Ką žiemą apie automobilių skysčius privalo žinoti vairuotojai?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Vaidotas_Zala1
  • Vaidotas_Zala

Kaip tinkamai paruošti automobilį, kai gatves vis dažniau padengia plikledis, o rytais temperatūra nukrenta žemiau nulio? Specialistai sako, jog pakeisti vasarines padangas į žiemines, apžiūrėti stabdžių būklę - dar ne viskas. Būtina atidžiai patikrinti visus automobilio eksploatacinius skysčius. 

Kaip tinkamai prižiūrėti transporto priemonei skirtus eksploatacinius skysčius, žino ne kiekvienas vairuotojas. Vaidotas Žala, sausio pradžioje Dakaro lenktynėse dalyvausiančio „Agrorodeo" ekipažo pilotas, pataria, kaip prižiūrėti automobilių eksploatacinius skysčius žiemą.

 

Patikrinkite aušinimo skystį. Specialisto teigimu, atėjus žiemai kiekvienas vairuotojas turėtų pasirūpinti tinkamu aušinimo skysčio lygiu savo automobilyje. To nepadarę, vairuotojai rizikuoja ne tik nepajudėti iš vietos, bet ir pridaryti savo automobiliui žalos. 

„Pirma, dėl per mažo aušinimo skysčio lygio gali perkaisti variklis. Antra, jei šis skystis užšals, yra tikimybė, kad suskaldys variklio bloką, galvutę bei radiatorių. Todėl vos tik lauke pliusą keičia minusas, vairuotojai privalo suskubti apžiūrėti aušinimo skysčio kiekį. Be to, rekomenduojama aušinimo skystį automobilyje keisti kas dvejus metus", - sako V. Žala.

 

Nepamirškite apžiūrėti langų skystį. Pasak automobilių eksperto, vasarinio langų skysčio laiku nepakeitus į žieminį, šis užšąla ir taip rizikuoja sugadinti langų plovimo sistemą. 

„Esant žemai temperatūrai, žieminis skystis neužšąla ir gerai nuplauna šaltuoju sezonu susidarančius nešvarumus. Tiesa, žieminį skystį reikia keisti jau rudens pabaigoje. To nepadariusiems, į bakelį siūloma įpilti žieminio skysčio koncentrato prieš tai patikrinus, kiek jame yra likę vasarinio stiklų ploviklio. Svarbiausia - tinkamai praskiesti", - pastebi V. Žala. 

Jo teigimu, dalis vairuotojų langų skystį ryžtasi pasigaminti patys. Tinkamai „pataikius" koncentraciją, tą padaryti įmanoma, tačiau nenorint skysčio testuoti ekstremaliomis sąlygomis ir sulaukti siurprizų, V. Žala pataria verčiau pasitikėti didelę patirtį turinčiais langų skysčių gamintojais, kaip pavyzdžiui, įmone „Lesta". Šiemet ji tapo pirmąja ir vienintele įmone Lietuvoje, kuri savo produkciją gali žymėti oficialiu Dakaro lenktynių logotipu. 

„Iš esmės kiekvienam vairuotojui siūlau rinktis bet kurį kokybiškai pagamintą žieminį skystį nei maišyti jį pačiam su koncentratu", - teigia lenktyninkas.

 

Nenaudokite ledo gremžtukų. „Kad ir kokiu kokybišku gremžtuku valote nuo automobilio stiklo ledą ar sniego likučius, toks gremžtukas vis tiek braižo stiklą. Juolab atsiranda vairuotojų, kurie ledą nuo stiklo įsigudrina grandyti peiliu ar banko kortele. Po kurio laiko pamatysite, kad priekinis stiklas bus ne toks skaidrus, ypač saulėtą dieną", - sako Dakaro lenktynių dalyvis. 

Vietoje ledo gremžtuko, lenktynininkas pataria išbandyti specialų skystį, kuris lengvai nutirpdo ledą nuo transporto priemonės langų.

 

Prižiūrėkite automobilio dureles. Žiemą V. Žala vairuotojams rekomenduoja pasirūpinti specialiu purškiamuoju skysčiu arba silikonu. Jais reikėtų patepti durų spyneles ir sandarinimo gumas. 

„Kaip apsaugoti automobilį nuo purvo? Tereikia jį nuplauti ir padengti vašku. Tokiu būdu purvas nepateks net į mažiausius automobilio įtrūkimus. Tačiau šaltuoju sezonu nuplovus automobilį, svarbu nepamiršti patepti durų ir bagažinės sandarinimo gumų specialiu silikonu arba purškiamuoju skysčiu. Šie skysčiai saugos minėtas jautrias vietas nuo prišalimo ar net plyšimo", - pataria „Agrorodeo" ekipažo pilotas. 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.