Naujų automobilių garantija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • laguna_reno

Autoreviu.lt gauna skaitytojų laiškų, kuriuose teiraujamasi apie naujų automobilių garantines sąlygas ir jų galiojimo ribas. Reikalas tas, kad tos pačios automobilio apžiūros ar patikros procedūros firminiuose servisuose kainuoja brangiau negu šiaip servisuose, o šiais laikais, kai pinigų visiems trūksta, bandoma sutaupyti visais įmanomais būdais.

Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad viskas aišku. Pirkdami bet kokį sudėtingesnį elektroninį prietaisą, mes gauname jam garantiją, su sąlyga, kad laikysimės prietaiso eksploatacijos taisyklių. Atrodytų, su automobiliais turėtų būti taip pat, tačiau čia prasideda ginčai. Tarkim pasikeisti automobilio padangas ar perdegusią lemputę savininkas gali ir pats, tačiau keisti tepalus ar aušinimo skystį jis priverstas važiuoti į firminį pardavėjo servisą ir už tai mokėti tikrai daugiau negu šiaip servisuose. Kodėl taip yra autoreviu.lt komentarą pateikė UAB „Sostena" specialistai.

UAB „Sostenos" parduodamiems automobiliams suteikiamos trijų kategorijų garantijos: dažymo garantija, antikorozijos garantija ir gamintojo garantija. Su pirmomis dviem garantijomis viskas aišku: garantijos knygelėje nurodytu laikotarpiu gamintojas ar jo atstovas nemokamai rūpinasi dažų laikymusi ir automobilio kėbulo būkle. Tiesa, antikorozinė garantija taikoma tada kai savininkas laiku tikrina automobilio kėbulo ir dugno būklę.

Daugiausia klausimų kelia „gamintojo garantija". Šiuo atveju pardavėjas užtikrina, kad „Klientui nemokamai šalinami jo iniciatyva pagal visus reikalavimus nustatyti medžiagų ar montavimo sutrikimai, taip pat atlyginami šių defektų sukelti nuostoliai...".

Garantija netaikoma, kai: „1. automobilis buvo naudojamas sąlygomis, kurios neatitinka normų, nurodytų vartotojo instrukcijoje ar automobilio priežiūros knygelėje.

2. Gedimas nustatytas dėl to, kad Klientas nepaisė ar neprižiūrėjo automobilio pagal gamintojo nurodymus".

Vėlgi, atrodytų viskas aišku - turi naują automobilį, laikaisi instrukcijų ir garantija galioja. Deja, šiuo atveju kyla keli klausimai. Tarkim, nei amortizatoriai, nei stabdžių trinkelės nėra garantinės detalės, jas gali tekti keisti dar automobilio garantijai nepasibaigus, tačiau keisti būtina tik pardavėjo servise, nes, priešingu atveju garantija nustos galioti. Tas pats yra su automobilio skysčiais (išskyrus langų ploviklį). Juos reikia keisti, priklausomai nuo modelio, kas 15 000 - 30 000 km., tačiau pardavėjas reikalauja, kad tai būtų atliekama ne kažkur, o būtent jo servisuose. Šiuo atveju „automobilio priežiūra" susiveda būtent į apsilankymą pardavėjo servisuose. Alternatyvos savininkui kaip ir nelieka.

UAB „Sostena" atstovai tokią padėtį paaiškino taip: jie parduoda automobilį, suteikia jam 2-3 m. (priklausomai nuo modelio) garantiją, kurią, esant poreikiui, galima prasitęsti, pasirengę padėti automobilio savininkui 24 val. per parą, tad jie turi būti įsitikinę, kad automobilis yra tinkamai prižiūrimas ir tvarkomas. Keičiant tepalą firminiame servise ir jie, ir vairuotojas, žinos, kad tepalas bus pakeistas kokybišku nauju tepalu, bus pakeistas tepalo filtras, visa ši informacija suvesta į automobilio kompiuterį, o senas, atidirbęs tepalas saugiai utilizuotas. Keičiant tepalus garažiniame servise tokių garantijų nebelieka, o senas tepalas, dažniausiai, išpilamas kur nors netoliese. Be to, bet koks nespecialisto įsikišimas į modernų variklį gali turėti ir kitų neigiamų pasekmių, tad atsakyti už tokį automobilį pardavėjas jau nebegali. Tas pats pasakytina ir apie trinkeles ar amortizatorius. Kai jie keičiami firminiame servise, kartu apžiūrimos bei patikrinamos ir kitos automobilio detalės. Tik turintys reikiamą aparatūrą serviso darbuotojai gali nustatyti ir pašalinti plika akimi nematomą gedimą. Visiems šiems darbams suteikiama garantija ir už gedimų šalinimus garantinio automobilio savininkui nevisada reikia mokėti.

Taip pat reiktų žinoti, kad kažkiek laisvės naujo automobilio savininkui visgi paliekama. Automobilio savininkas, pasitaręs su pardavėjo technikais, gali sumontuoti automobilyje papildomą anteną, spoilerį ar garso įrangą. Jeigu šis klausimas bus suderintas su pardavėjais, garantijos galiojimui papildoma įranga įtakos neturės. Šiuo atveju tik svarbu, kad būtų naudojama sertifikuota ir reikiamą dokumentaciją turima įranga.

UAB „Sostena" specialistų teigimu, klausimai dėl privalomo garantinio apsilankymo servisuose dar kyla ir todėl, kad Lietuvoje nėra susiformavusi „naujų automobilių kultūra". Reikalas tas, kad Vakarų Europoje nusipirkęs naują automobilį žmogus žino, kad kol galioja garantija (o kartais ir ilgiau), jam reiks lankytis pardavėjo servise. Lietuvoje, kur 90 proc. šalies automobilių parko sudaro maždaug 10 m. senumo automobiliai, tokio suvokimo dar nėra. Nuo tarybinių laikų žmonės įprato automobilius tvarkytis patys arba naudotis garažinių servisų paslaugomis, todėl būtinybė lankytis firminiame servise vis dar atrodo bauginanti.

Pasak UAB „Sostena" specialistų, kadangi jie automobiliui suteikia garantiją, jie turi žinoti kas garantiniu laikotarpiu su automobiliu buvo daroma, kas buvo keičiama ar remontuojama, todėl būtina, kad visiems remonto ar keitimo darbams automobilis būtų atvaromas būtent į firminį servisą.

Šiaip nuomonei pritarė ir Ispanijoje šiuo metu gyvenantis mūsų tautietis Vytas, vairuojantis naują „Hondą Civic". Pasak Vyto, nusipirkus automobilį jis žinojo, kad visoms privalomoms apžiūroms teks važiuoti į firminį servisą. Kita vertus, į firminį servisą jis gali užsukti ir ne tik pastebėjus gedimą, bet kilus įtarimui, kad kažkas automobilyje gali būti ne taip. Pagal galiojančią garantiją jo automobilis bus tikrinamas, o radus gedimą, gedimas šalinamas nemokamai, tad važiuoti remontuotis į kokį kitą servisą jam tiesiog neapsimoka.

Deja, praktika rodo, kad kartais ir firminiai servisai tampa problemų šaltiniu (Su kokiais sunkumais vairuotojai susiduria oficialiuose automobilių salonuose), todėl autoreviu.lt kreipėsi į advokatą Vaidotą Sviderskį, su prašymu paaiškinti ar toks oficialių pardavėjų taikomas „pririšimas" prie jų autorizuotų servisų yra teisėtas. Juk šiuo atveju pirkėjui pateikiama vienpusiškai paruošta sutartis, pagal kurią pirkėjas įsipareigoja tvarkytis ne taip, kaip patogiau jam, o kaip patogiau automobilių pardavėjui.

Pasak advokato, vairuotojui dar prieš įsigyjant automobilį būtina išsamiai išanalizuoti ir garantinio automobilio aptarnavimo sąlygas bei kainas, kurios neretai pigių automobilių ir būna didesnės nei brangesniųjų. Ypač reikalinga atkreipti dėmesį į tai ar į pardavėjo deklaruojamą garantinio automobilio aptarnavimo kainą yra įskaičiuota detalių ir naudojamų medžiagų kaina. Paprastai būtent pastarosios išlaidos nėra reklamuojamos, tad reikėtų išsiaiškinti kiek atitinkami autorizuotame servise kainuoja litras atitinkamos alyvos, stabdžių trinkelės, lemputės ir t.t. (o jų kaina lyginant net su kitais, net ir negaražiniais servisais ar parduotuvėmis, gali skirtis kelis kartus). Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad firminiame salone pirkėjas negalės įsigyti „pigesnio" ir nesertifikuoto atitinkamos detalės analogo, todėl perkant naują mašiną reikia susitaikyti ir su atitinkami brangesniu jo aptarnavimu. Iš esmės firminius servisus ir naujų automobilių pardavėjus galima pateisinti - jei pirkėjas nori išsaugoti garantiją - būk malonus, naudokis ir firminio serviso paslaugomis. Šiuo atveju vartotojas gali rinktis - išsaugoti garantiją, ar automobilį remontuoti pigiau, bet prarasti garantiją.

Įžvelgčiau pardavėjo piktnaudžiavimą atsisakant atlikti garantinį remontą tik tuo atveju, kai automobilis buvo prižiūrimas ne tame servise kur ir buvo pirktas, bet kitame, taip pat sertifikuotame ir tais pačiais automobiliais prekiaujančio salono servise, tik, pavyzdžiui, kitame mieste (Pvz., automobilis pirktas Vilniuje, tačiau tokios pat mašimos atstovas yra ir Panevėžy, kuris ir prižiūrėjo automobilį, o savo paslaugas įvertino pigiau).

Manau, pardavėjas negali atsisakyti garantine tvarka remontuoti automobilį, kai sugenda detalė kuri neturi jokios sąsajos su nefirminiame servise pakeistąja (Pvz. žmogus pats pasikeitė tepalus, o garantinio laikotarpio metu sugedo amortizatoriai), tačiau tuo piktnaudžiauti nereikėtų, nes greičiausiai firminis servisas net ir šiuo atveju automobilio garantine tvarka neremontuos, o ginčas ir gal net bylinėjimasis gali kainuoti kelis syk brangiau nei remonto atlikimas firminiame servise.
Vartotojui reikia nepamiršti, kad jis turi teisę daryti ir savo pastabas siūlomoje pasirašyti pardavėjo pasiūlytoje sutartyje, šiuo metu dėl to ypač palanku derėtis vartotojui, tačiau garantinio aptarnavimo laiku rekomenduočiau naudotis tik firminio serviso paslaugomis, o jei pardavėjas visai nelankstus - pasižiūrėti ir kitus automobilius.

V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: