Kaip išgyventi žiemą – specialistų patarimai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • rakinam

Žiemos sulaukėme. Panašu, kad ji truks ne vieną dieną. Sniegas, šaltis, ledas ir kiti žiemos malonumai laukia visų vairuotojų. Taigi, ką reikia daryti, kad ryte automobilis ramiai užsivestų, jame būtų šilta ir patogu. Apie tai esame rašę, bet, kartojimas - mokslų motina.
Taigi, bene pirmoji saugaus ir patogaus važinėjimo žiemą taisyklė - žieminės padangos. Tikrai dar yra tokių vairuotojų, kurie dėl kažkokių priežasčių padangų nepasikeitė. Blogai, nes jie kelia pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams. Jeigu padangos žieminės ar visiems sezonams tinkančios, dabar, prasidėjus tikrai žiemai, reiktų patikrinti jų protektoriaus gylį ir bent vizualiai įvertinti bendrą būklę.

Taip pat vertėtų bent vizualiai patikrinti stabdžių trinkelių būklę. Jeigu nežinote, kaip tai padaryti, užsukite į artimiausią automobilių servisą. Ten patikrins ne tik trinkelių, bet ir diskų būklę, įvertins aušinimo sistemos sandarumą ir nustatys aušinimo skysčio virimo ribas. Tai - labai svarbus rodiklis, jis neturi būti mažesnis negu +190 C.

Kol orai buvo šilti, langų ir žibintų plovimui buvo galima naudoti vasarinį skystį ar tiesiog vandenį. Paspaudus šaltukui jį būtina kuo skubiau pakeisti žieminiu. Juo labiau, kad pasnigus keliai purvini, tad langus valyti reikia dažnokai. Jei skystis bakelyje ar sistemoje užšals, išvažiavus kas porą kilometrų teks stoviniuoti ir valyti langus skudurėliu. Taip pat nerekomenduotina maišyti vasarinio ir žieminio skysčių. Vasarinis turi būti visiškai pašalintas iš sistemos. Priešingu atveju užšalimo pavojus lieka. Atsargiau reiktų elgtis ir su koncentratu. Ant indo nurodyta temperatūra, kuriai esant jis pradeda stingti, temperatūrai nukritus dar -5C, skystis sutirštėja kaip gelis. Jei už lango -20 C, koncentratą reiktų skiesti planuojant -30 ar -35 C. Ir būtinai patikrinkite valytuvų būklę. Jei reikia, juos taip pat pakeiskite.

Taip pat, jei nepadarėte to anksčiau, patikrinkite, ar suteptos spynelės, durelių ir bagažinės vyriai. Visos guminės durų, variklio ir bagažinės dangčių tarpinės, siekiant apsaugoti jas nuo prišalimo, turi būti apdorotos specialiu silikoniniu purškalu. Tai galite atlikti ir patys.
Tiems, kurie automobilį visą žiemą laikys lauke, apsimoka nusipirkti nedidelį durelių spynelių atitirpinimo preparato balionėlį. Jis taip pat sėkmingai gali būti panaudotas atitirpdyti ir prišalusių durelių rankenėles. Gali būti, kad balionėlio ir neprireiks, tačiau verčiau jį turėti, nes kainuoja jie nebrangiai ir vietos daug neužima. Tik neparmiškite, kad jis turi būti ne automobilyje, o kišenėje.

Spustelėjus šaltukui dažnai rytais galima matyti neužsivedančius arba pakeliui gęstančius automobilius. Taip atsitikti gali dėl daugelio dalykų, pradedant išsikrovusiu akumuliatoriumi, baigiant sugedusiu starteriu. Jeigu akumuliatorius nėra naujas, būtinai patikrinkite jo būklę ir elektrolito lygį. Jei turite galimybę, nusiimkite jį ir papildomai įkraukite. Tai sėkmingai galite daryti per naktį, tada ryte tikrai nereiks kankinti apšalusio ir nenorinčio užsivesti automobilio. Beje, jei abejojate, ar patys sugebėsite patikrinti elektrolito - ganėtinai agresyvios medžiagos - lygį, galite kreiptis į servisą.

Gali atsitikti taip, kad, per naktį paspaudus šalčiams, sutrūkinėja aušinimo sistemos žarnelės ir išteka aušinimo skystis. Sistemos būklę taip pat galima patikrinti servise, nes namuose tai bus sudėtinga. Be to, užsukę į servisą paprašykite, kad patikrintų ir užvedimo sistemą. Gali būti, kad laiku pamiršote pasikeisti žvakes arba laidai (ypač senuose automobiliuose) jau atitarnavo, o kontaktai surūdijo. Žiemą tokios smulkmenos labai svarbios.
Kai ryte bandote užvesti per naktį šalusį automobilį, pirmiausia įjunkite neutralią pavarą, jei automobilis su MPD - įspauskite sankabą. Taip varikliui teks mažesnė apkrova. Tada įjunkite degimą ir leiskite keliolika sekundžių automobilio sistemoms „atsibusti", o jau tada bandykite užvesti variklį.

Jeigu automobilį paliekate kelioms dienoms lauke, neužtraukite stovėjimo stabdžio. Šiaip ir nakčiai, jei žadami didesni šalčiai, jo nenaudokite. Gali atsitikti taip, kad trinkelės prišals prie disko ar būgno, o jas atplėšti nelengva. Bene geriausiai tokiu atveju padeda į duslintuvą įkišta ir į stabdžius nukreipta žarna, per kurią, veikiant varikliui, plūsta šilti dūmai.
Prieš pajudant rekomenduotina leisti automobiliui, net ir naujam, pašilti. Sušils ne tik variklis, bet ir darbiniai transmisijos skysčiai. Pirmas dvi tris minutes reiktų judėti lėtai. Taip sušildysite pakabos detales, kuriose naudojami technologiniai skysčiai, ir leisite „atsibusti" amortizatoriams.
Salone neskubėkite šildymo paleisti visu galingumu ir jokiu būdu nenukreipkite karšto oro srovės į priekinį stiklą. Jeigu jis bus peršalęs, gali sprogti arba įskilti. Panašaus rezultato galima sulaukti žiemą plaunant automobilį per daug karštu vandeniu. Beje, nuplovęs automobilį kruopščiai nupūskite vandens likučius nuo kėbulo, durelių ir kuro bako spynelių. Priešingu atveju jūsų švarus ir gražus automobilis gali kurioje nors vietoje netikėtai prišalti. Ypač bus nesmagu, jei užšals kuro bako dangtelis, o jums reikės įsipilti kuro.

Jeigu netyčia kurioje nors vietoje subraižėte automobilį, kuo skubiau sutvarkykite pažeistą vietą. Žiemą būna ne tik šalčiai, bet ir atlydžiai, tad į pažeistą vietą patekusi drėgmė gali gerokai padidinti pažeistos vietos ribas ir tapti korozijos priežastimi. Jeigu to nepadarėte rudenį, galite pagalvoti apie papildomą automobilio dugno antikorozinį padengimą. Žiemą ant kelių barstoma druska ir kiti cheminiai reagentai pažeisti gamyklinę kėbulo apsaugą. Papildomas padengimas netrukdys, atliekamas jis greitai, o šiais akcijų laikais ir kainuoti turėtų nelabai daug.
Jeigu nuspręsite viską keisti radikaliai, negailėkite pinigų kokybiškoms medžiagoms. Renkantis aušinimo ar stabdžių skystį, ypač į naujesnius automobilius, reiktų pirkti tik tuos, kuriuos rekomenduoja gamintojas. Niekada ir jokiu būdu negalima naudoti abejotino gamintojo ar abejotinos produkcijos technologinių skysčių ir kitų automobilio priežiūrai naudojamų medžiagų. Taip pat visų pagrindinių sistemų tikrinimą ir tvarkymą rekomenduotina atlikti tik sertifikuotuose, patikimuose servisuose. Gal garažų meistriukai ir padarytų pigiau, tačiau jie tikrai neturės visos reikiamos įrangos, tad vėliau toks taupymas gali atsisukti prieš jus pačius.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...