Patarimai vairuotojams, kaip išvengti žiemos rūpesčių
Atnaujinta: 2020-03-09
  • roomster

Eksploatacinius skysčius transporto priemonėms gaminančios Lietuvos bendrovės „Lesta" technologė Živilė Dumčiuvienė vairuotojams primena, ką svarbu padaryti norint išvengti šalčių keliamų rūpesčių. Technologės teigimu, nors vairuotojai žino būtiniausius automobilio paruošimo žiemai darbus, tačiau tik jų nepakanka.

„Vairuotojai žino, kad būtina, kaip pakeisti vasarines padangas į žiemines, patikrinti stabdžius, akumuliatorių ir salono šildymo sistemą bei sureguliuoja šviesas. Vis dėlto, šiais darbais automobilio paruošimas nesibaigia", - sako Ž. Dumčiuvienė.

Technologės teigimu, norint rytais išvengti problemų dėl užšalusių durų ar bagažinės spynelių, netinkamo aušinimo sistemos veikimo ir išvengti galimų nemažų nuostolių, užtektų atlikti šešis veiksmus:

Pasikeisti valytuvus. Puikus matomumas kelionės metu yra vienas pagrindinių jos saugumo garantų, o šaltojo sezono oro sąlygos jį ženkliai apsunkina, ypač, jei automobilis nėra tinkamai paruoštas. Nuo valytuvų kokybės priklauso ne tik matomumas, bet ir erzinantis jų „cypimas". Valytuvus keisti reikia du kartus per metus, rudenį ir pavasarį.

Sutepti durų spyneles. Durų ir bagažinės dangčio spynelės gali užšalti. Tada ne tik pavėluosite, bet ir gali tekti mokėti už jų pakeitimą. Kad automobilį būtų lengva atrakinti, reikėtų sutepti jo spyneles specialiu skysčiu. Jis palengvins surūdijusių detalių slydimą ir suteiks atsparumą prišalimui.

Nuplovus automobilį, patepti durelių gumas specialiu silikonu. Nuplautas ir vašku padengtas automobilis yra geriau apsaugotas nuo purvo ir jo įsiskverbimo į mikro įtrūkimus, taip pat druskų žalos kėbului. Vis dėlto, šaltuoju sezonu nuplovus automobilį, svarbu nepamiršti patepti durų ir bagažinės dangčių sandarinimo gumų specialiu silikonu, kuris saugos šias jautrias vietas nuo prišalimo ar net plyšimo.

Patikrinti aušinimo sistemos skystį. Jei jis keistas prieš du metus ir nėra ilgalaikis („long life" rūšies), arba vasarą į bakelį buvo pripilta vandens - skystį būtina pakeisti nauju. Taip pat įvertinkite, ar jo netrūksta. Aušinimo skystis laikui bėgant arba jį skiedžiant, praranda savo antikorozines savybes, taip pat kinta jo užšalimo temperatūra, o tai šaltuoju sezonu gali sukelti didelių nepatogumų ir nuostolių.

Negramdyti ledo nuo stiklų. Populiariausia priemonė prieš apledijusius langus - gremžtukas - yra ir pati netinkamiausia. Tokiu būdu gramdant ledą, braižomas stiklo paviršius. Vietoj gremžtuko reikėtų naudoti ledo tirpinimo priemonę, kuri ne tik operatyviai atitirpins langus, bet ir puoselės jų paviršių.

Pasikeisti vasarinį langų ploviklį žieminiu. Vasarinį skystį naudoti reikėtų ne vėliau, nei iki spalio pabaigos, o vėliau įpilti žieminio. Vairuotojams, kurie pamiršo tai atlikti laiku ir sulaukė pirmųjų šalčių, patariama į bakelį pilti žieminio langų skysčio koncentrato (neužšąlančio iki -80С). Tokiu atveju būtina įvertinti, kiek buvo likę vasarinio stiklų ploviklio, nes skystį praskiedus santykiu 1:1, užšalimo temperatūra bus -27°C, o jei santykis 1:2, ji sieks vos -13°C.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.