Kovinė pėstininkų mašina (BMP)
Atnaujinta: 2020-03-09
  • bmp2__Small_
  • bmp3__Small_
  • bmp4__Small_
  • bmp5__Small_
  • bmp1__Small_

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito. Nenuostabu, kad savo aukšta kokybe nuo seno garsėjanti Rusijos karinė pramonė 1995 m. rinkai pristatė BMP 3.

Techninės charakteristikos


BMP 3 konstrukcija ir schema skiriasi nuo pirmtakų. Priekinėje korpuso dalyje viena linija išsirikiavusios sėdynės trims ekipažo nariams. Vidurinę užima mechanikas vairuotojas, šonines – šauliai, kurie valdo 7,62 mm kulkosvaidžius. Iškart už jų yra dvivietis bokštelis, kuriame sėdi ekipažo vadas ir taikytojas. Už bokšto, užpakalinėje korpuso dalyje yra desantinis skyrius penkiems kareiviams su visa kovine apranga. Kiekvienas jų gali šaudyti iš mašinos vidaus per specialias angas.

Mašinos variklių skyrius yra korpuso už desantininkų sėdynių. BMP 3 konstrukcija gerokai skiriasi nuo bendrosios pėstininkų mašinų schemos, pagal kurią valdymas ir variklių skyrius montuojami greta, priekinėje korpuso dalyje. Tokia schema leidžia tiksliau subalansuoti mašiną. Variklis ir transmisija atsveria sunkią šarvuotą prekinę korpuso dalį, taigi galima stabilizuoti pagrindinę ginkluotę.

Varantieji mašinos ratai yra užpakalinėje dalyje, todėl vikšrai veikia puikiai. Vado, taikytojo ir abiejų šaulių liukai atveriami į priekį, todėl papildomai apsaugomi įlipantys ar išlipantys iš šarvuočio žmonės. Mechaniko vairuotojo liukas pakeltas ir atveriamas atgal. Kadangi jo sėdynė pakelta, jis puikiai mato ne tik kelią, bet ir aplinką.


Ginkluotė


Besisukančiame bokštelyje sumontuota 100 mm 2A70 patranka, prie jos 30 mm 2A72 patranka ir 7,62 mm išminuotojų kulkosvaidis. Abiejų patrankų vamzdžiai sujungti, o kulkosvaidis sumontuotas atskirame lizde šalia jų. Be to, priekyje abiejose korpuso pusėse sumontuoti du 7,62 mm kulkosvaidžiai. Prie jų sėdintys šauliai turi po atskirą periskopą. BMP 3 sumontuota sistema 9K11 Bastion. Tai antrosios kartos sistema. Dabar, norint pataikyti į taikinį, užtenka jį matyti taikiklio okuliare. Sviedinį nukreipia lazerio spindulys. Lazerinis taikiklis yra virš patrankos. Toks taikymo būdas užtikrina aukštą pataikymo į taikinį tikimybę, bet perspėja priešininką apie pavojų, jeigu jo mašinoje sumontuota įspėjimo sistema.

Kita vertus, maksimalus sviedinio greitis – 375 m/s, tad už 4 000 m esantis priešininkas turi tik 10–15 sekundžių, kad tinkamai atremtų mirtiną pavojų. Reaktyvinis 9M117 sviedinys kiaurai pramuša 660 mm storio plieno lakštą, net ir apsaugotą reaktyviniais šarvais.

Bokštelyje sumontuotos ginkluotės stabilizavimu rūpinasi elektroninės sistemos. Iš patrankų vertikalioje plokštumoje galima šaudyti nuo -6° iki +60° kampu, o tai leidžia veiksmingai kovoti su taikiniais, esančiais ore ir uždarose vietose.

Abi patrankos užtaisomos automatiškai; 30 mm patrankai sviediniai paduodami iš dviejų pusių, tad vadas ir taikytojas gali rinktis sviedinius priklausomai nuo taikinio tipo. Tikslų šaudymą užtikrina ugnies valdymo sistemą, kurią sudaro lazerinis taikiklis ir skaitmeninė balistinė skaičiuoklė. BMP 3 gali gabentis 22 100 mm patrankos sviedinius, 305 kumuliacinius ir 195 pokalibrinius 30 mm patrankos sviedinius, 6–8 valdomus prieštankinius sviedinius ir 6 000 šovinių 7,62 mm kulkosvaidžiams. 100 mm patranka iššauna 10 šūvių per minutę, 2A72 patrankos – 300.

BMP 3 gali naikinti pėstininkus, šarvuotus oro taikinius ar įtvirtintas pozicijas. Ji gali būti pavojinga net tankui. Aišku, 100 mm sviedinys šiuolaikinio tanko šarvų nepramuš, tačiau gali sugadinti jo važiuoklę ar taikymo įrangą.

Silpnoki aktyvieji BMP 3 naktinio stebėjimo prietaisai. Kitose tokio tipo mašinose jau naudojami pasyvieji stebėjimo įrenginiai su dieniniais ir naktiniais kanalais (įskaitant ir televizorius). Aktyvieji prietaisai ne tik neleidžia atpažinti taikinio ir naktį šaudyti dideliais atstumais, tačiau ir išduoda mašinos buvimo vietą (infraraudonieji spinduliai). Ši problema buvo aktuali ir kitoms rusiškoms kovinėms mašinoms.


Variklis


Naujausiame BMP 3 buvo montuojamas keturių taktų ir dešimties cilindrų skysčiu aušinamas dyzelinis variklis UTD-29 M, turintis 368 kW galią. Ankstesni BMP 3 modeliai turėjo silpnesnį UTD-29 331 kW variklį, bet ir jo galios užtekdavo.

Išmetimo vamzdis yra užpakalyje dešinėje. Variklio konstrukcija priklauso nuo to, kad jis montuojamas neįprastai žemame variklio skyriuje. Norint sumažinti jo aukštį, cilindrų blokus teko montuoti 144° kampu. Kita vertus, konstruktoriai atsisakė mechaninės transmisijos ir pasirinko hidromechaninę. Buvo modernizuoti posūkio mechanizmai. Moderniausiame BMP 3 buvo sumontuoti diferenciniai posūkio mechanizmai su hidrauliniu valdymu. Tai gerokai pagerina mašinos pravažumą bekele ir manevringumą. Kietos dangos keliuose BMP 3 pasiekia apie 70 km/val. greitį, važiuodamas į priekį, ir 20 km/val. greitį važiuodamas atbulai. 690 l kuro bako užtenka nuvažiuoti 600 km.

 

Kiti privalumai

Ankstesnių BMP vairuotojai dėl mažo matomumo vengė važinėti greitai. Gerų periskopų vairuotojo mechaniko vietoje visada trūkdavo rusiškose vikšrinėse kovinėse mašinose. BMP 3 aplink mechaniko vairuotojo liuką yra net 4 periskopai. Visos BMP 1, 2 ir 3 serijos mašinos plaukia. BMP 3 sumontuoti vandens varytuvai, todėl jo manevringumas tikrai geras. Plaukti šarvuotis gali 10 km/val. greičiu. Plaukimo kryptis vandenyje keičiama uždarant ar atidarant varytuvų sklendes. Banglaužinis skydelis sumontuotas priešais priekinę korpuso plokštę, todėl kovojant sausumoje tai papildoma apsauga. Važiuojant į vandenį vairuotojas jį pakelia. BMP 3 važiuoklę sudaro šešios poros dvigubų atraminių volų su dviem varančiaisiais užpakaliniais, dviem posūkio ratais ir šešiais palaikančiaisiais skriemuliais. Platesni negu BMP 1 ar BMP 2 atraminiai volai ir vikšrai leidžia giliai neprasmegti į gruntą, nors BMP 3 sveria 18,7 t. Sumontuota vėdinimo sistema su filtrais, gaisro gesinimo sistema ir dūmų uždanga.

Taktinės techninės charakteristikos

Ekipažas 3 žmonės

Ilgis 7,140 m

Plotis 3,30 m

Aukštis 2,45 m

Variklis 10 cilindrų V tipo dyzelinis UTD-29 M

Galia 1 x 500 AG

Desantininkų skaičius 7 žmonės

Masė 18700 kg

Ginkluotė 100 mm patranka ir paleidimo įranga 2А70,

30 mm patranka 2А42, 3 x 7,62 PKT kulkosvaidžiai

Pradėta naudoti 2005 m.

Judėjimo greitis kelyje 72 km/val.

Plaukimo greitis 10 km/val.

Įveikiamas atstumas 600 km

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš www.worldweapon.ru

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Eugenijau, Mes važiuojame 2013, Pasvalyje

Pavasaris - laikas, kai atgimsta ne tik gamta, bet ir...

Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas...

Iš automobilizmo istorijos – Uljanovsko automobilių gamykla

Didžiojo Tėvynės karo metais, vokiečiams artėjant prie...

Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija

Šiandien autoreviu.lt skaitytojams pristatome kiek rečiau matomą, tačiau labai svarbią funkciją atliekančią ugniagesių gelbėtojų transporto priemonę – amfibiją.

„Mes važiuojam 2010“

Lietuvos senovinės automototechnikos mėgėjų klubas visus senų ir retų automobilių mėgėjus...

Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje

Skaitytojo parengtas fotoreportažas iš Karinės technikos muziejaus

Skrodžiantys vandenį automobiliai

Pirmąjį amfibijos prototipą Amerikoje sukūrė inžinierius iš Bafalo miesto Rodžeris V.Hofheinsas...

Koviniai robotai JAV kariuomenėje

Kai reikia pavaduoti žmones...

Kovinė pėstininkų mašina (BMP)

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: