Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • amfibija
  • amfib1
  • amfibija__1_
  • Amfib
  • amfibija__2_
  • amfibija__3_
  • amfibija__4_

Šiuo metu pietinėje Lenkijoje dar siautėja gamtos stichija - potvynis. Čia dirba ne tik mobilizuotos Lenkijos gelbėtojų pajėgos, bet ir užsienio šalių komandos. Vokietijos, Prancūzijos, Čekijos, Danijos, Ukrainos komandos ir Europos Sąjungai atstovaujanti „BaltFloodCombat" dirba potvynio zonoje. Pastarąją sudaro gelbėtojai iš Estijos, Latvijos ir Lietuvos. Nesuvaldomai gamtos jėgai sutramdyti kartais reikia ne tik papildomų gelbėtojų pajėgų, bet ir be jokios abejonės technikos.

Potvynis dažnas gamtos reiškinys ir Lietuvoje. Neseniai ugniagesiai gelbėtojai vadavo apsemtus Kauno, Panevėžio, Pasvalio rajonų ir Pamario regiono gyventojus nuo pavasarinio ir itin didelio potvynio. Viena šio gamtos reiškinio ypatybių - infrastruktūros sutrikimai (nepravažiuojami, užblokuoti keliai). Kokiu transportu skuba į pagalba gelbėtojai, teiraujamės Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Šilutės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininko pavaduotojo Rimanto Mačijausko.

- Potvynis Šilutės rajone - ne naujiena ir tikriausiai kasmet tiek Jūs, tiek gyventojai susiduria su juo. Sakykite, kokia specialia technika pasiekiate užlietas sodybas?

- BAZ 5922 - speciali visureigė amfibija, skirta gelbėjimo darbams, gali važiuoti žeme ir plaukti vandeniu. Tiesa, naudojame ne itin dažnai, tačiau be valčių ar aerokaterių tai viena patikimiausių žmonių pervežimui, evakavimui ar užklimpusio automobilio ištraukimui naudojamų technikų.

Ilgis 9466 mm, plotis 2890 mm, aukštis be tento 2435 mm, su tentu 3235 mm, svoris 11500 kg, maksimalus greitis sausuma 70 km/val., plaukiant vandeniu ne daugiau negu 8 km/val. Kampas įvažiavimo į vandenį ir išvažiavimo iš vandens - 18 laipsnių.

BAZ 5922 - spec. visureigė važiuoklė, nepriklausoma pakaba, abiejuose pusėse po tris ratus, pravažumas 6x6, aktyvūs priekiniai ir užpakaliniai ratai.

Variklis V formos 6 cilindrų, degalai - dyzelinis kuras. Vieno km ridos norma 0,40 litro, plaukiant vandeniu 1,008 l/min., galingumas 220 kNh. Bako talpa 315 litrų. Aušinimo sistema 50 litrų. Sėdimų vietų su vairuotoju - 4.

Specialių agregatų papildoma transmisija:

a) kardano pavara, jungianti vandens turbinas su pavarų perdavimo dėže;

b) užpakalyje yra dvi cilindro pavidalo ertmės, jose įmontuotos sparnuotės - vandens turbinos. Jomis visureigis plaukia vandeniu.

Į visureigę amfibija dedami du 12 V 190 Ah 570 A akumuliatoriai. Papildoma elektros įranga: šviesos signalai, paieškos prožektorius, įtampos keitiklis, radijo ryšio stotis „Motorolla". Įtampos keitiklis stacionariai pritvirtintas vairuotojo kabinos salone. Įtampos keitiklis sumažina įtampa iš 24 V į 12 V. Tokia įtampa reikalinga radijo ryšio stočiai ir spec. šviesos signalams.

Paruošimas darbui: įdedami dvi akumuliatorių baterijos ir pajungiama 24 V. Patikrinamas dyzelinio kuro, variklio tepimo alyvos, aušinimo sistemos ir hidraulinės sistemos, stabdžių ir sankabos hidraulinių alyvų bakelių (jeigu trūksta, pripilame) lygis.

Variklio užvedimas priklauso nuo lauko oro temperatūros. Kai vėsiau negu +5 laipsniai, užvedama papildoma pašildymo sistema pašildžius variklio aušinimo skystį iki +60 laipsnių.

Užvedama įsitikinus, kad įjungta laisvos eigos pavara ir duodamas įspėjamasis signalas, paspaudus mygtuką sukeliamas alyvos spaudimas iki 2,5 MPa ir paspaudžiamas starterio užvedimo mygtukas. Užvedus varikliui, mygtukai atleidžiami.

Prieš įėjimą į vandenį reikia patikrinti, kad dugno srityje būtų užsuktos išleidimo vandens angos. Reikia patikrinti vandens turbinų darbą ir ar veikia vandens atpumpavimo siurbliai.

Įeinama į vandenį tik pirma pavara, lėta eiga, kad nepasinertų visureigio priekinė dalis. Plaukiant vandeniu būtina laikytis saugaus atstumo nuo kitų plaukiančių objektų. Įėjimas į vandenį ir išėjimas iš vandens - tiktai visureigio priekiu. Visureigio šono pasvyrimo kampas neturi viršyti 15 laipsnių. Plaukiant vandeniu, jeigu ratais siekiamas dugnas, plaukiama atsargiai ir įjungiama pirma pavara. Jeigu plaukiant visureigio pasvyrimo kampas viršija leistiną normą, kliūtį reikia apvažiuoti.

Ačiū už pokalbį.

Nuotraukos iš VPGT archyvo.

Už pagalbą ruošiant straipsnį autoreviu.lt dėkoja VPGT pareigūnams

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Eugenijau, Mes važiuojame 2013, Pasvalyje

Pavasaris - laikas, kai atgimsta ne tik gamta, bet ir...

Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas...

Iš automobilizmo istorijos – Uljanovsko automobilių gamykla

Didžiojo Tėvynės karo metais, vokiečiams artėjant prie...

Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija

Šiandien autoreviu.lt skaitytojams pristatome kiek rečiau matomą, tačiau labai svarbią funkciją atliekančią ugniagesių gelbėtojų transporto priemonę – amfibiją.

„Mes važiuojam 2010“

Lietuvos senovinės automototechnikos mėgėjų klubas visus senų ir retų automobilių mėgėjus...

Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje

Skaitytojo parengtas fotoreportažas iš Karinės technikos muziejaus

Skrodžiantys vandenį automobiliai

Pirmąjį amfibijos prototipą Amerikoje sukūrė inžinierius iš Bafalo miesto Rodžeris V.Hofheinsas...

Koviniai robotai JAV kariuomenėje

Kai reikia pavaduoti žmones...

Kovinė pėstininkų mašina (BMP)

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: