Jeigu nusprendėte pirkti naudotą automobilį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • naudota

Pasaulinė krizė turėjo lemiamos įtakos naujų automobilių pardavimui - rinktis yra iš ko, tačiau, dažnai, pinigų trūksta, o bankai kreditus duoda nebe taip noriai. Savaime suprantama - tai pagyvino naudotų automobilių rinką. Kaip apsisaugoti nuo pardavėjų pinklių ir nenusipirkti garaže perrinktą „technikos stebuklą"? Padėti gali tik kruopšti planuojamo pirkti automobilio apžiūra ir bandomasis važiavimas, taip pat žinojimas, į ką reikia kreipti dėmesį, nes pasitaiko savininkų, visiškai nesurūpinančių savo automobiliu.

Viskas prasideda nuo išorinės apžiūros. Dėmesį reikia kreipti ne tik į kėbulo įlinkimus, įbrėžimus, bet ir kruopščiai apžiūrėti žibintus ir stiklus. Tarkim, blizgantys žibintai arba skirtingų metų gamybos stiklai naudotame 10 metų automobilyje turėtų sukelti abejonių, ar neteko transporto priemonei būti avarijoje. Yra ir senas, ne kartą aprašytas būdas. Jei kyla abejonių dėl dažų, prie kėbulo reikia prikišti magnetą. Jeigu kažkurioje automobilio vietoje jis nelimpa, vadinasi ten užtepta daugiau glaisto. Taigi - automobilis perdažytas. Žinoma, apžiūrėti automobilį reikia dieną - kartais skirtingi dažų atspalviai pastebimi ir plika akimi.

Viduje tikrąjį automobilio amžių galima nustatyti pagal sėdynių apmušalų būklę, žymes ant plastiko, vairo ir pavarų perjungimo svirties. Taip pat reiktų apžiūrėti paminų paviršių ir grindų dangą po vairuotojo kilimėliu. Geriau iš vidaus matyti ir priekinio stiklo nusidėvėjimo lygis, kurį išduoda įbrėžimai ir valytuvų palikti pėdsakai.

Nemažai įdomių dalykų slepia variklio dangtis. Dabar, kai keliai purvini, švariai nuplautas variklis išduoda, kad automobilį planuota parduoti arba pardavėjas nori paslėpti tepalo ir kitų techninių skysčių prasisunkimą. Nepatingėkite ir ištraukite tepalo lygio matuoklį, atsukite tepalo įpylimo dangtelį - dervos nuosėdos, jei jų bus, aiškiai parodys, kad tepalą savininkas keitė rečiau, negu reikia. Taip pat be dėmesio nereiktų palikti radiatoriaus, aušinimo sistemos ventiliatoriaus ir žarnelių. Šios detalės taip pat daug „pasako".

Sudėtingiau įvertinti važiuoklės ir transmisijos būklę. Čia, jei leidžia ratų diskai, galima apžiūrėti nebent stabdžių trinkelių susidėvėjimą, o nevienodai nusidėvėjusios padangos rodo prastą ratų suvedimą. Taigi, gali tekti keisti vairo sistemos detales, remontuoti pakabą arba atstatyti pažeistą automobilio geometriją.

Naudotame automobilyje gali „kalti" arba turėti laisvumą krumpliastiebinė vairo pavara - ne pats pigiausias elementas, tiesiogiai darantis įtaką važiavimo saugumui. Patikrinti ją galima vietoje. Reikia pasukioti vairą kairėn dešinėn. Jeigu per jį persiduos duslūs garsai - vairo sistema ne pačios geriausios būklės. Jei galima palįsti po automobiliu, būtinai palįskite, nes iš apačios geriausiai matyti visos skysčių prasisunkimo vietos. Tiesa, daugelyje naujesnių automobilių jau montuojamas elektrinis vairo stiprintuvas, tad skysčio prasisunkimo problemos išvengiama.

Prieš perkant automobilį, būtina juo pasivažinėti. Idealu, jeigu pardavėjas leidžia vairuoti pačiam. Kita vertus, jei neleis, tai irgi daug ką pasakys. Jeigu automobilis kelyje nėra stabilus, jį tenka nuolat „gaudyti" - ne viskas gerai su pakaba ir vairo sistema. Duslūs garsai važiuojant nelygiu, grublėtu paviršiumi rodo, kad teks remontuoti važiuoklę. Priekiniais ratais varomame automobilyje traškėjimas ir barškėjimas susukus vairą sufleruoja, kad teks keisti „pirštus" arba prievadus.

Transmisijos keliamas triukšmas išduoda, kad teks ardyti pavarų dėžę, o įkyrų gaudimą gali kelti susidėvėję stebulių guoliai. Jeigu automobilyje sumontuota APD, tai sušilus, kai persijungia pavaros, neturėtumėte jausti jokių stiprių smūgių. Taip pat ir pajudėjus - jeigu APD tvarkinga, pavarų persijungimo nejausite.

Žinoma, rasti naudotą puikios būklės ir pretenzijų nekeliantį automobilį sunku. Greičiausiai pavyks rasti pakenčiamos būklės naudotą automobilį. Jeigu nenorite sulaukti „staigmenų" net ir po kruopščios apžiūros, turėtumėte užsukti į artimiausią automobilių servisą, kur už maždaug 50 Lt automobilį apžiūrės specialistas, taigi klausimų tikrai nebekils. Žinoma, jeigu pardavėjas į servisą važiuoti atsisakys, pats laikas eiti ieškoti kitos mašinytės. Sėkmingo pirkimo.


Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"