Kaip teisingai nupirkti ir pakeisti tepalą
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3504__Large_
  • Untitled_3

Net pirkdami garsių gamintojų tepalą, galite susidurti su klastote arba išsirinkti markę, netinkančią jūsų varikliui. Dar viena tipiška klaida - kai kurie automobilių savininkai lengvai sumaišo skirtingus tepalus, pasirinkdami juos tik pagal klampumą. Kiti pila brangų sintetinį tepalą į variklį, net neįtardami, kokią žalą jie daro.

Šiuo metu atsirado daugybė esančių pakelėse ir turgavietėse variklio tepalų pardavimo punktų (paprastai neturinčių sertifikatų šiai produkcijai). Dauguma automobilių mėgėjų naudojasi tokių prekybos punktų paslaugomis dėl žemos prekių kainos, o pačią tepalo keitimo procedūrą klaidingai laiko neįmantriu reikalu, kurį gali atlikti net nepatyręs vairuotojas. Bet net pirkdami garsių gamintojų tepalus, galite susidurti su klastote arba išsirinkti markę, netinkančią jūsų varikliui. Dar viena tipiška klaida - kai kurie automobilių savininkai lengvai sumaišo skirtingus tepalus, pasirinkdami juos tik pagal klampumą. Kiti pila brangų sintetinį tepalą į variklį, net neįtardami, kokią žalą tai daro. O tepalo, kurio klampumas yra 5W... - 0W, nerekomenduojama naudoti, jeigu:

yra žymių nuosėdų ant variklio vidaus paviršių;

prarastas sandarinimo elementų elastingumas (riebokšlių ir kt.), ir ant jų yra mažų įtrūkimų;

variklis turi riebokšlio kimšimą (GAZ, UAZ, seni Mercedes-Benz ir Renault modeliai);

variklis turi konstrukcijos ypatumų (Skoda Felicia su 1 300 cm3 tūrio varikliu turi ypatingą grandinės sutepimo sistemą per specialų purkštuvą);

variklis po kapitalinio remonto.

Renkantis variklio tepalo markę, visų pirma reikia orientuotis į reikalavimus naudojamiems tepalams ir eksploatavimo skysčiams, kuriuos kelia automobilio gamintojas. Jeigu mašina ne nauja, reikia atsižvelgti į šiuos parametrus ir savybes.
Klampumo klasė pagal SAE

Vienas parametras klampumo klasės žymėjime byloja apie šio tepalo sezoniškumą (SAE 10W - žieminis sezoninis tepalas, SAE 40 - vasarinis sezoninis tepalas). Jeigu žymėjime yra iš karto dvi lasės (pavyzdžiui, SAE 10W-40), tai reiškia, kad tai visiems sezonams tinkamas produktas. Renkantis „žieminę" klampumo klasę, reikia atsižvelgti į tai, kad 0W tinka iki -30 laipsnių, 5W - iki -25 C, 10W - iki -20 C, 15W - iki -15 C, 20W - iki -10 C, 25W - iki -5 C. Kalbant apie „vasarinę", dauguma Europos automobilių gamintojų rekomenduoja naudoti klasės „40" pagal SAE tepalą ir aukštesnės (pavyzdžiui, „50" pagal SAE). Tai susiję su šiuolaikinių vidaus degimo variklių aukšta šilumine įtampa ir aukštomis temperatūromis, specifiniais slėgiais ir greičiais skirtingose variklio zonose. Griežtomis sąlygomis tepalas turi išsaugoti klampumą, pakankamą tam, kad susidarytų plėvelė ir būtų šaldoma trintis.

Tepalų kategorijos pagal API S... kategorija - tepalai benzininiams varikliams (pavyzdžiui, SF). Kategorija C... - tepalai dyzeliniams varikliams (pavyzdžiui, CF). Kategorija S.../C... - universalūs tepalai, tinkantys ir benzininiams ir dyzeliniams varikliams (pavyzdžiui, SF/CC, SG/CD). Kokybės klasė pagal API Kokybės klasės žymimos lotyniškomis raidėmis po S arba C (pavyzdžiui, SH, SJ, CF, CG). Kuo tolesnė abėcėlės raidė, tuo aukštesnis eksploatacinių savybių lygis. Sintetinis ar mineralinis? Jie skiriasi daugiausia tepalo bazės (pagrindo) molekuline sandara. Sintetiniai tepalai turi maksimalų cheminį (oksidacija, parafinizacija ir t.t.) ir terminį (optimalios klampumo reikšmės dideliame temperatūrų diapazone išsaugojimas) stabilumą. Jų savybės - didesnis takumas ir skvarba. Jeigu anksčiau buvo naudojamas nekokybiškas produktas arba nebuvo laikomasi keitimo intervalų, naudoti sintetinius tepalus nerekomenduojama. Būtent todėl perėjimas prie šios rūšies tepalo ne visada pateisinamas. Šiuolaikiniai mineraliniai ir pusiau sintetiniai tepalai turi labai efektyvų priedų paketą, o tai užtikrina variklio apsaugą. Kur pakeisti? Optimaliausias būdas yra tepalo ekspres-pakeitimas, atliekamas naudojant specialią techniką.

Pakomentuoti šio proceso privalumus paprašėme Andrejų Šliakovą, kompanijos „Astor" direktorių. Šios kompanijos darbuotojai ne pirmus metus specializuojasi šioje srityje: „Keičiant tepalą, rekomenduojama šiuolaikinė technologija, kuri naudojama visame civilizuotame pasaulyje - seno tepalo vakuuminio išsiurbimo metodas ir naujo įpylimas iš 205 litrų talpos statinių, naudojant pneumatinius pistoletus su įpilto tūrio kalibruotais skaitmeniniais davikliais. Šis procesas turi daugybę privalumų: didelis greitis (visa pakeitimo procedūra trunka 10-15 minučių), ekonomija (juk apmokamas tik realiai įpilto tepalo tūris) ir t.t. Automobilių mėgėjui daugiau nereikia sukti galvos, renkantis tepalą: specialistai parinks jam reikalingą produktą, orientuodamiesi į katalogus ir automobilio gamintojo rekomendacijas. Duomenys apie kiekvieną automobilį saugomi kompiuteryje, todėl nereikia prisiminti, kada, ko ir kiek buvo įpilta į kliento automobilio variklį. Na, ir be to, šio proceso metu nepažeidžiama ekologija ir nedaroma žala gamtai. Išnaudotas tepalas surenkamas į statines, ir speciali tarnyba išveža jį perdirbimui."

Parengta pagal užsienio spaudą

 

AUTO-SPARE PARTS DISTRIBUTION SYSTEMS, UAB

Didmeninė ir mažmeninė prekyba alyvomis ir tepalais

 

 

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: