Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 4k7fa_kspz_1hi

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas - įmonė „Steyr Daimler Puch" paskutinį prabėgusio amžiaus dešimtmetį panaudojo žinomo šarvuočio 4K7FA bazę ir sukūrė kelis šarvuotus transporterius, iš esmės besiskiriančių tik ginkluote.

Vienas jų - šarvuotis KSpZ (vok. - „Kampfschutzenpanzer"). Tai kovinis pėstininkų transporteris, sukurtas asmenine gamintojo iniciatyva. Keistoka, nes Austrijos kariuomenėje šarvuočiai nenaudojami, o visi pagaminti modeliai eksportuojami. Šarvuočio korpusas ir bokštelis suvirintas iš plieninių šarvinių lakštų, tad komanda apsaugota nuo sprogmenų skeveldrų ir smulkaus kalibro ginklų. Priekinės detalės, pasuktos horizontaliai 12 laipsnių kampu į abu šonus nuo automobilio išilginės ašies ir nuo - 5 iki +8 laipsnių vertikaliai, saugo nuo 30 mm prieššarvinių sviedinių (APDS), paleistų iš 1 000 m ir didesnio atstumo.

Transporterio sąranga - tradicinė. Korpuso priekyje, kairėje pusėje, yra valdymo skyrius, dešinėje - veidrodinių lęšių teleobjektyvų stebėjimo sistema. Vairuotojas turi savo liuką, priešais kurį sumontuoti trys prizminiai prietaisai, vidurinis jų gali būti pakeistas naktinio matymo prietaisu. Už vairuotojo sėdynės yra avarinis liukas. Sąrangos ypatumas - gerokai dešinio borto link pastumtas dvivietis bokštelis. Jo kairėje - komandos vado, dešinėje - kulkosvaidininko vietos. Kiekvienas jų turi savo liuką.

Orientavimuisi kulkosvaidininkas naudoja du prizminius stebėjimo prietaisus, 360 laipsnių apžvalgos kampą vadui užtikrina 5 periskopiniai įrenginiai. Abiems bokštelio stoge sumontuoti periskopiniai taikikliai, leidžiantys prisitaikyti naudojant ir pagrindinę, ir pagalbinę ginkluotę.

Pagrindinis ginklas yra „Mauzerio" 30 mm automatinė F tipo patranka. Jos kairėje sumontuotas sudvejintas 7,62 mm kulkosvaidis. Taikymosi kampas nuo -10 iki +50 laipsnių, bokšteliui sukantis ratu. Elektromagnetiniai taikymo prievadai užtikrina greitą taikymosi kampo ir pozicijos pakeitimą: iki 45 laipsnių per sekundę horizontaliai ir iki 30 laipsnių per sekundę vertikaliai. Prireikus vadas gali pats šaudyti iš visų ginklų. 30 mm prieššarvinis pokalibrinis patrankos sviedinys APDS-T iš vamzdžio išlekia 1 250 m/s greičiu ir iki 1 000 m atstumu gali pramušti iki 58 mm storio šarvus. Bokšto konstrukcija leidžia jame montuoti ne tik 30 mm, bet ir 20 bei 25 mm patrankas. Abiejuose bokštelio šonuose sumontuoti trivamzdžių dūminių granatsvaidžių blokai.

Užpakalinėje transporterio dalyje telpa 8 šauliai. Desantininkų skyriuje yra du stačiakampiai liukai. Kiekviename borte yra po dvi ambrazūras, dengiamas stiklo blokais, su rutulinėmis atramomis, tad pėstininkai gali apšaudyti priešininkus iš savo ginklų, o juos dengia transporterio šarvai.

Mašinų skyriuje sumontuotas 6 cilindrų dyzelinis tiesioginio įpurškimo WD618-24V 346 kW (470 AG) variklis, aušinamas vandeniu. Jis sujungtas su hidromechanine transmisija HSWL 106, pagaminta naudojant mechaninių pavarų dėžių schemą. Transmisija turi 6 pavaras važiavimui į priekį ir 3 - atbuline eiga. Vandens tūrinė pavara papildomame prievade užtikrina apsisukimo reguliavimą be pavarų.

Mašinų skyriuje sumontuota priešgaisrinė sistema, įjungiama automatiškai arba rankiniu būdu. Transporterio kuro bakuose telpa 450 l dyzelino, kurio užtenka, važiuojant geru keliu, 500 km.

Abiejuose šonuose yra po šešis guma padengtus pagrindinius ratus ir po 3 palaikančius skriemulius. Varantieji ratai sumontuoti priekyje, kreipiantieji - užpakalyje. Pakaba individuali, lingių. Pirmuose, antruose ir šeštuose ratuose naudojai hidrauliniai amortizatoriai ir skriemulių judėjimo ribotuvai, kituose - mechaninės atramos. Vikšrus gamina įmonė „Dill". Jie - su gumos ir metalo šarnyrais bei specialiais važiavimui asfaltu skirtais „batais".

Standartinėje sąrangoje yra išorės ir vidaus ryšio sistema su desantiniame skyriuje sumontuotu garsiakalbiu ir dyzelinį kurą naudojanti šildymo sistema. Ant desantinio skyriaus stogo yra 2 ventiliatoriai, skirti pašalinti parako dūmus mūšyje. Pageidaujant, transporteryje gali būti sumontuota papildoma naktinio matymo, oro tiekimo į kovinį skyrių ir priešlėktuvinės gynybos sistemos.

 

Techninės charakteristikos

Masė, kg

19 200

Ekipažas (desantininkai)

3 (8)

Pagrindiniai išmatavimai, mm

 

-Korpuso ilgis (su patranka)

5870 (6170)

- Plotis

2650

-Aukštis (stogas/korpusas/visas)

1611...2530

- Prošvaisa

430

- Bazė

2900

-Vikšro plotis

380

Vidutinis spaudimas į gruntą cm2

0,7

Ginkluotė (sviediniai, šūviai):

 

- 30-mm patranka „Mauser F"
- 7,62-mm sudvejintas kulkosvaidis

1 (200)
1 (600)

Vertikalaus taikymo kampai

-10...+50

Ginklų stabilizatorius

Nėra

Užtaisymo mechanizmas

Juosta

Taikikliai

Dieninis/naktinis pereskopas

Stebėjimo įrangos sk.

14

Ambrazūrų skaičius

4

Dūmų uždangos įtaisai

6 granatsvaidžiai

Variklio markė ir tipas

dyzelis „Steyr" WD 618-24V

Maksimali galia, AG (kW)

470 (346)

Cilindrų skaičius

6

Kuro bako talpa, l

450

Transmisija

HSWL 106; hidromechaninė, 6 pavaros pirmyn, 3 atgal,

Maksimalus greitis km/val.

70

Galima rida, km

500

Įveikiamos kliūtys

 

- pakilimas, laipsniais

45

- pasvyrimas, laipsniais.

25

- рtranšėja, m

2,1

- siena, m

0,8

- brasta, m

1

Šarvai, mm

iki 25 mm

Nuotrauka gamintojo ©

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Eugenijau, Mes važiuojame 2013, Pasvalyje

Pavasaris - laikas, kai atgimsta ne tik gamta, bet ir...

Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas...

Iš automobilizmo istorijos – Uljanovsko automobilių gamykla

Didžiojo Tėvynės karo metais, vokiečiams artėjant prie...

Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija

Šiandien autoreviu.lt skaitytojams pristatome kiek rečiau matomą, tačiau labai svarbią funkciją atliekančią ugniagesių gelbėtojų transporto priemonę – amfibiją.

„Mes važiuojam 2010“

Lietuvos senovinės automototechnikos mėgėjų klubas visus senų ir retų automobilių mėgėjus...

Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje

Skaitytojo parengtas fotoreportažas iš Karinės technikos muziejaus

Skrodžiantys vandenį automobiliai

Pirmąjį amfibijos prototipą Amerikoje sukūrė inžinierius iš Bafalo miesto Rodžeris V.Hofheinsas...

Koviniai robotai JAV kariuomenėje

Kai reikia pavaduoti žmones...

Kovinė pėstininkų mašina (BMP)

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: