Artilerijos sistema „Archer“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 117_Archer_maskeringsm_lad_liten__640x480_
  • archer__640x480_
  • ARCHER_f_rsta_bilden__640x480_
  • BAE_systems_LAND_Bofors_Archer_Artillery_001__640x480_

„Archer" (liet. lankininkas) yra naujos kartos artilerijos sistema. Ji turėtų pakeisti senesnio modelio „FH77A" ir „FH77B" haubicas. Nemažai šalių jau pareiškė pageidavimą įsigyti šių artilerijos sistemų (Australija, Danija, Kanada ir Indija).

„Archer" yra sukurtas Švedijos kompanijos „Bae systems Bofors" gaminamos 155mm „FH77B" haubicos pagrindu. Mašina, kurioje sumontuota artilerijos sistema yra kuriama taip pat Švedijos kompanijos. Tai kiek modifikuotas, civilinėje rinkoje parduodamas, visais šešiais ratais varomas„Volvo A30D". "Volvo" turi 340 arklio galių ir gali pasiekti maksimalų 70km/h greitį. „Archer veikimo nuotolis ~ 500km.

Haubica patobulinta ir pritaikyta šaudyti NATO standartus atitinkančiais šoviniais. Ginklo vamzdis pailgintas iki 8.06 metro, o tai suteikia didesnį šūvio nuotolį. Dabar paprastas artilerijos sviedinys gali nuskristi iki 30km, o raketinis iki 40km. „Archer" taip pat gali šaudyti ir „XM982 Excalibur" ar „BONUS" valdomomis raketomis; jų šūvio nuotolis - 50km. Sistema turi greitą visiškai automatinę ginklo užtaisymo sistemą - per vieną minutę gali būti užtaisoma iki 8-9 sviedinių. Iš viso sistema gali gabenti iki 21 šovinių. Visiškai pakrauti Archer" sistemą šoviniais iš papildymo sunkvežimio trunka apie aštuonias minutes.

„Archer" gali gan įdomiai atakuoti priešo pozicijas: skirtingomis trajektorijomis vienas po kito iššaunami keturi-šeši sviediniai, tačiau jie visi pasiekia taikinį vienu metu, taip užtikrindami netikėtumą ir maksimalią žalą. "Archer" pasiruošti pradėti šaudyt tereikia 30 sekundžių. Tiek pat reikia ir pasiruošti pajudėti iš šaudymo pozicijų. Toks pasirengimo greitis užtikrina apsaugą nuo priešo artilerijos kontratakos - kuomet sviedinys pasiekia taikinį „Archer" jau palieka savo šaudymo vietą, taip sumažindamas savo aptikimo galimybę. Moderni ginklų valdymo sistema leidžia efektyviai sunaikinti ir stacionarius ir tiek žeme, tiek vandeniu judančius taikinius.
Bene didžiausias "Archer" sistemos privalumas yra, jog norint šaudyti įgulai nereikia palikti vairuotojo kabinos - viskas valdoma ten esančiu kompiuteriu. Kompiuteris pateikia balistinius skaičiavimus, aplinkos duomenis ir sistemos būklės duomenis, bei atpažįsta potencialius taikinius. Taip pat kompiuteriu valdomas pabūklas, navigacija, komunikacijos, amunicijos parinkimas, stebėjimo įranga. „Archer" bus galima įtraukti į kovinių sistemų tinklą - "Network Centric Warfare" (panašų sistemų tinklą kuria ir JAV - „FCS" („Future Combat Systems"). Liet. „Ateities kovinės sistemos"). Sistemos įgulą sudaro keturi žmonės - vairuotojas ir 3 ginkluotės operatoriai, tačiau prireikus, ginkluotę gali valdyti ir vienas operatorius.

Kabina yra sustiprinta ir yra visiškai hermetiška, taip pat turi įdiegtą oro filtravimo sistemą, todėl gali apsaugoti įgulą lengvųjų ginklų, skeveldrų, minų, ugnies, atominio, cheminio ar biologinio ginklų.

„Archer" sistemoje, siekiant ją apginti nuo netoliese esančių grėsmių, tokių kaip priešo kariai, yra montuojama kompanijos „Kongsberg Defenc & Aerospace AS" sukurta nuotoliniu būdu valdoma ginklų stotis „Protector" (liet. gynėjas) . Joje pasirinktinai galima sumontuoti norimus ginklus, kurie bus valdomi kompiuteriu iš kabinos.
Prie „Archer" sistemos taip pat priskiriama ir papildymo sunkvežimis bei techninės priežiūros mašina. Ilgesniais nuotoliais „Archer" galima pergabenti „Airbus A400M" transporto lėktuvais, traukiniais ar tiesiog keliais tralu.

„Archer" projekto fazės:
1995-1998m. 155mm haubicos „77AD" pradinės techninės studijos.
2002-2003m. 155mm haubicos „Remo" techninės studijos.
2004-2006m. Galimybių studija.
Pagaminti du pirmieji pabūklai (pirmais 2005 metų balandžio mėnesį, antrasis 2005 metų lapkričio mėnesį;
Techninės studijos bei bandymai.
2006-2007m. Baigiamieji pagrindiniai techniniai/dizaino darbai.
2007-2008m. Pradedamas gaminti "Archer".
2009-2013m. Bus pradedamas tiekti Švedijos ginkluotosios pajėgoms.
2011m. Bus apmokomi kariai dirbti su sistema.


Parengta pagal užsienio spaudą
Nuotraukos:
http://www.defesanet.com.br
http://www.fmv.se/
http://www.armyrecognition.com

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Eugenijau, Mes važiuojame 2013, Pasvalyje

Pavasaris - laikas, kai atgimsta ne tik gamta, bet ir...

Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas...

Iš automobilizmo istorijos – Uljanovsko automobilių gamykla

Didžiojo Tėvynės karo metais, vokiečiams artėjant prie...

Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija

Šiandien autoreviu.lt skaitytojams pristatome kiek rečiau matomą, tačiau labai svarbią funkciją atliekančią ugniagesių gelbėtojų transporto priemonę – amfibiją.

„Mes važiuojam 2010“

Lietuvos senovinės automototechnikos mėgėjų klubas visus senų ir retų automobilių mėgėjus...

Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje

Skaitytojo parengtas fotoreportažas iš Karinės technikos muziejaus

Skrodžiantys vandenį automobiliai

Pirmąjį amfibijos prototipą Amerikoje sukūrė inžinierius iš Bafalo miesto Rodžeris V.Hofheinsas...

Koviniai robotai JAV kariuomenėje

Kai reikia pavaduoti žmones...

Kovinė pėstininkų mašina (BMP)

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: