Ruošiame automobilį žiemai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • pcar_in_wint

Ruošiame automobilį žiemai

Mašiną žiemai reikėtų pradėti ruošti nelaukiant vėlyvo rudens ir pirmojo sniego. Idealiausiai būtų tarp sezonų atlikti išsamią mašinos diagnostiką, bet ne visi vairuotojai tam randa laiko arba pinigų. Beje, daug ką galima atlikti ir pačiam.

Vieną variklio užvedimą esant -17 galima palyginti su keliais nuvažiuotais kilometrais, nes tokiu oru gerokai sparčiau dėvisi visos besisukančios ir besitrinančios detalės. Paprasčiau sakant, vieną kasdienį važiavimą į darbą ir namo žiemą galima prilyginti 600 kilometrų, nuvažiuotų vasarą.

Reikia nepamiršti, kad amortizatoriai, svertai, pakabos, stabdžiai ir ratai žiemą, pučiant lediniam vėjui, sukasi, trinasi ir dėvisi gerokai greičiau negu vasarą. Ekspertų teigimu, žiema penkis kartus greičiau „ėdą“ automobilį negu vasara. Todėl per ypač stiprius šalčius, jei tik yra galimybė, vertėtų mašiną palikti namie ir naudotis visuomeniniu transportu.

Stabdžiai

Prieš žiemą stabdžių trinkeles vertėtų pakeisti, net jei jos ne visiškai susidėvėjusios. Atminkite, kad skirtingi ratų stabdymo momentai yra pagrindinė šoninio slydimo priežastis. Keičiant kaladėles reikia atkreipti dėmesį į stabdžių cilindrų būklę – jei ant jų pasirodė stabdžių skysčio, vadinasi prasitrynė jų tarpinės ir žiemą gali pradėti leisti skystį. Stabdžių skystį reiktų keisti kartą per dvejus metus, o taupyti perkant nekokybišką produktą nerekomenduotina.

Benzino bakas

Šiltų garažų ir automobilių su įpurškimu savininkai prieš išvažiuodami į stiprų šaltį turėtų iki pat viršaus pripilti kuro baką, nes jei daugiau bake oro, tai daugiau jame vandens garų. Jie kristalizuojasi ir mikrokristalai nusėda kure, kaupiasi ant dugno, o vėliau užkemša benzino siurblį ir kuro sistemą.

Padangos

Važinėti su vasarinėmis padangomis žiemą ne tik kvaila, bet ir pavojinga. Jei automobilis eksploatuojamas mieste, užtenka ir paprastų žieminių padangų. Jei planuojama daugiau laiko praleisti užmiestyje, vertėtų pagalvoti apie dygliuotas padangas, kurios pravers apledėjusiame užmiesčio kelyje, važiuojant nuvalytu asfaltu ar per atlydį. Rekomenduotina, kad protektoriaus aukštis būtų ne mažesnis kaip 4 mm. Slėgį padangose, lyginant su tuo, kuris buvo vasarą, reiktų padidinti 0,2 baro.

Akumuliatorius

Jei paspaudus pirmajam šaltukui prasidėjo problemos užvedant variklį, reiktų patikrinti distiliuoto vandens lygį akumuliatoriuje. Per vasarą jis galėjo išgaruoti. Pripylus reikiamą kiekį, akumuliatorių reiktų įkrauti. Įkrovus reiktų patikrinti elektrolito tankį ir, jei jis mažesnis negu 1,27, reikia arba papildyti iki normos, arba pirkti naują akumuliatorių.

Renkantis naują akumuliatorių, ekspertai rekomenduoja atkreipti dėmesį į firminius, kurie, nors ir kainuos daugiau, bet žiemą nekels jokių problemų. Nusprendusiems pataupyti reiktų turėti bagažinėje uždegimo laidus, nes jų gali prireikti ne kartą. Beje, naktį šaltu oru praleidusį akumuliatorių galima pamėginti „atgaivinti“ 10 minučių panardinus į karštą vandenį taip, kad vanduo apsemtų 2/3 elemento.

Kėbulas

Kėbulu rūpintis reikia pradėti rudenį, nes būtent jį nuolat veikia lietus, sniegas, temperatūros pokyčiai, o žiemą – druska. Antikorozinė danga – būtinas bet kurio automobilio elementas (apie tai plačiau rašėme straipsnyje „Ką reiktų žinoti apie antikorozinę dangą?“). Taip pat reiktų nepamiršti purvasargių ir posparnių, kurie ypač aktualūs priekiniais ratais varomuose automobiliuose. Žiemą mašiną reikia plauti dažniau, ypač jos apačią, kad purvas neužsilaikytų. Jokiu būdu negalima mašinos šaltu oru plauti karštu vandeniu, nes tai puikiausios sąlygos susidaryti rūdims. Taip pat nevertėtų plauti ypač šaltomis dienomis, nes tai ne tik neigiamai veiks dažus, bet gali patamsėti poliruoklis.

Ir dar

Nepamirškite prieš žiemą vandenį aušinimo sistemoje pakeisti šalčiui atspariu antifrizu. Jei automobilis senesnis negu 5–7 metai, aušinimo sistemą pageidautina praplauti.

Žvakes vertėtų pakeisti naujomis. Senųjų nevertėtų išmesti, mat jos puikiai tarnaus kitą šiltąjį sezoną.

Atkreipkite dėmesį į generatoriaus dirželio būklę. Jis neturi būti suskeldėjęs, apšerpetojęs ar suteptas tepalu. Patikrinkite jo įtempimą. Nuo generatoriaus veikimo priklauso ne tik akumuliatoriaus įkrova, bet ir visos elektros įrangos funkcionavimas.

Prieš žiemą galima pagalvoti apie tepalų ir tepalo filtro keitimą. Šiuo metu paprastai naudojami tepalai su didesniu klampumo indeksu (5W40, 10W30, 10W40). Tiesa, jei visą laiką naudojote mineralinį tepalą, specialistai nerekomenduoja jo keisti sintetiniu, nes riebokšliai gali pradėti leisti skysčius. Per labai stiprius šalčius naudokite tepalus, kurių žymėjimuose pirmas skaičius yra „0“. Šiuo atveju kalbame apie sintetinius 0W40 arba 0W50 tepalus.

Nepamirškite pakeisti ir langų plovimo skysčio. Kitaip, prasidėjus šalčiams, vanduo užšals. Bakelį greičiausiai pavyks atšildyti, o štai tarpvamzdžių gali ir nepavykti. Kai pakeisite langų plovimo skystį, porą kartų nuplaukite langus, kad skysčio patektų į visą sistemą.

Sėkmės!

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.