Korėjietiška „Hyundai Sonata“ - 1998 -2005
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Hyundai_Sonata_2__Small_
  • Hyundai_Sonata_1__Small_
  • hyundai_sonata__Small_
  • Hyundai_Sonata_3__Small_
  • Hyundai_Sonata_4__Small_

Nepaisant krizės, D klasės vokiški arba japoniški automobiliai kainuoja brangokai, tad daugiau pirkėjų dėmesio sulaukia tokie modeliai kaip „Hyundai Sonata". Ar jie verti už juos mokamų pinigų?

Modelio istorija

2001 m. debiutavo penktos kartos „Hyundai Sonata" (modelio kodas - EF). Kėbulas - sedanas, benzininiai varikliai: P4 2 l, 130 AG; P4 2 l, 136 AG; P4 2,4 l, 160 AG; P4 2,5 l, 160 AG; V6 2,7 l, 172 AG; dyzelinis su common rail įpurškimo sistema ir turbininiu įpūtimu - P4 2 l, 112 AG.

2002 m. avarijos bandymuose pagal NHTSA metodiką atsparumai smūgiams iš priekio, šonų ir apsivertimui buvo įvertinti gerai ir labai gerai.

Nuo 2004 m. „Hyundai Sonata" pradėta gaminti Rusijoje, „TagAZe".

Tais pačiais metais darytuose avarijos bandymuose pagal IIHS metodiką atsparumai smūgiams iš priekio, šonų ir apsivertimui buvo įvertinti gerai ir blogai.

JAV rinkai skirtame modelyje „Sonata EF" pradėti montuoti V6 3,3 l 235 AG varikliai.

Ko laukti?

Kėbulas ganėtinai patikimas. Tiesa, Europoje šis modelis nebuvo labai populiarius, tad „EuroNCAP" bandymų su juo nebuvo, tačiau JAV jis buvo išbandytas pagal NHTSA ir IIHS metodikas. Iki lyderių jam toloka, tačiau bandymų rezultatai nebuvo patys prasčiausi. Tai - vidutinės kainos ir vidutinio patikimumo automobilis.

Kalbant apie kasdienę eksploataciją, priekaištų sulaukia variklio dangčio priekis, kurio dažai palyginti greitai suskeldėja, dažnai genda stiklo valytuvų variklinis reduktorius. Tiksliau, trumpai tarnauja jame judančios dalies kontaktų grupė. Norėdami apsidrausti, šį mazgą išardykite, kontaktus sutepkite techniniu vazelinu, reduktoriaus dangtelį sutepkite hermetiku (prieš uždėdami), vėliau iš viršaus uždenkite polietilenu.

Jei nuspręsite pirkti automobilį iš JAV, nesusigundykite odiniu salonu. Vėliau daugelis skundžiasi slidžia oda, ant kurios vasarą sėdėti karšta, o žiemą - šalta. Taip pat nereikėtų gailėti pinigų automobilio diagnostikai. Jeigu jis su APD, gali būti, kad PD reiks remonto, nes visi žino, kad amerikiečiai nesugeba laiku pakeisti tepalo. Net jeigu tepalas buvo pakeistas prieš pat parduodant, situacijos tai nepakeis.

Būtina patikrinti APD magistralinius vamzdelius, kurie dažnai pastumiami montuojant apsaugą. Jeigu jie susisiekia su kondicionieriaus radiatoriumi - tikrai greitai prasitrins. Tiesa, dažniau problemų turi ne PD, o pats radiatorius. Problema paaiškėja, kai vasarą kondicionierius nevykdo savo funkcijos. Beje, klimato sistema gali neveikti ir dėl oro paėmimo vamzdelio, kuris gali būti nutrauktas montuojant papildomą įrangą. Nepatikrinę kondicionieriaus neskubėkite skirtis su pinigais.

Lendam į variklį

Labai trumpai - tik 60 000 km - tarnauja KPM diržas. Tai rimčiausias visų variklių trūkumas, juo labiau, kad pastaruoju metu jį rekomenduoja keisti kas 50 000 km. Diržą būtina keisti kartu su skriemuliais, o jei variklis V6, - ir su pompa, kurios retai užtenka kitiems 50 000 km.

2 ir 2,4 l varikliai „Sirius" turi dar vieną dantytą diržą - dešiniojo balansuojamojo veleno prievadą. Diržą taip pat būtina keisti. Keičiant svarbu ne tik sustatyti dantukus į jų vietas, bet ir išsukusį bloko dangtelį, į ertmę būtina įstatyti spraudiklį ir sureguliuoti velenus atsvarais į apačią. Kai kurie garažų meistrai šią „smulkmeną" pamiršta, todėl vėliau variklį pradeda „krėsti drebulys".

Dar stipriau automobilį purtys, jeigu prasidės problemos su kibirkštimis. Beje, problemų priežastimi gali būti ne tik žvakės, bet ir ritės. Pasidžiaugti galima nebent tuo, kad neutralizatorius į kuro perteklių užvedant reaguoja normaliai, tačiau vizito į servisą nereiktų atidėlioti.

Tragiškų pasekmių neutralizatoriui neužfiksuota ir V6 varikliuose. Čia netolygaus variklio darbo priežastis beveik visada yra žvakės, tiksliau, kai kurių garažų meistrų nenoras keisti žvakes „tolimojoje" galvutėje. Juk tam reikia nuimti išleidimo kolektorių, o tai tikrai didelis darbas. Todėl dažnai „meistrai" pakeičia žvakes tik artimiausioje galvutėje, o nuo antrosios tiesiog nuvalo dulkes, sukurdami vaizdą, kad ir ten buvo tvarkytasi. Žinoma, ilgiau, negu priklauso, žvakės netarnauja. Jeigu abejojate meistrų kvalifikacija, stebėkite variklio remontą arba ant tolimesnės galvutės palikite paslėptus ženklus, kurie leistų suprasti, ar ji buvo nuimta. Juk vėliau nepakeistos žvakės taps jūsų galvos skausmu.

2 l „Beta" serijos varikliuose kas 90 000 km reikia reguliuoti prievado vožtuvų tarpelius. Guodžia nebent tai, kad jie kinta labai mažai ir tik maždaug trečdaliui vožtuvų. Kituose varikliuose šį darbą daro hidrauliniai kompensatoriai.

Išleidimo paskirstymo veleną išjudinančią grandinę (V6 varikliuose tokios dvi) reiktų keisti kas 150 000-180 000 km. Laiku to nepadarius gali tekti keisti ir žvaigždutes. Keisdami aušinimo skystį radiatoriuje, jokiu būdu neištraukite radiatoriaus kamštelio. Reikalas tas, kad jis - vienkartinis, atskirai neparduodamas, tad dėl tokios, atrodytų, smulkios detalės gali tekti keisti visą radiatorių. Verčiau jau pasikankinkite ir išleiskite skystį per apatinį atvamzdį.

Purkštukų dažnai plauti nereiktų. „Sonatos" varikliams dervos kure nekelia didžiulio pavojaus ir vožtuvų pakibimo atvejų užfiksuota nebuvo. Pardavėjai plovimą rekomenduoja nebent profilaktiškai kas 40 000-60 000 km.

Važiuoklė ir jos niuansai

Laisvumas priekinėje pakaboje po 60 000 km gali atsirasti dėl susidėvėjusių stabilizatoriaus įvorių. Statramsčiai dažnai tarnauja iki 100 000 km. Apatines rutulines atramas kai kam teko keisti ir po 2 000 km, tačiau greičiausiai tai buvo brokuota detalių partija, nes vėliau pakeistos atramos tarnavo iki 120 000 km.

Silpnokai užpakalinėje pakaboje atrodo atraminės gumos ir amortizatorių atramos, galinčios kelti problemų ir po 60 000-70 000 km. Jeigu automobilis nuolat bus perkraunamas, šias dalis teks keisti ir dažniau. Ilgaamžės tik stabilizatoriaus įvorės, tarnaujančios iki 120 000 km.

Priekinės stabdžių trinkelės tarnauja apie 20 000-30 000 km, diskai - dvigubai ilgiau. Užpakalinių stabdžių trinkelių turėtų užtekti 60 000 km, diskų - 120 000 km. Jeigu užpakaliniai stabdžiai būgniniai, taip pasitaiko dažnai, trinkelės tarnaus apie 80 000 km, o būgnai beveik amžini.

Kėbulo karkasą bagažinėje papildo nuimamas stiprintuvas, tačiau jį išimti, siekiant padidinti naudingą plotą, nepatartina -gali skilti užpakalinis stiklas. Jį gali tekti nuimti norint pasiekti kuro siurblį. Tai dažniausiai daroma montuojant signalizaciją. Dažnai kuro padavimas sutrinka dėl atmestinai sumontuotos signalizacijos. Jeigu tokios problemos prasidėjo, skubiai jas spręskite, nes gali būti, kad kokį kartą automobilis atsisakys užsivesti miško viduryje...

Beje, tai tik pagrindinės ir būdingiausios „Hyundai Sonata" problemos, tad nenustebkite, jei be diagnostikos nusipirktas automobilis jus „pradžiugins" naujomis staigmenomis.

„Hyundai Sonata" IV 2.4 techninės charakteristikos

 

KĖBULAS

Kėbulo tipas

sedanas

Vietų skaičius

5

Durų skaičius

4

VARIKLIS

Variklio tipas

L4

Variklio apimtis, cm3

2351

Galia, AG/aps. min

150/5500

Sukimo momentas Nm/aps. min

212/3000

Maitinimo sistema

paskirstytas įpurškimas

PRIEVADAS

Varantys ratai

priekiniai

PAVARŲ DĖŽĖ

Mechaninė, pavaros

5

Automatinė, pavaros

4

PAKABA

Priekinė

skersinė svirtis, skersinis stabilizatorius

Užpakalinė

skersinė svirtis, skersinis stabilizatorius

STABDŽIAI

Priekiniai

diskiniai vėdinami

Užpakaliniai

būgniniai

GREITIS

Maksimalus, km/val.

190

KURAS

Kuro tipas

benzinas, A 95

Kuro sąnaudos 100 km/l

11,2

MATMENYS

Ilgis, mm

4710

Plotis, mm

1820

Aukštis, mm

1410

Ratų bazė, mm

2700

Prošvaisa, mm

160

Padangų dydis

205

Pakrauto automobilio masė, kg

1320

Bagažinės talpa, l

375

Kuro bako tūris, l

65

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukas pateikė UAB „AUTOUNIJA"

Norite parduoti turimą "Hyundai"? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: