Kaip kovoti su kelių chemija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP6559__Large_

Šiemet žiema vėluoja, tačiau gamta mėgsta staigmenas, tad atsipalaiduoti ankstoka. Vienas neatsiejamų žiemos „malonumų" - apsnigti ir apledėję keliai. Kelininkai juos prižiūri, valo, tačiau tas valymas turi ir neigiamą pusę. Valymui naudojamas druskos ir smėlio mišinys tirpdo kelius dengiantį ledą, tačiau tuo pat metu neigiamai veikia ir automobilius. Tiksliau, daro tiesioginį poveikį automobilių dažams - juos pragraužus susidaro korozijos židiniai.
Ką gi daryti, norint apsaugoti automobilį nuo priešlaikinio „senėjimo"?

Vienas paprasčiausių prevencijos būdų -automobilio dugną ir slenksčius padengti antikorozinėmis medžiagomis. Deja, kartais ir tai nepadeda.
Žiemą automobilį reiktų plauti kuo dažniau. Ypač daug dėmesio reiktų skirti tokioms probleminėms vietoms kaip ratų arkos, purvasargiai, slenksčiai ir lonžeronai. Prisiverskite savo geležiniu draugu pasirūpinti bent kartą per savaitę. Nuplauto kėbulo apačią ir sparnų kraštus padenkite kokia nors konservuojančia medžiaga arba apsauginiu poliroliu. Laimė, pastaruoju metu parduotuvėse gausu tokio tipo medžiagų: „Polirolio", „Hermetiko" ar „Apsauginio polirolio-vaško". Paieškojus galima rasti ir specialių preparatų, saugančių automobilio dažus ir dugną nuo rūgščių ištisus metus. Apdoroti automobilio paviršiai pasidengia plėvele, galinčia apsaugoti detales nuo cheminių, rūgštinių ir šarminių kritulių.
Juodos spalvos automobilių savininkai turėtų naudoti specialius polirolius, skirtus dekoratyvinei kėbulo apsaugai. Svarbiausia - negailėti laiko ir priemonių. Kruopščiai padengtos probleminės kėbulo vietos kuriam laikui bus apsaugotos nuo visų „žiemos džiaugsmų". Deja, jeigu sniego bus daug ir keliai bus valomi kasdien, tokia apsauga patikimai tarnaus tik porą savaičių, tad porą kartų per mėnesį automobilį reikės ir plauti, ir purkšti.

Apsaugos reikia ne tik kėbului

Su kėbulu lyg ir viskas aišku - nuplovei, nupoliravai ir, kuriam laikui, ramu. Reiktų nepamiršti, kad automobilio dugnui tenka gerokai daugiau išbandymų. Juo taip pat reiktų pasirūpinti. Nuplautą automobilį užvarykite ant estakados ar pakelkite keltuvu ir atidžiai apžiūrėkite dugną. Jeigu pastebėsite kelių valymo reagentų praėstą antikorozinę dangą, problemines vietas nuvalykite ir apdorokite aerozoliu. Yra specialių preparatų, sukurtų tokiems atvejams, kai automobiliui būtina skubi pagalba. Vieni jų bus paprasti, kiti gali turėti papildų, sukuriančių dar tvirtesnę apsauginę plėvelę. Kurį rinktis, spręskite patys, tik žinokite, kad jų kainos skiriasi. Tiesiog prieš pirkdami įsitikinkite, kad pasirinktas preparatas tinka automobilio dugnui ir yra atsparus ne tik cheminiam poveikiui, bet ir drėgmei bei šalčiui.
Dažnas mūsų keliais važinėjantis automobilis turi lengvo lydinio ratlankius. Tai gražu, bet, deja, aliuminis, skirtingai nuo plieno, greičiau pasiduoda reagentų cheminėms atakoms. Apsaugoti žvilgančius lietus ratlankius galite naudodami aktyvų putojantį valikį ir specialius, būtent aliumininių detalių apsaugai skirtus, preparatus. Vienintelis dalykas, ko nereiktų daryti - bandyti apsaugoti ratlankius purškiant nitroemaliniais arba akriliniais emaliniais dažais. Prie aliuminio šie dažai neprikibs, bet lengvai gali pakelti gamyklinius dažus. Tada ratlankiams padėti jau reiks gerokai daugiau pastangų.


Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.