Kėbulas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP0600__Large_

Išvaizda

Viršutinį sluoksnį, kuris džiugina akį, sudaro emalės ir lakai. Emalis – pigmentinė dažymo medžiaga, pagaminta plėveles sudarančio tirpalo (lako) pagrindu. Emalis naudojamas siekiant sukurti apsauginę dekoratyvinę dangą. Kenksmingi aplinkos veiksniai pirmiausiai veikia emalį, todėl jis turi būti tvirtas, atsparus dėvėjimuisi, nepraleidžiantis drėgmės ir gražus. Siekiant šių tikslų, plėvelę formuojantis tirpalas, kuris paviršiuje sukuria tvirtą polimerinę plėvelę, papildomas įvairiais komponentais. Pigmentai suteikia emaliui spalvą. Specialūs priedai padidina ir paviršiaus blizgesį, ir apsaugines plėvelės savybes. Lakai yra tirpikliuose ištirpdyti plėvelę sudarantys tirpalai, jie naudojami kartu su emaliu ir specialiais pigmentais, kad sudarytų storos dangos vaizdą ir suteiktų jam išskirtinių estetinių savybių. Taip gaunama metalo ir perlamutrinė spalvos. Rusijoje gaminamo emalio etiketėje nurodoma plėvelę sudarančio tirpalo sudėtis: ML – melaminoalkidinis, KO – kremiorganinis, AK – poliakrilinis, NC – nitroceliuliozinis. Šiais dalykais reikia pasidomėti prieš pradedant remontą, nes nuo rūšies priklauso emalio naudojimo, gruntavimo ir glaistymo technologijos.

Kas viską laiko?

Emalis yra geras, tačiau jis nelabai noriai kimba prie paviršiaus. Jie nelabai laikosi ant metalinių paviršių, o apie plastikinius galime ir nekalbėti. Jei užpurkšime emalio tiesiai ant plastmasinės dalies, tai po mėnesio visi dažai atšoks. Taigi prieš dažant kėbulą reikia nupurkšti tokia medžiaga, kuri gerai laikytųsi ir ant metalo, ir ant plastiko, ir neleistų nukristi emaliui. Tokia medžiaga yra gruntas. Be šios paskirties, gruntas gali būti antikorozinis, išlyginamasis, izoliuojantis ir pan. Dažniausiai naudojamas polivinilbutilinis gruntas (BL), akriliniai (AK), epoksidiniai (EP). Rusijoje gaminti gruntai žymimi skaičiais, kur po 0 surašomas indeksas, nurodantis, kokiomis sąlygomis šis gruntas tinka: 1 – rodo, kad gruntas atsparus atmosferos krituliams, 2 – ribotai atsparus, 4 – atsparus vandeniui. Gruntas gali būti sudarytas ir iš vieno, ir iš dviejų komponentų. Polivinilbutiliniai gruntai kambario temperatūroje išdžiūva per pusvalandį, dviejų komponentų akriliniai – per valandą, jei temperatūra yra 600 C, o kambario temperatūroje – per parą.

Kaip paslėpti defektus?

Gruntas, kaip ir emalis, turi vieną savybę, kuri ne visada būna teigiama – jis negali paslėpti defektų. Jei kėbulas turi defektą, jis visada bus pastebimas. Paslėpti defektus, virinimo pėdsakus padės glaistas – dažymui skirtas lakas su gausybe priedų. Paprastai glaistą sudaro vienas ar du komponentai. Pastos konsistencijos glaistas tepamas ant paviršiaus. Kai kurie glaistai gali būti skiedžiami ir užpurškiami. Siekiant išvengti nutekėjimo, negalima tepti storo glaisto sluoksnio, todėl procesą tenka kartoti. Išdžiuvus glaistu tvarkytos vietos nušlifuojamos. Rusiški glaistai žymimi panašiai kaip ir gruntai. Dažniausiai pasitaikantys dažymo darbų brokai: Nutekėjimas – pasitaiko ant vertikalaus kėbulo paviršiaus dėl perdaug atskiesto emalio. Ratilai pasilieka, jei naudojamas per daug klampus emalis.
Burbulai rodo, kad į emalį pateko vandens arba kėbulas buvo džiovinamas per daug šiltai.
Kraterių atsiranda, jei dažomas paviršius buvo išteptas silikonu arba tepalu.
Mažytės poros rodo, kad buvo naudotas netinkamas purkštuvas. Nutekėjimai ir ratilai gadina tik bendrą išvaizdą, o kiti defektai sumenkina dangos apsaugines savybes, todėl sugadintas vietas arba visą kėbulą gali tekti perdažyti.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: