Korozija - raudonoji mirtis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • corrosion

Pagal tai, kokiu būdu vystėsi korozija ant automobilio, galima prognozuoti, kada jo kėbulo nebegalima remontuoti. Bet kadangi sulopyti galima net seniausią automobilį, remontavimo negalimumo sąvoką reikia papildyti ekonominio tikslingumo sąvoka.


Pagal kėbulo ekspertizės rezultatus jo korozijos būklę galima sąlyginai suskirstyti į keturias kategorijas:
1. Korozija, kuri vystėsi iš išorės, dažų nusilupimo vietose, arba ten, kur plastikinės apdailos detalės („moldingai") arba stiklų tarpikliai trinasi į dažus. Su tokia korozija kovoti lengviausia, ir visiškai realu ją sustabdyti laiku atliktomis priemonėmis.
2. Korozija, kuri vystosi taip pat iš išorinės metalo pusės, bet po dažais. Paprastai tai atsitinka lako ir dažų silpnos adhezijos su metalu vietose. Viena iš priežasčių gali būti automobilio plovimas šiltu vandeniu žiemą. Dėl skirtingų temperatūros koeficientų sušildyti šiltu vandeniu dažai tarsi ima judėti per metalą ir atsilupa, tada atsiranda tarpas, į kurį patenka oras. Tokius defektus galima pašalinti, išvalius pažeistą plotą iki balto metalo, ir vėliau užgruntuojant.
3. Metalo korozija iš vidaus blogai ventiliuojamose vietose arba „kišenėse", kuriose susirenka drėgmė, arba, kas dar blogiau, smėlis ir purvas su druska. Paprastai tai priekinių sparnų "kišenės" žibintų rajone, arkos virš ratų, dėžės pavidalo kėbulo detalės, apatinė durų dalis, salono grindys ir t.t. Norint pašalinti defektus šiose vietose, galbūt teks panaudoti alavavimą arba suvirinimą. Tiesa, tokie remonto metodai gali sukurti sąlygas „greičiausiai" korozijai, todėl kėbulo išorinius elementus kartais geriau „gydyti" epoksidiniu glaistu.
4. Jėgos pjūvių korozija ir priekinių amortizatorių taurių pažeidimas, tai daugiausia būdinga automobiliams su priekine pavara. Tokie defektai yra vieni nemaloniausių, jų pašalinimas reikalauja aukštos meistro kvalifikacijos ir didelių darbo sąnaudų. Pabaigai priminsime, kad greičiausiai korozija vystosi žiemos eksploatavimo metu. Visų pirma, važinėjant be nuolatinio druskos nuplovimo. Antra, eksploatuojant automobilį, kuris laikas nuo laiko patalpinamas į šiltą garažą. Įvažiuojant iš šalčio į šiltą patalpą, sudrėksta viso kėbulo metalas, sunkiausiai pasiekiamose ir nevėdinamose vietose. Kiekvieną naktį tokios „drėgnos pirties" sąlygomis korozija prasiskverbia į metalą kelis kartus greičiau, negu paprastai. Specialistų nuomone, kelios dešimtys tokių temperatūros šuolių atitinka automobilio laikymo lauke metus.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.