Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus. Kol svarstysime, ar įmanoma ir tikslinga būtų parengti tokį straipsnį apie padėtį mūsų krašte, pateiksime rusiško straipsnio vertimą.
- Kas jis, šiuolaikinis automobilių vagis?
- Šiandien vagis galima skirstyti į tris grupes: kraštutinės - „vaikėzai" ir „superprofesionalai". Pirmieji - pašėlioti sumanę chuliganai. Jie vagia magnetolas, akumuliatorius, ratus, kartais pigius automobilius, kuriuos parduoda dalimis. Antri - rimti vaikinai, dirbantys pagal užsakymus. Jie vagia tik brangius automobilius, turi elektronikos specialisto išsilavinimą ir naudoją brangią aparatūrą.
- Jūs buvote „superprofesionalas"?
- Ne, buvau antra kategorija - vidurinioji grandis. Vogėme nebrangius vakarietiškus automobilius („Mitsubishi Lancer", „Toyota Corolla") arba naujus rusišku „VAZ" modelius. Su šitais buvo paprasta. Šeimininkai juos mažai vertina, tad ir signalizacija paprasta, ir fiksatorių nėra. Be to, ten dažnai nusitrina kontaktai, tad signalizacija gali ir nesuveikti. Man to ir reikia.
- Kaip vagis nusprendžia, kuris automobilis tinka?
- Pirmiausia apžiūrime, kad nebūtų ypatingų žymių ar ryškių defektų. Jeigu automobilis išpuoštas aerografija arba sudaužytu buferiu, žinoma, jis netiks. Buferį galima pakeisti, bet visi matys, kad jis naujas. Reikia ieškoti tarpinio varianto. Tarkim tinka nauja, ką tik iš salono „Lada Priora". Tokių automobilių gatvėse apstu, visų nepatikrinsi. Antra - žiūrim, kaip automobilis saugomas, ar šeimininkas atidus. Paprasčiau su moterimis. Dažna automobilį palieka ir nueina, nė nepažiūrėjusi, ar užrakino.
- Kiek laiko reikia, norint nuvaryti automobilį?
- Vagystė trunka apie minutę. Tiesa, automobilis kelias dienas stebimas. Viskas paprasta: šeimininkas spaudžia signalizacijos mygtuką, vagis perima siunčiamą signalą specialiu įtaisu, o tam reikalui pritaikytas skeneris parenka signalizacijos kodą. Antras žingsnis - į spynelę (durelių ar užvedimo, priklauso nuo modelio) įkišti specialų ruošinį, vėliau pagal jį bus gaminamas raktas. Tada reikia sulaukti, kol savininkas praras budrumą ir - viskas. Išjungiama signalizacija, automobilis užvedamas ir viso gero.
- Ar galima nuvaryti automobilį neperėmus signalizacijos signalo?
- Žinoma. Reikia nuvaryti kokį apysenį golfą su paprasta signalizacija. Vagis prasuka durų spynelę ir sėda į automobilį. Tada atidaromas variklio dangtis ir išlaužiama uždegimo spynelė. Tuo metu kitas nusikaltėlis užspaudžia signalizaciją ir specialiu laidų rinkiniu sujungia reikiamus laidus. Tik tiek. Jeigu užsakomas konkretus automobilis, tenka pavargti su mechaniniu fiksatoriumi, tačiau viskas padaroma. Tereikia turėti atitinkamų žinių.
- Kaip dar gali būti nuvarytas automobilis?
- Įmanomas variantas, kad automobilių vagys dirba kartu su kišenvagiais. Žmonės eina apsipirkti į didelį prekybos centrą, juos stebi specialus žmogus, kuris tinkamu momentu ištraukia iš kišenės ar rankinės raktus. Šeimininkas ateina su pirkiniais, o automobilio nebėra. Kol apibėgs aikštelę (visi dar tikisi, kad ne ten pastatė automobilį), kol iškvies miliciją, užtruks porą valandų. Per tiek laiko automobilį galima ne tik paslėpti, bet ir išardyti. Šiuo atveju problema tik viena - gerų kišenvagių mažai ir beveik visus juos milicija pažįsta.
- Taigi, dabar toks metodas nepopuliarus?
- Kodėl? Jį mėgsta keliautojai - atvykėliai iš kitų regionų. Šiaip jau būdų daug. Mūsų kartą paprašė nuvaryti brangų visureigį, o mes nei įrangos, nei žinių neturime. Privažiavome su evakuatoriumi, pakrovėme ir nusivežėme. Liudininkai? Niekas nieko neįtarė. Sugedo automobilis ir tiek. Taip kasdien atsitinka.
- Kiek vagių sudaro komandą?
- Klasikinė automobilių vagių komanda - trys žmonės. Du dirba, o trečias sėdi automobilyje. Kuo sudėtingesnis automobilis, tuo daugiau žmonių. Komandos, dažniausiai, yra susidariusios seniai ir dirba konkretiems užsakovams. Dalis jų patraukė į automobilių salonus. Ko juokiatės? Manau, kad trečdalis salonuose parduodamų naudotų automobilių - vogti.
- Jus kada nors gaudė?
- Gaudė? „Keliukai" buvo sustabdę, dokumentus patikrino ir gero kelio palinkėjo. Svarbiausia, važiuoti ramiu veidu, per daug nesilaikant taisyklių. Taip, kaip kasdien važiuoji. Sustabdo, o tu sakai, kad dokumentus pas meilužę pamiršai arba automobilį už skolas pasiėmei. Ir nereikia skubėti kišti pinigų. Nors, žinoma, buvo ir nemalonių susitikimų.
- Galima tiksliau?
- Tiksliau? Tai, kad aš nebedirbu. Kartą pasitaikė neramus savininkas, miliciją ant kojų sukėlė. Sulaikė mus, automobilį tikrina, dokumentus ir taip įtariai žiūri. Teko prisipažinti. Bet sumokėjau patruliams po 30 000 rublių (apie 3 000 Lt) ir paleido. Važiuodamas vogti visada vežuosi pinigų. Maža kas.
- Ar teko kada grąžinti pavogtą automobilį?
- Paprastai ne. Nebent rimti žmonės paprašo, tada už 1 000-2 000 JAV dolerių (apie 2 400-4 800 Lt) grąžiname.
- Kaip galima apsaugoti savo automobilį?
- Jeigu yra konkretus užsakymas - nuvarys. Arba vairuotoją iš automobilio išmes, arba garažą išlauš. Ras būdų. Jokios signalizacijos ir fiksatoriai nepadės. Patarimai? Jei automobilis paprastas, nebrangus ir nepopuliarus, tai patarimai tokie: nepasikliaukite vien signalizacija, naudokite mechaninius fiksatorius ir būkite atidūs. Visada paprasčiau rasti kitą automobilį, kur apsaugos būtų mažiau.
- Automobilinės signalizacijos vis labiau tobulėja. Vagysčių mažės?
- Diletantų bus mažiau, bet profesionalai liks. Vėliau nauji užaugs. Dabar gausu protingų elektronikos studentų. Žinoma, nuvaryti sunkiau, tačiau galima pamėginti susitarti su salono ar automobilių serviso darbuotojais, bet užteks tų smulkmenų.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.