Būna įvairių
Stabdžių trinkelės yra vienas iš pagrindinių stabdžių sistemos elementų. Jos būna labai įvairios - ir pagal formą, ir pagal sudėtį. Nėra vienoda ir jų paskirtis. Stabdžių trinkelės yra ir automobilio priekyje, ir gale.
Paprastai galinės trinkelės dyla lėčiau ir yra keičiamos rečiau nei priekinės. Dėl mažesnio krūvio, kuris tenka galiniams stabdžiams, trinkelės yra ir kitokios formos, paprastai mažesnės nei priekinės, be to, kitokios sudėties.
Kai kuriuose automobiliuose stabdžių trinkelės turi specialius daviklius. Jie fiksuoja trinkelių nusidėvėjimą ir pasiekus minimalią ribą vairuotojui „praneša" apie laiką keisti trinkeles.
Automobilio gale, dažniausiai paprastuose automobiliuose, kurie neturi galingų variklių, įtaisyti būgnai, o ne stabdžių diskai.
Jei automobilio gale - būgnai, šiek tiek sunkiau nustatyti stabdžių trinkelių būklę, sužinoti, kada jos keistos, nes jų nesimato. Jeigu niekada savo automobilyje nekeitėte šių galinių stabdžių trinkelių, lankantis automobilių servise patartume pasitikrinti stabdžių trinkelių būklę ir prireikus jas pasikeisti.
Žinoma, praktika yra kiek kitokia. Lietuviai paprastai važinėja tol, kol pradeda atsirasti problemų, o jos dažniausiai būna susijusios su stabdžių efektyvumo suprastėjimu, technine automobilio apžiūra.
O kartais kai kurie vairuotojai tiesiog pajunta, kad automobilio rankinis stabdys veikia prasčiau arba visiškai nebeveikia. Tada keičiamos galinės stabdžių trinkelės, be to, gana dažnai tvarkomas ir visas rankinio stabdžio mechanizmas.
Yra ir tokių stabdžių sistemų, kurių gale yra stabdžių diskai, bet rankinio stabdžio mechanizmas įtaisytas stabdžių disko viduje. Tokios sistemos turi tris komplektus stabdžių trinkelių - priekinės, galinės ir rankinio stabdžio trinkelės, pastarosios yra stabdžių disko viduje.
Duoda ženklą
Trinkeles reikia keisti tada, kai jos sudyla. Dylančios priekinės stabdžių trinkelės pradeda skleisti cypimo garsą. Tai ženklas, kad jau laikas jas keisti. Tas garsas yra skleidžiamas dėl specialios plokštelės. Ji pritvirtinta prie trinkelės tam, kad, nudilusi iki reikiamo lygmens, liestų stabdžių diską ir pradėtų cypti. Jei iš automobilio priekio sklinda toks garsas, kai mašiną stabdote - tai ženklas, kad reikia patikrinti ir tikriausiai pakeisti stabdžių trinkeles.
Priekines trinkeles kartais įmanoma patikrinti net nenuėmus rato, jei šis yra sumontuotas ant lieto disko su dideliais tarpais.
Tiesa, būkite atidūs, išorinė stabdžių trinkelė gali atrodyti gera, o vidinė gali būti nudilusi iki metalo.
Ypač patartina pasikeisti stabdžių trinkeles prieš varant automobilį patikrinti jo techninės būklės, nes per patikrą ypatingas dėmesys skiriamas efektyviam ir tolygiam rato ašių stabdymui.
Dyla greitai
Apie stabdžių trinkelių kokybę yra gana daug informacijos, tik nereikėtų pamiršti, kad kiekvienas gamintojas giria savo produkciją, o pardavėjas - savo prekę. Tad ne viskas, ką jie sako apie stabdžių trinkeles, yra tiesa.
Vienas iš svarbiausių kriterijų, pasakančių apie stabdžių trinkelių kokybę, yra kaina.
Pigios trinkelės niekada nebus geros. Pigios būna kietos, cypia stabdant, o bėgant laikui jos dėvisi mažai - labiau „ėda" stabdžių diską, o pačios per keletą metų nudyla labai menkai.
Geros trinkelės dyla greitai, kuo greičiau jos dyla, tuo geriau sukimba su stabdžių disku ir tuo geriau stabdo.
Geros trinkelės yra kitokios sudėties nei pigios ir prastos. Gerų trinkelių sudėtyje paprastai yra vario ar bronzos drožlių. Tokios trinkelės pasižymi geresniu stabdymo efektyvumu, nors ir sudyla greičiau, bet stabdo kur kas geriau nei pigios nedylančios stabdžių trinkelės.
Kuo minkštesnis ir geriau sukimbantis stabdžių trinkelių mišinys ir medžiaga, tuo labiau jos smirda. Kokybiškos stabdžių trinkelės dvokia.
Donatas BRAZDEIKIS
Taip pat skaitykite
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.