Pietų Korėjos tankas „K2 Juodoji pantera“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • k2_black_panther_mbt_l1__Small_
  • k2_black_panther_mbt_l4__Small_
  • k22__Small_
  • k2_black_panther_mbt_l3__Small_
  • ponor_XK2__Small_

Pietų Korėja dėl savo geopolitinės padėtis yra viena labiausiai besiginkluojančių valstybių. Šiuo metu ji turi 2300 tankų, kurių dauguma dėl bet kada galinčio kilti karinio konflikto grėsmės dislokuoti prie sienos su Šiaurės Korėja. Šiais metais bus pradėtas gaminti pats brangiausias masinės gamybos tankas - „K2 Juodoji pantera". Jo kaina siekia šešiolika milijonų dolerių. „K2" keičia senesnius amerikietiškus „M48A5K Patton" (1950 m. modelis) ir Pietų Korėjos „K1" tankus (1987 m. modelis). Anksčiau „K2" buvo vadinamas „XK2" („X" - tai prototipas). Pietų Korėjos vyriausybė yra užsakiusi pagaminti 600 tankų. Buvo numatytas keliais šimtais didesnis skaičius, tačiau dėl susiklosčiusios nepalankios ekonominės padėties, jį teko sumažinti Tanką gamina „Hyundai Rotem" („Hyundai Rotem" yra „Hyundai motor group" dalis atsakinga už geležinkelių, gynybos bei komercinės automatikos kūrimą ir gamybą) kompanija.

Ginkluotė

Tankas yra ginkluotas 120mm pagrindiniu pabūklu. Tanko pabūklą gamina kompanija „Wia" pagal Vokietijos kompanijos „Rheinmetall" suteiktą licenciją. Pabūklas yra užtaisomas automatiškai (automatinio užtaisymo sistema talpina iki 16 šovinių, iš viso tankas gali gabentis iki 40 pagrindinio pabūklo šaudmenų), todėl tai leido įgulą sumažinti iki trijų žmonių. Tanko efektyvus šaudymo nuotolis yra iki 8 km, priklausomai nuo to, kokie šoviniai yra naudojami. „K2" taip pat yra du kulkosvaidžiai: 50 kalibro (12.7mm) bei 7.62mm.

Mobilumas

Tanką varo keturtaktis dvylikos cilindrų Vokietijos kompanijos „MTU" „890" modelio 1500 arklio galių (1100kW) dyzelinis variklis (Vokietijos gamintojo variklis bus naudojamas laikinai iki tol, kol nacionalinis gamintojas „Doosan Infracore Corporation" baigs kurti savo variklį, tačiau manoma, kad naujasis variklis turės labai panašias charakteristikas kaip ir dabar naudojamas). Dėl gero dizaino „Juodojoje panteroje" taip pat buvo galima įmontuoti papildomą „Samsung Techwin" dujų turbinį variklį. Ne tokį galingą, kaip pagrindinį, tik 100 arklio galių (75kW), tačiau jis gali būti naudojamas teikti energiją tanko sistemoms, kuomet pagrindinis variklis yra išjungtas ar tiesiog taupant degalus. Tai taip pat padeda sumažinti tanko aptikimą (mažesnė garso ir šiluminė sklaida). Tankas gali išvystyti iki 70km/h greitį (32km/h greitį išvysto per 7 sekundes). „K2" įmontuota „ISU" reguliuojama pakabos sistema, leidžianti šiek tiek pakelti, nuleisti ar pakreipti tanką į kurią nors pusę.

Didelis dėmesys buvo skirtas ir pravažumui. Prie sienos su Šiaurės Korėją tenka trys didelės upės, todėl kuriant naujus tankus vienas svarbiausių dalykų į kurį turėjo būti atsižvelgiama, tai tanko gebėjimas pervažiuoti gilias vandens kliūtis. Su specialia įranga, įgulos sumontuojama per 30 min, „K2" gali važiuoti iki 4.1 metro paniręs po vandeniu. Po vandeniu jis gali išbūti iki 30 minučių ir vos tik iškilęs nedelsiant pradėti šaudyti.

Tanko dizainas buvo kuriamas taip, kad jį būtų galima lengvai transportuoti Pietų Korėjoje gerai išplėtota geležinkelio sistema. Paties tanko veikimo nuotolis yra 430 km.

Gynybinės sistemos

Nors „Juodosios panteros" kompozitinių šarvų sudėtis vis dar yra įslaptinta, tačiau žinoma, kad ji gali atlaikyti 120mm šovinio smūgį. Ant tanko taip montuojami sprogstantys reakciniai šarvai.

Tanko aktyviosios gynybos sistemą sudaro kompanijos „Dopler" du milimetrinių bangų radarai sumontuoti ant tanko bokštelio, aptinkantys valdomas raketas 3km spinduliu ir elekromagnetinėmis bangomis nukreipia jas nuo tanko ar tiesiog susprogdina raketas, kuomet jos dar nėra pakankamai priartėjusios ir sprogimas nepadaro tankui žalos. Taip pat yra sumontuota lazerių aptikimo sistema bei dūmų uždangos generatorius.

Elektroninės sistemos

„C4I" palydovinė vadovavimo, kontrolės, komunikacijų, kompiuterių, žvalgybos sistema, kuri padeda vadovybei planuoti bei vadovauti karinėms operacijoms realiu laiku;

GPS;

Draugiškų pajėgų identifikavimo sistema (angl. identification-friend-or-foe (IFF)). Sistema transliuoja 38GHz signalą į tą pusę, į kurią atsuktas tanko pabūklas ir jei objektas, turintis tokią pat sistemą, neatsako ar atsako, bet persiųsdamas neteisingus duomenis, sistema jį identifikuoja kaip priešą;

Mūšio koordinavimo sistema (angl. „Battle Management System"), leidžianti tankui dalintis bei gauti informaciją iš draugiškų pajėgų (kitų tankų, sraigtasparnių, kitų mašinų);

„XAV" - eksperimentinė autonominė mašina (angl. experimental Autonomous Vechile), kuri bus prijungta prie tanko sistemų.. Tai 2012 metais pasirodysiantis Pietų Korėjos Gynybos ministerijos kuriamas manevringas keturratis nuotoliniu būdu valdomas robotas, skirtas tirti mūšio laukui.

Tolesnis tobulinimas

Nors tankas dar visiškai naujas, tačiau jau kuriamos technologijos, dar pagerinsiančios tanko galimybes mūšio lauke:

Skaitmeninė vietovės skanavimo technologija, kuri tirs žemės paviršių (iki 50m aplink tanką) ir parinks tinkamiausią maršrutą tankui norint pervažiuoti per daug kliūčių turinčią teritoriją;

Tobulesnė priešraketinė sistema (angl. Hard-kill), leisianti fiziškai sunaikinti į tanką atskrendančias raketas;

Kumuliaciniai nesprogstantys šarvai ;

Gali būti, kad bus pakeistas pagrindinis 120mm/L55 pabūklas į elektroterminį-cheminį (angl. „electrothermal-chemical gun") ir taip padidins tako šaunamąją galią, bei galimos gabentis amunicijos kiekį. Panašų ginklą „XM-360" kurią ir JAV savo „FCS" sistemoms bei tanko „Abrams" pabūklo atnaujinimą, kuriamą „XM291" pagrindu.

Eksportas

Turkijos rengiamame konkurse „Hyundai Rotem" su tanku „K2" įveikė Prancūzijos „Leclerc" bei Vokietijos „Leopard 2" tankus ir gavo 540 000 000 dolerių vertės užsakymą. Taip pat buvo pasirašyta dar viena sutartis: už 400 milijonų dolerių „Hyundai Rotem" Turkijai pardavė kai kurias „K2" tanko technologijas (transmisija, automatinio užtaisymo bei kitas), kurios bus pagrindas Turkijai kuriant savo nacionalinį tanką.

Charakteristikos:

 

 

Svoris

55 tonos

Ilgis

10m

Plotis

3.1 m

Aukštis

2.2 m

Įgulos narių kiekis

3 (vadas, ginklininkas, vairuotojas)

Greitis

70km/h

Kaina

6160000 dolerių (apie 16mln. litų)

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos

www.defenseindustrydaily.com

www.military.cz

www.military-today.com

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Eugenijau, Mes važiuojame 2013, Pasvalyje

Pavasaris - laikas, kai atgimsta ne tik gamta, bet ir...

Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas...

Iš automobilizmo istorijos – Uljanovsko automobilių gamykla

Didžiojo Tėvynės karo metais, vokiečiams artėjant prie...

Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija

Šiandien autoreviu.lt skaitytojams pristatome kiek rečiau matomą, tačiau labai svarbią funkciją atliekančią ugniagesių gelbėtojų transporto priemonę – amfibiją.

„Mes važiuojam 2010“

Lietuvos senovinės automototechnikos mėgėjų klubas visus senų ir retų automobilių mėgėjus...

Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje

Skaitytojo parengtas fotoreportažas iš Karinės technikos muziejaus

Skrodžiantys vandenį automobiliai

Pirmąjį amfibijos prototipą Amerikoje sukūrė inžinierius iš Bafalo miesto Rodžeris V.Hofheinsas...

Koviniai robotai JAV kariuomenėje

Kai reikia pavaduoti žmones...

Kovinė pėstininkų mašina (BMP)

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: