Įlenkimų ir duobučių lyginimas, lokalusis dažymas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • automobiliu_lyginimas__1_
  • automobiliu_lyginimas__2_
  • automobiliu_lyginimas__3_
  • automobiliu_lyginimas__4_
  • automobiliu_lyginimas__5_
  • automobiliu_lyginimas__6_
  • automobiliu_lyginimas__7_
  • automobiliu_lyginimas__8_
  • automobiliu_lyginimas__9_
  • automobiliu_lyginimas__10_
  • automobiliu_lyginimas__11_
  • automobiliu_lyginimas__12_
  • automobiliu_lyginimas__13_
  • automobiliu_lyginimas__14_
  • automobiliu_lyginimas__15_
  • automobiliu_lyginimas__16_
  • automobiliu_lyginimas__17_
  • automobiliu_lyginimas__18_
  • automobiliu_lyginimas__19_
  • automobiliu_lyginimas__20_
  • automobiliu_lyginimas__21_
  • automobiliu_lyginimas__22_
  • automobiliu_lyginimas__23_
  • automobiliu_lyginimas__24_
  • automobiliu_lyginimas__25_
  • automobiliu_lyginimas__26_
  • automobiliu_lyginimas__27_
  • automobiliu_lyginimas
  • IMGP9039

Kiekvienas automobilio savininkas nori kuo ilgiau matyti savo „geležinį draugą" sveiką, nesubraižytą, nesulamdytą. Vos tik saloną palikusio automobilio pradeda tykoti įvairūs pavojai. Labai dažnai automobilių detalės kenčia prie prekybos centrų. Aikštelės ganėtinai erdvios, bet pasitaiko tautiečių, savo automobilius statančių kuo arčiau kitų transporto priemonių ir dureles atveriančių taip, tarsi jie būtų vieni. O kur dar likimo valiai palikti parduotuvių vežimėliai. Apibraižomi automobiliai ir į laiku nepastebėtus stulpelius, nekalbant apie chuliganus ar gamtos išdaigas.

Laimė, automobilių priežiūros ir remonto technologijos taip pat nestovi vietoje. Anksčiau vienintelis remonto būdas būdavo nuimti detalę ir perdažyti, o dabar kai kuriuos, įbrėžimus ar ilenkimus galima sutvarkyti greičiau ir paprasčiau.

Ar visada yra tik vienas automobilio remonto būdas?

Jei įlenkime nėra aštrių kampų ir nenubyrėjo dažai, neskubėkite automobilio remontuoti tradiciniu būdu, kai detalė nuimama, visa valoma, gruntuojama ir dažoma iš naujo. Mes, pasinaudodami savo žiniomis ir turima įranga, galime Jums padėti.

Kas yra „kėbulo remontas be dažymo"?

Tai būdas, leidžiantis atkurti buvusią automobilio išorę, išsaugant senuosius dažus. Tiesa, patiems nerekomenduojama to daryti, neturint specialių žinių ir įrankių.

Paprastai automobilio kėbulo lyginimui naudojami specialūs ilgesni ir trumpesni įrankiai, specialūs pieštukai,

atmušiklis,

speciali lempa, o dažų sluoksnio storis matuojamas

manometru.

Lempa naudojama siekiant tiksliai nustatyti įlenkimo vietą ir pažymėti ribas.

Kadangi metale atsiradus įlenkimui dažnai susidaro ir bangos, joms išlyginti naudojami specialūs pieštukai.

Vėliau, instrumentu įlenkta vieta lyginama. Specialiais ilgesniais ir trumpesniais, skirtingai išlenktais įrankiais automobilio skarda masažuojama arba, kitaip sakant, išspaudžiama iš vidaus.

Iš išorės su specialia lempa stebima, kaip vyksta darbai.

Tai daroma tol, kol automobilio detalė įgauna buvusią formą.

Vėliau sutvarkytas paviršius poliruojamas.

Visada lyginama tik iš vidaus. Paprastai detalės neardomos, nebent lyginant stogą tenka nuimti lubų apvadą.

Kuo smulkesni įlenkimai lyginami smailesniais, didesni - bukesniais įrankiais.

Taip remontuojant kėbulą dažai nepažeidžiami ir nesutrūkinėja, todėl nereikia dažyti, be to,

automobilio remontas užtrunka tik keletą valandų, priklausomai nuo įlenkimo dydžio ir sudėtingumo.

Žinoma, šis būdas gali būti taikomas ne visais atvejais. Jei įlenkimai gilūs, o metalas per daug ištemptas, jo visiškai atstatyti nepavyks ir dažyti teks. Visgi tokie atvejai ganėtinai reti.

Dažniausiai metalą pavyskta ištiesinti. Taigi taip galima sutaupyti pinigų, kuriuos sumokėtumėte už glaistymą ir dažus, ir laiko, nes tradicinis metodas truktų apie tris dienas. Ir dar, Jūsų automobilis nepapuola į kategoriją „glaistytas ir dažytas", o tai ypač aktualu naujų automobilių savininkams, nes automobilis išsaugo vertę. Tokiu pačiu metodu galime išlyginti ir automobilio bamperį, jo nereikės nuimti.

Ar pažeistos vietos dar kaip nors tvarkomos?

Amerikietiška technologija tvarkome negilius įbrėžimus.

Ji taikoma tada, kai pažeistas tik lakas ir dažai, bet gruntas ne. Paprastai tokie dalykai yra matomi.

Jei gruntas pažeistas, reikia taikyti lokalųjį dažymą.

Įbrėžimų tvarkymo technologija tinka tik tamsiems automobilio atspalviams.

Kas yra „lokalusis dažymas"?

Ruošiamos ir tvarkomos tik pažeistos vietos. Nereikia perdažyti ir išrinkti visos detalės. Priklausomai nuo pažeidimo vietos ir gilumo, tai užtrunka iki 3 val. Lokalusis dažymas taikomas ir metalinėms, ir plastmasinėms detalėms.

Tarkim, gerokai apgandintas plastmasinis automobilio bamperis bus nuimtas,

pažeista vieta išlyginta (plastmasės prireikus bus suvirintos),

vėliau nugruntuota ir nudažyta.

Bet ir tokiu atveju bus dažoma ne visa detalė, o tik pažeista vieta.

Ar lokalusis dažymas tinka visais atvejais?

Šis dažymas netaikomas, jei ant vienos detalės yra trys ir daugiau pažeidimų. Tada dažoma visa detalė.

Kas nusprendžia, kokį būdą taikyti?

Patyręs meistras iškart mato, kokį automobilio remonto būdą reiks pasirinkti. Paaiškėjus, kad teks perdažyti visą detalę, siekiant naudoti mažiau glaisto, įlenkimai lyginami atmušikliu. Taip galima aplyginti pažeistą vietą, vėliau ji sutvarkoma rimčiau arba taikoma lyginimo technologija nedažant.

Bet kokiu atveju, jeigu nusprendėte remontuoti automobilį, geriausia jį parodyti mūsų specialistams. Konsultacijos telefonu ar internetu bus ne tokios veiksmingos, kaip automobilio apžiūra. Būtent tada bus galima tiksliai nustatyti pažeidimų gylį ir nuspręsti, kaip jie bus tvarkomi.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.