turėjo 5 pavarų MPD, į pabaigą buvo pradėtos montuoti ir 6 pavarų. Tiesa, tokias pavarų dėžes gaudavo tik modeliai su dyzeliniais arba 2,8 l benzininiu varikliais. Meistrai teigia, kad naudotą „Galaxy" verčiau pirkti su MPD. Ji ilgiau tarnauja, pigiau kainuoja remontas, automobilių laužynuose jų daugiau. Gali būti, kad įsigijus senesnį automobilį teks keisti sankabą, tačiau paieškoję tikrai rasite neoriginalių dalių.

Senesniuose automobiliuose sumontuoti 4 pavarų APD, naujesni turi 5 pavaras. Tai buvo teisingas sprendimas: pavaros persijungia tolygiau, kuro sąnaudos sumažėjo. Šiaip jau APD tarnauja ilgai, tačiau, jei automobilis nuvažiavęs 150 000 km ir daugiau, būkite atsargūs ir kruopščiai patikrinkite pavarų dėžę, nes vėliau remontas bus brangus.

„Galaxy" pakaba beveik nesiskiria nuo daugumos amžių sandūros automobilių pakabų. Ją ganėtinai paprasta aptarnauti, nors kai kurios detalės tarnauti galėtų ilgiau. Tarkim, aktyviai važinėjant, kas porą metų gali tekti keisti stabilizatorių atramas. Ilgiau galėtų tarnauti ir amortizatorių atramos. Jos kainuoja nedaug, bet kartais jas keičiant sugadinamas pats amortizatorius. Jei perkate daugiau kaip 100 000 km nuvažiavusį automobilį, ruoškitės rimtesnėms investicijoms. Gali tekti keisti vairo traukes ir jų antgalius, rutulines atramas, amortizatorius ir stabdžių diskus. Praktika rodo, kad pirmi susidėvi priekiniai. Tai nėra labai malonu, bet atsarginių dalių pasirinkimas didelis, o neorginalios kainuoja nebrangiai. Tiesa, jos trumpiau tarnauja.

Taigi

„Ford Galaxy" antrinėje rinkoje, bent jau iki krizės, buvo ganėtinai populiarus. Suprantama: „Fordas" turi neblogą įvaizdį, automobilis nėra labai brangus, yra iš ko rinktis. Kalbant apie patikimumą - nelabai ką beprikiši. Ypač, jei automobilis pagamintas po modernizacijos. Meistrai teigia, kad „Galaxy" genda dažiau negu, tarkim, „Focus", tačiau prireikus pervežti daugiau daiktų „Focus" jums tikrai neužteks. Tai įmanoma tik su „Galaxy".

„Ford Galaxy 1.9 TDI" techninės charakteristikos

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Vienatūris

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

7

Ilgis

4641 mm

Plotis

1810 mm

Aukštis

1730 mm

Maksimali bagažinės talpa

2610 l

Minimali bagažinės talpa

266 l

VARIKLIS

Variklio tūris

1896 cm3

Kuro paskirstymo mechanizmas

ohc

Turbininis įpūtimas

yra

Galia

116/4000 AG

Sukimo momentas

285/1900 Nm

Kuras

Dyzelinas

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų skaičius, MPD

6

Pavarų skaičius, APD

5

PAKABA

Priekinė pakaba

Skersinė svirtis

Užpakalinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

VAIRO SISTEMA

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara

Apsisukimo spindulys

9,9 m

STABDŽIŲ SISTEMOS TIPAS

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

70

100 km/val. pasiekia, per

13,7 (15,1) s.

Maksimalus greitis

181 (178) km/val.

Kuro sąnaudos užmiestyje

5,4 (6,5) l/100 km

Kuro sąnaudos mieste

8,6 (9,9) l/100 km

Mišrus ciklas

6,6 (7,8) l

Prošvaisa

150 mm

Automobilio masė

1725 kg

Leidžiama automobilio masė

2420 kg

Padangų dydis

195/65 R15

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Ateina laikas keisti automobilį?  Tada galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

„Nissan Micra ELLE“ – pažangiausia moters draugė

Stilinga, žavi ir mylinti didmiestį...

„Hyundai ix35“ – pažindinamės iš naujo

Labai pravartu po pertraukos vėl sėsti prie...

Įdomiausi kasdieniai modeliai iki 6 000 lt

Mūsų keliasi važinėja ganėtinai daug automobilių, tačiau

Tikriems vyrams

Ypatingus automobilius, tokius kaip...

„Renault Grand Scenic“

Trečiosios kartos „Renautl Grand Scenic" debiutavo ...

Lietuvis - vėl brangus pirkėjas

Vos prieš mėnesį besiderantys ir atidūs lietuviai automobilių turguose buvo nelaukiami pirkėja

Išnykę JAV automobilių prekių ženklai

2010-2011 m. nustojo egzistuoti keletas automobilių prekių ženklų.

Renkamės naudotą automobilį – kaip vėliau išvengti išlaidų

Taigi, ką reiktų atsiminti? Kiekvienas senas automobilis kadaise buvo naujas ir stovėjo salone.

„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos

„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: