Aprūpinimo transportas „BMR-3M Kurmis BM“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • bmr

Apie tokią transporto priemonę pradėta galvoti buvo 1980 m., vykstant karui Afganistane. Tada netikėtai buvo suprasta, kad vietos gyventojai nedega noru kurti Socialistinę Afganistano Respubliką, o karo akademijų kursantai suvokė, kad karinė teorija ir praktika labai skiriasi. Kai vienintelė galimybė įveikti minų lauką buvo lėtai judantis ir pavojingų vietų ieškantis išminuoklis, prisiminta per ankstesnius karus naudotus minų tralus. Žinoma, ne viskas buvo taip paprasta. TSRS didelė, bet tankų Afganistane trūko, o važinėti minų laukais - užsiėmimas ne iš maloniųjų. Iš pradžių problema buvo sprendžiama į minų laukus siunčiant trofėjinius T-54 ir T-55 su sugadinta ginkluote. Vėliau kažkas susiprato nuo tankų nuimti nereikalingus bokštelius. Po to ganėtinai greitai buvo suprasta, kad, užvažiavus ant minos, daugiau galimybių išgyventi turi ne tie, kurie sėdi viduje, o tie, kurie važiuoja ant šarvų, tad kareiviai įsigudrino valdymą perkelti į buvusio bokštelio vietą. Į laisvą vietą ant dugno buvo pradėti kloti šarvų lakštai, metalas, kanistrai su vandeniu, o komandai apsaugoti viršuje montuodavo nedideles kabinas iš lengvų šarvų. Taip gimė pirmieji BMR. Vėliau prasidėjo serijinė tokių transporto priemonių gamyba, tačiau jų buvo mažai.

Moderni transporto priemonė pasirodė gerokai po karo. Deja, eilinį kartą persistengta. Kam BMR kondicionierius dabar, kai neaišku, ar šias transporto priemones Rusijai, kurioje jos ir gaminamos, dar kada nors teks panaudoti panašiomis sąlygomis kaip Afganistane. Greičiau reiks šturmuoti Kaukazo regiono kelius ir laukus, o ten labiau praverstų kabinos šildytuvas, kurio, deja, nėra.
Dar viena įdomi detalė - modeliai su kondicionieriais ir biotualetais siūlomi tik potencialiems pirkėjams iš užsienio. Rusijos armija savus apginkluoja „bazine" modelio versija, be jokių patogumų.

Taigi, kaip atrodo geriausios sąrangos BMR.
Kovinė mašina BMR-3M skirta daryti takus minų laukuose. Jais gali pasinaudoti tankai, kovinės pėstininkų mašinos, šarvuočiai ir kitas transportas, turintis maždaug tanko vikšrų plotį ir panašų atstumą tarp vikšrų.

Prieštankinių minų, detonuojančių nuo suspaudimo, laukuose mašina palieka vėžinį taką. Kiekvienos vėžės plotis 80-87 cm., atstumas tarp jų- 162 cm.

Priešdugninių minų su kontaktiniais sprogdikliais laukuose mašina palieka ištisinį 3,2 m. pločio taką, priešdugninių minų su magnetiniais sprogdikliais laukuose - 6-7 m. pločio taką.
BMR-3M gamybai naudojama tanko T-72 bazė be bokštelio ir ginkluotės. Bendra transporto priemonės masė - 43 tonos. Variklis M-84MS 4 taktų V tipo 840 AG dyzelinis, aušinamas skysčiu. Su dviem papildomais 200 l kuro bakais mašina gali įveikti 540 km atstumą. Maksimalus BMR greitis, nuėmus papildomas dalis, - 60 km/val., darbinis kelio valymo greitis - iki 12 km/val. Transporto priemonė dugnu gali įveikti iki 8 m. gylio vandens telkinius, kurių plotis ne didesnis kaip 1,5 km ir srovė ne greitesnė negu 3 m/s.

Transporto priemonės ekipažą sudaro du žmonės - vadas ir mechanikas vairuotojas. Vykstant darbams minų laukuose ekipažą papildo 3 išminuotojai, kuriems mašinoje numatytos specialios vietos.

Filtrų sistema užtikrina, kad ekipažas galės dirbti ir nepalankiomis sąlygomis: didelei dulkių koncentracijai, radioaktyvaus, cheminio ar bakteriologinio užterštumo atveju. Kondicionierius saugo ekipažą esant aplinkos temperatūrai iki +65 C, vandens ir maisto šildytuvas, biotualetas leidžia užsidarius transporto priemonėje išgyventi tris paras.
Transporto priemonės ginkluotę sudaro per atstumą valdomas zenitinis 12,7 mm kulkosvaidis, granatsvaidis RPG-7D (6 granatos), PĮ ZUR „Adata" (2 raketos), 8 dūminės granatos, komanda turi automatą AKS 74 su 150 šovinių ir 10 granatų „F-1". Vadas ir vairuotojas turi pistoletus „PM", išminuotojai - tarnybinius ginklus.
Transporto priemonė turi analogišką tankui T-72 šarvinę apsaugą ir dinaminius šarvus. Žemiau priekinio stiklo esančių šarvų ir dugno šarvavimas prilygsta 300 mm storio šarvams.
Pagrindinis transporto priemonės ginkla" - volinis minų tralas KMT-7. Jį sudaro du volai ir dvi peilinės sekcijos (KMT-8) su elektromagnetiniu priedeliu EMT.
Pagalbinė įranga: tankinė radijo stotis R-123 M, tankinė racija TPU, radiometras rentgenometras ir cheminis analizatorius GO-27, nešviečiantys naktinio matymo prietaisai 1PN-63M. Viršuje, už kovinės kabinos yra 5 tonas galinti atlaikyti krovinių platforma ir 2,5 t keliamosios galios kranas, leidžiantis volus montuoti savo jėgomis, nenaudojant papildomos technikos.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Eugenijau, Mes važiuojame 2013, Pasvalyje

Pavasaris - laikas, kai atgimsta ne tik gamta, bet ir...

Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas...

Iš automobilizmo istorijos – Uljanovsko automobilių gamykla

Didžiojo Tėvynės karo metais, vokiečiams artėjant prie...

Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija

Šiandien autoreviu.lt skaitytojams pristatome kiek rečiau matomą, tačiau labai svarbią funkciją atliekančią ugniagesių gelbėtojų transporto priemonę – amfibiją.

„Mes važiuojam 2010“

Lietuvos senovinės automototechnikos mėgėjų klubas visus senų ir retų automobilių mėgėjus...

Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje

Skaitytojo parengtas fotoreportažas iš Karinės technikos muziejaus

Skrodžiantys vandenį automobiliai

Pirmąjį amfibijos prototipą Amerikoje sukūrė inžinierius iš Bafalo miesto Rodžeris V.Hofheinsas...

Koviniai robotai JAV kariuomenėje

Kai reikia pavaduoti žmones...

Kovinė pėstininkų mašina (BMP)

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: