Po žiemos lietučio
Atnaujinta: 2020-03-09
  • scraper
Pas mus žiemą ne visada būna labai šalta, pasitaiko ir atlydžių. Būna, kad ir palyja. Tuomet dar pašąla. O mylimos mašinos durys aklinai uždarytos. Pasitaikė? Būtent! Pasitelkus jėgą prišalusias duris galima atplėšti, tačiau tik kartu su gumine tarpine. Yra keletas būdų išvengti tokio barbariško elgesio.

Pats paprasčiausias – palikdami mašiną nepatingėkite sausai nuvalyti durų sandūrų. Ryte durys, nors ir sunkiai, bet atsidarys. Rizika pažeisti tarpinę išlieka.

Skystis prieš skystį

Problemų gali kilti ne tik dėl durų atidarymo, bet ir dėl stiklų valymo. Sumanaus vairuotojo taupyklėje atrasime daug paprastų, bet naudingų būdų. Tarkim, sniegą ir ledą nuo bet kokio stiklo galima pašalinti garsajuostės dėžute, o į spynos ertmę įpilti stabdžių skysčio. Bet iš tokio miklumo gero nelauk. Galiausiai stiklai pasidengs bjauriomis juostomis, o spyna, pilna stabdžių skysčio, surinks visas apylinkės dulkes ir po kurio laiko į ją ne tik rakto, bet net ir adatos į ją neįkiši.

Automobilių eros pradžioje išminčiai sugalvojo daugybę priemonių ir būdų, leidžiančių neskaudinant vairuotojo ir jo mašinos išgyventi sezoninius nemalonumus. Automobilių turguje, juo labiau specializuotoje parduotuvėje, siūloma dešimtys tokių priemonių.

Ledinės lubos, girgždančios durys…

Pradėsime nuo spynos. Neleidžiančių jai užšalti priemonių rinkoje gausu, bet specialistai siūlo du problemos sprendimo būdus. Pirmas – naudoti durų spynų ledo tirpiklį. Įpiltas į skylutę jis tuoj pat ištirpina ledą ir užkerta kelią užšalimui iš naujo. Antras, gudresnis – naudoti specialų grafitinį tepalą. Be to, kad ištirpina ledą ir neleidžia iš naujo užšalti, šis tepalas saugo spynas nuo korozijos.

Nuo spynos eikime prie durų. Jas „prigriebti“ gali ne tik po naktinio lietaus, bet ir apsilankius automobilių plovykloje. Skystis, kainoraštyje vadinamas „durų tarpinių apsauga“, durų viduje sukuria tvirtą plėvelę, kuri apsaugo jas nuo prišalimo ir eižėjimo, esant bet kokioms gamtinėms sąlygoms.

Už stiklo

Su apšalusiais stiklais, skirtingai nuo pirmųjų dviejų detalių, tenka susidurti vos ne kasryt. Šiaip, jei turite laiko ir atliekamo kuro, 10 minučių pašildžius langai atsileidžia. O jei nėra nei vieno, nei kito? Šiuo atveju galima taikyti ir terapiją, ir chirurginį įsikišimą. Terapija siūlo naudoti skystį nuo apšalimo. Aplieti stiklai neapšals kelias paras. Speciali sudėtis tiesiog užkerta kelią ledo formavimuisi ant stiklo.

Chirurgija pataria pasinaudoti skysčiu nuo ledo formavimosi, kuris greitai ir efektyviai šalina ledą. Tereikia stebuklingąja priemone nuvalyti apšalusį stiklą ir palaukti kelias minutes, kol chemija atliks savo darbą.

Akylam kelio stebėjimui trukdo ir kita nelaimė – rasojantys stiklai. Todėl praverstų mašinoje turėti vadinamųjų „servetėlių nuo rasojimo ir apšalimo“. Jei tikėsime viena vokiečių įmone, tiekiančia stebuklingąsias servetėles, „specialiai sukurtas mirkymo mišinys užkerta kelią apšalimui ir stiklų rasojimui, tuo pačiu užtikrindamas visiškai aiškų matomumą, saugumą ir patogų vairavimą. Tiesiog nuvalykite automobilio stiklus iš vidaus!“

Alternatyva – įvairūs skysčiai balionėliuose. Užpurškiate ant servetėlės ir nuvalote stiklus. Tokios procedūros užtenka kelioms dienoms, vėliau ją rekomenduotina pakartoti.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.