Tankas T-90
Atnaujinta: 2020-03-09
  • img_6_6713_13__Small_
  • t90_3__Small_
  • t90_4__Small_
  • t90_7__Small_
  • t-90_1__Small_

>Sovietų Sąjungos gyvavimo pabaigoje tebuvo gaminami dviejų modelių tankai: brangesni „T-80" ir pigesni „T-72B". Rusijos gynybos ministerija 1992 metais pareiškė, kad neišgali gaminti dviejų modelių tankų vienu metu dėl finansinių priežasčių. Tikintis gauti didelių užsakymų iš užsienio pirkėjų ir toliau buvo gaminama naujų tankų, atnaujinami seni. „T-72B" reputaciją sugadino mūšiai Grozne, kuomet daugybė tankų buvo sunaikinta. Tanko reputacijai dar daugiau buvo pakenkta, kai Jungtinių Tautų sankcionuotos operacijos „Audra dykumoje" metu Rusijoje gaminami Irako kariuomenės „T-72" pasirodė bejėgiai prieš koalicijos pajėgų galią. Kita vertus - ir brangesnis „T-80U" kėlė problemų, nes buvo gana brangus Rusijai ir užsienio pirkėjams, reikėjo daug degalų. Tuomet buvo sumanyta sukurti naujos kartos tanką. Darbas patikėtas „Kartsev-Venediktov" dizaino biurui. 1993 metais nedideliais kiekiais pradėtas gaminti naujo modelio tankas - „T-90". Šis tankas buvo sumontuotas pagal „T-72" tanką, tačiau visiškai pakeitus pagrindinį korpusą, bokštelį, pabūklą. Tai neaukštas, labai manevringas ir galingas tankas, puikiai tinkamas kautis įvairiomis sąlygomis.

 

Tai pakankamai naujas tankas, sukurtas 1993 m., tačiau net patys rusai sako, kad jis gerokai nusileidžia vakarietiškiems analogams („M1 Abrams" - 1979m., „Leopard 2" - 1979m.). Daugiausia problemų kelia ne „T-90" tankų techninė dalis, o elektronika. Anot rusų, kovinės informacinės ir valdymo sistemos („KIVS") sėkmingai kuriamos, tačiau jas įdiegti „T-90" tankuose brangu ir neefektyvu. Rusijos generolas A. Maslovas teigia, kad „T-90" jau pasenęs modelis, todėl KIVS sistemos bus diegiamos tik šiuo metu kuriamuose tankų modeliuose. 2010 metais turėtų pasirodyti naujausias modelis - „T-95".

„T-90" yra Rusijos, Indijos, Alžyro, Saudo Arabijos ir Šiaurės Korėjos kariuomenėse. Šiuo metu Rusijos kariuomenė turi apie 300 „T-90" tankų, o Indija - apie 600 „T-90S".

 

Ginkluotė

Pagrindinis „T-90" ginklas - 2A46M 125 mm pabūklas. Toks pat yra ir „T-80" tankuose. Jis užtaisomas automatiškai, todėl per minutę galima iššauti iki septynių šūvių. Jeigu pabūklo vamzdis sugadinamas, jį galima pakeisti neišmontuojant tanko bokštelio. Tankas gali šaudyti šarvamušiais sviediniais (APDS), HEAT tipo prieštankiniais sviediniais, skeveldrinėmis granatomis ir valdomomis 9M119M REFLEKS tipo prieštankinėmis raketomis. REFLEKS raketa turi pusiau automatinį lazerinį valdymą ir HEAT tipo kovinę galvutę. Raketa gali sunaikinti taikinius, nutolusius 100 m-6 km. Pasiekti maksimalų šešių kilometrų atstumą raketai užtenka 17,5 sekundės. Raketa gali pramušti apie 950 mm plieno šarvus ir sunaikinti žemai skraidančius taikinius, tokius kaip sraigtasparniai ar nepilotuojami lėktuvi.

Tankas taip pat turi ir 12,7 mm priešlėktuvinį kulkosvaidį, kurį valdo tanko vadas. Jis gali atakuoti taikinius, esančius už 2 km. Kulkosvaidis šaudo iki 750 šovinių per minutę. Tanke taip pat yra dar vienas PKT 7,62 mm kulkosvaidis.

Tanko pabūklas užtaisomas automatiškai, todėl įguloje tereikia trijų asmenų. Įrenginys pabūklą užtaiso per penkias sekundes, gali neštis 22 šovinius (iš viso tankas gali gabenti 43 šovinius). Skeveldrinius šovinius galima susprogdinti norimu atstumu,  taip padidinant smūgio taikiniui poveikį.

 

Taikymosi sistemos

Pirmuosiuose tankų modeliuose buvo įdiegta TO1-KO1 BURAN taikymosi sistema. Vėlesniame modelyje „T-90S" jau buvo įdiegta šiluminio matymo sistema ESSA, kuri užtikrina efektyvų taikymąsi iki 8 000 metrų. Šiluminio matymo įrangą tiekia Prancūzijos kompanija „Thales Optronique". Ginklininkas turi „1G46" taikymosi sistemą, kurioje yra lazerinė atstumo nustatymo ir tankų atpažinimo sistemos.

 

Apsauga

Tankas neaukštas, todėl saugesnis, nes jį sunkiau pastebėti ir pataikyti. „T-90" šarvai gaminami iš plieno plokščių, kompozitinių ir dinaminių šarvų. Tanką saugo TShU-1-7 ŠTORA-1 gynybos sistema, kurią sudaro du infraraudonųjų spindulių blokuotojai tanko priekyje, keturi įspėjamieji lazerių jutikliai, dūmų paleidimo sistema ir kompiuterizuota valdymo sistema. ŠTORA-1 įspėja įgulą, kad į tanką nusitaikyta. Infraraudonųjų spindulių blokavimo įrenginys leidžia nukreipti nuo tanko kai kurias valdomas raketas, o dūmai trukdo tiksliai nustatyti atstumą lazeriams, sunkiau pamatyti tanką. Jis taip pat gali būti apsaugomas papildomomis priemonėmis nuo atominio, cheminio ir biologinio ginklo. Lygindami su JAV „M1-Abrams" galime pastebėti, kad Rusiškas gerokai silpniau apsaugotas, nes neturi nusodrinto urano šarvų, o dinaminiai šarvai „Kontakt-5" gerokai pasenę ir neefektyvūs prieš šiuolaikinę ginkluotę.

 

Mobilumas

„T-90" turi V-84MS 840 arklių galios keturtaktį V-12 tipo variklį, kuriam tinka T-2 ar TS-1 žibalas, taip pat A-72 benzinas ir dyzelis. Tanko variklis ir transmisija sumontuoti užpakalyje. Iš viso tankas gali gabenti iki  1600 litrų degalų. Siekiant išvengti pažeidimų mūšiuose, tanko degalų bakai papildomai apsaugoti plieno plokštėmis. Taip pat integruotas turbininis kompresorius, leidžiantis padidinti galios ir kuro suvartojimo charakteristikas. Tankas gali pervažiuoti iki 5 m gylio vandens kliūtis su specialia per 20 minučių sumontuojama įranga.

 

Tanko versijos:

„T-90" - originali;

„T-90K" - skirta vadovavimui;

„T-90E" - skirta eksportui;

„T-90A" - Rusijos kariuomenės, su privirintu pabūklo vamzdžiu, atnaujintu V-92S2 varikliu ir ESSA šiluminio matymo sistema. Kartais vadinama „T-90 Vladimir" (mirusio tanko kūrėjo Vladimiro Potkino garbei) arba „T-90M";

„T-90S" - „T-90A" eksporto versija;

„T-90SK" - vadovavimo T-90S modelio versija;

„T-90S Bhishma" - modifikuotas „T-90" Indijos kariuomenėje.

 

Charakteristikos

Išleidimo metai: 1993.

Kaina: 3 500 000 litų.

Svoris: 46,5 t.

Ilgis: 9,53 m.

Plotis: 3,78 m.

Aukštis: 2,22 m.

Įgula: 3 žmonės

Greitis: 65 km/h

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos:

Enemyforces.net, Kr.blog.yahoo.com

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Eugenijau, Mes važiuojame 2013, Pasvalyje

Pavasaris - laikas, kai atgimsta ne tik gamta, bet ir...

Kovinis pėstininkų transportas – 4K7FA-KSPz

Pagrindinis Austrijos šarvuočių gamintojas...

Iš automobilizmo istorijos – Uljanovsko automobilių gamykla

Didžiojo Tėvynės karo metais, vokiečiams artėjant prie...

Lietuvos specialiųjų tarnybų technika – ugniagesių gelbėtojų amfibija

Šiandien autoreviu.lt skaitytojams pristatome kiek rečiau matomą, tačiau labai svarbią funkciją atliekančią ugniagesių gelbėtojų transporto priemonę – amfibiją.

„Mes važiuojam 2010“

Lietuvos senovinės automototechnikos mėgėjų klubas visus senų ir retų automobilių mėgėjus...

Projektas „GRAŽIOJI LIETUVA“: Karinės technikos muziejus Vilniuje

Skaitytojo parengtas fotoreportažas iš Karinės technikos muziejaus

Skrodžiantys vandenį automobiliai

Pirmąjį amfibijos prototipą Amerikoje sukūrė inžinierius iš Bafalo miesto Rodžeris V.Hofheinsas...

Koviniai robotai JAV kariuomenėje

Kai reikia pavaduoti žmones...

Kovinė pėstininkų mašina (BMP)

Nepaisant to, kad pasaulyje daugėja kalbų apie taiką ir nusiginklavimą, tikroji padėtis kaip ir anksčiau lieka įtempta, o karai ir vietos neramumai įsiplieskia vienas po kito

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: