Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • avarija

Skamba baisokai, bet yra dalykų, kurių automobilių savininkams reiktų vengti. Priešingu atveju nusimato ilgas „plieninio draugo" gydymas ar netektis. Taigi, ką turėtų atminti visi, branginantys savo transporto priemones:

1. Stebėti, kad slėgis ratuose visada būtų tinkamas. Per mažai pripūsta padanga yra nestabili, greičiau deformuojasi ir stipriau kaista šoninės sienelės. Ji greičiau dėvisi ir net gali plyšti.

2. Priekinio keleivio ant saugos pagalvės susikeltos kojos. Jeigu tuo metu įvyktų avarija, dideliu greičiu šaunanti saugos pagalvė trenktų keleiviui jo paties kojomis. Net ir esant mažam greičiui, rimtos traumos neišvengiamos.

3. Važinėjimas trumpais atstumais. Jeigu nuolat ar dažniausia važinėsite automobiliu tik trumpus atstumus, variklis nespės įkaisti iki darbinės temperatūros. Benzine arba tepale gali pradėti kauptis kondensatas. Kondensatui užšalus, variklis gali neužsivesti. Į tepalą patekęs vanduo blogina tepimo savybes, didėja dėvėjimasis. Visa tai gali baigtis neplanuotu remontu.

4. Purvinas priekinis stiklas. Jeigu priekinį stiklą įpratote valyti pirmu po ranka pasitaikiusiu skuduru, nenustebkite, kad laikui bėgant stiklas praras skaidrumą. Ant jo patekę riebalai ir tepalai gerokai apsunkiną matomumą, o jei naktį iš priekio atvažiuoja kitas automobilis, matomumas tampa nulinis. Apie pasekmes verčiau nė nekalbėti...

5. Jei variklyje bus per mažai tepalo, greitai nuo detalių nusitrins apsauginė tepalo plėvelė. Per mažas tepalo kiekis negali tinkamai aušinti variklio (taip, šią funkciją atlieka ir tepalas). Gerokai padidėja variklio dėvėjimasis, o čia jau ir iki rimtų gedimų netoli. Įpraskite tepalo lygį tikrinti bent kartą per mėnesį arba prieš ilgas keliones.

6. Didelės apsukos, kol variklis šaltas. Atminkite, kad šaltam varikliui reikia laiko sukurti būtiną tepalo spaudimą, kuris užtikrins darbinį detalių tepimą. Jeigu nuolat gazuosite varikliui nespėjus įšilti, besitrinančios detalės liks be apsauginės plėvelės ir, atitinkamai, trumpiau tarnaus. Venkite didelių apsukų.

7. Važinėjimas su praslystančią sankaba - ne į gerą. Jeigu vairuotojas nuolat laiko koją ant sankabos paminos, jis nė nejausdamas gali sankabą spaudyti dažniau, nei reikia. Sankabos diskas praslysta ir gerokai trumpiau tarnauja. Sankabos keitimas - ilgas ir toli gražu ne pats pigiausias malonumas, tad pratinkitės koją, kai nereikia perjungti pavarų, laikyti ne ant sankabos, o šalia.

8. Automobilio su automatine pavarų dėže tempimas. Apie tai, kad sugedę automobiliai, nepriklausomai nuo pavarų dėžės tipo, turi būti buksyruojami tik evakuatoriumi arba užkėlus priekinius ratus ant specialaus vėžimėlio, žino beveik visi, tačiau retas kuris taip elgiasi. Ir be reikalo. Sugedusio automobilio tempimas virve jau ir taip pavojingas, o jeigu tempiamas automobilis su APD, ruoškitės remontui. Daugelio automobilių APD tepimą užtikrina siurblys, kuris veikia tik veikiant varikliui. Jeigu jis išjungtas, neveikia ir pavarų dėžės siurblys. Jeigu automobilis tempiamas dideliu greičiu arba ilgai, pavarų dėžę gali tekti remontuoti arba keisti.

9. Nejunkite valytuvų nenuvalę apšalusio stiklo. Jeigu įpratote ledą nuo stiklų valyti valytuvais, atminkite, kad jie ne tik gadinasi brūžindami kietus ledokšnius. Tai, kad juos dažnai teks keisti, ne pati didžiausia blogybė. Bus gerokai liūdniau, jeigu valytuvai bus prišalę arba ant stiklo susikaups per daug sniego. Neatlaikę apkrovos gali perdegti saugikliai arba ir stiklų valytuvų varikliukas. Įpraskite stiklą nuvalyti patys.

10. Vairuotojas - svarbiausias žmogus automobilyje, tad jo darbo vieta turi būti ne tik patogi, bet ir tinkamai sureguliuota. Jeigu sėdynė bus atstumta per toli, ištiestomis rankomis laikomas vairas gali netikėtai „pabėgti". Jeigu vairuotojas (dažnai daro moterys) beveik remsis krūtine į vairą, avarijos atveju saugos pagalvė greičiau sužalos, nei apsaugos. Jeigu sėdynės nugarėlė bus atlenkta per daug, susidūrimo atveju vairuotojas gali tiesiog praslysti po saugos diržu.

11. Nereiktų vairuoti ir nuolat spausti stabdį. Įpratusieji laikyti koją ant stabdžio paminos ir nuolat ją spaudyti turėtų žinoti, kad tuo pat metu sukiojant vairą smarkiai apkraunama ir vairo sistema, ir priekinės pakabos detalės. Dėvėjimasis stiprėja, nes vairo stiprintuvas priverstas gerokai smarkiau dirti tada, kai bandoma pasukti stabdžiais spaudžiamą ratą.

12. Venkite nuslydimo nuo asfalto. Ne visi keliai su šaligatviais. Kai jų nėra, asfaltas tiesiog baigiasi kelkraštyje. Problema ta, kad asfaltas yra 4-5 cm aukščiau už kelkraštį. Stenkitės vengti šios kelio dalies, nes ratas gali lengvai į jį nuslysti. Iškart gal ir nepastebėsite, tačiau gali būti pažeista padangos vidinė dalis. Vėliau, veikiant apkrovoms, pažeista vieta toliau eižės, kol vieną dieną ratas suplyš.

13. Per daug staigus pavarų perjungimas. Atminkite, kad net pavarų dėžėms su sinchronizatoriumi reikia truputį laiko. Nuolatinis pavarų jungimas „per jėgą" trumpina PD tarnavimo laiką.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: