Tyrimas: penktadalis vairuotojų nežino, kaip kaukia jų automobilių signalizacija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP5431__Large_


Naktimis kaukiančios signalizacijos dažniau tampa išbandymu kaimynų nervams nei patikima apie pavojų turtui pranešanti apsauga. Abejingą kaukiančioms signalizacijoms didmiesčių gyventojų požiūrį atskleidė draudimo bendrovės „ERGO LIETUVA" užsakymu rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „Prime consulting" atlikta apklausa. Atlikus apklausą taip pat paaiškėjo, kad ne visi automobilio savininkai žino, kaip kaukia jų automobilių signalizacija. Augant vagysčių iš automobilių skaičiui, draudikai ragina gyventojus nebūti abejingiems, o vairuotojus - tinkamai sureguliuoti savo signalizacijas.

Pusė gyventojų į kaukiančias signalizacijas nekreipia dėmesio

Draudimo bendrovės „ERGO LIETUVA" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas ragina automobilių savininkus pasirūpinti, kad signalizacija veiktų tinkamai. „Melagingas signalizacijos suveikimas - nėra natūralus reiškinys. Jeigu signalizacija sureaguoja į praeivių žingsnius, pravažiuojančius arba šalia užvedamus automobilius, reikėtų patikrinti, ar davikliai nėra prastai sureguliuoti arba sumontuoti. Be rimtos priežasties kaukiančios signalizacijos ne tik vargina gyventojus, bet ir sumenkina galimybes, kad signalizacija atkreips žmonių dėmesį tuomet, kai turtui grės realus pavojus. Vagysčių iš automobilių statistika rodo, kad derėtų daugiau dėmesio skirti savo turto apsaugai - tokių vagysčių skaičius šiemet ūgtelėjo 17 proc.", - teigia A. Pilčicas.

Apklausos rezultatai atskleidė, kad apie pusė Lietuvos gyventojų (44,5 proc.) į naktimis kaukiančias signalizacijas nekreipia dėmesio, o beveik 8 proc. teigė, kad signalizacijų net negirdi, nes naktimis miega. Patikrinti kas vyksta dažniausiai gyventojai pasiryžta tuomet, kai mano, jog kaukia jų automobilių signalizacija - taip teigė darantys 34 proc. respondentų, tuo tarpu tik 9 proc. gyventojų eina patikrinti išgirdę ir nebūtinai savo signalizaciją. Tyrimo duomenimis, išgirdę naktį kaukiančią signalizaciją policijai skambina tik 1,2 proc. respondentų, 3,3 proc. pasirinko atsakymo variantą „kita".

Akivaizdu, kad gyventojams naktį signalizacijų keliamas triukšmas labai trukdo, tačiau imtis aktyvių veiksmų dažniausiai jie nėra linkę. Tokio abejingumo priežastis puikiai iliustruoja respondentų citatos: „anksčiau skambindavau policijai, bet dabar nematau prasmės", „nusikeikiu ir toliau miegu", „daug kartų kalbėjome su kaimynais, bet tuščiai", „katės laksto" ir t.t. Visgi kartais gyventojai neapsikentę sureaguoja ir imasi veiksmų: „skambinu kaimynui ir sakau, kad išjungtų", „kartą ilgai kaukė tokio paties kaip mano automobilio signalizacija. Žinojau kaip atjungti maitinimą, tai nuėjau ir atjungiau".

Randa apvogtus ir kiaušiniais apmėtytus automobilius

A. Pilčico teigimu, yra pasitaikę atvejų, kuomet į draudimo bendrovę „ERGO LIETUVA" kreipėsi klientai, radę ne tik apvogtus automobilius, bet ir su išsikrovusiu nuo be perstojo kaukusios signalizacijos akumuliatoriumi. „Dažniausiai taip atsitinka, kai automobilio savininkai išvyksta ilgesniam laikui. Tiesa, kartais savo signalizacijos negirdėjusiems vairuotojams tenka patirti nuostolių ne tik dėl vagystės, pasitaiko, kad automobilį apgadina ir dėl triukšmo neapsikentę kaimynai. Kasko draudimo klientams yra tekę atlyginti žalų, kurios buvo sukeltos spontaniškai išliejant susikaupusį įtūžį - užmestas kiaušinis palyginus yra dar menka bėda, klientai kreipiasi ir dėl sudaužytų stiklų, suspardytų durelių ar kitų detalių", - teigia A. Pilčicas.

Pasak draudimo eksperto, didelė problema ta, kad vairuotojai ne visuomet žino, kaip kaukia jų automobilių signalizacija. „Tyrimo rezultatai atskleidė, kad net penktadalis (22 proc.) gyventojų tiksliai nežino, kaip kaukia jų signalizacija. Tai reiškia, kad jai įsijungus vairuotojams nėra pagrindinės paskatos eiti tikrinti, kas vyksta - juk dažniausiai susirūpinama dėl savo kaukiančios signalizacijos. Taigi, tikėtina, kad būtent tokiais atvejais, signalizacijos ir kaukia visą naktį", - teigia A. Pilčicas ir primena, kad kaukiančių automobilių savininkai gali būti nubausti pinigine bauda už triukšmo prevencijos taisyklių pažeidimus.

Draudimo bendrovės „ERGO LIETUVA" duomenimis, vidutinė vagystės iš automobilio žala siekia 1,5 tūkst. litų. Kasko draudimo klientai dažniausiai kreipiasi dėl pavogtos navigacinės sistemos, saugos pagalvių, garso aparatūros, ratų gaubtų, apdailos detalių, priekinių buferių, parkavimosi sistemos daviklių ir rūko žibintų. „Siekiant apsaugoti savo turtą, derėtų atsakingai rūpintis, kad signalizacija veiktų kokybiškai, nes ji efektyvi tuomet, kai aplinkiniai žino, jog ji kaukia tik dėl rimtos priežastis. Taip pat vertėtų įvertinti, ar nebūtų pravartu apsidrausti kasko draudimu - neretai tai tampa vienintele galimybe apsisaugoti nuo galimų nuostolių", - teigia A. Pilčicas.

Respondentų apklausa atlikta š. m. gruodžio 8-10 d. Apklausoje dalyvavo 506 respondentai iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio.

APIE ERGO DRAUDIMO GRUPĘ

ERGO yra viena didžiausių draudimo grupių Baltijos šalyse, veikianti gyvybės, ne gyvybės, sveikatos draudimo bei pensijų fondų srityse. ERGO aptarnauja daugiau nei 400 tūkst. klientų Baltijos šalyse.

Tarptautinė ERGO draudimo grupė yra viena didžiausių draudimo grupių Europoje. Grupė veikia 31 pasaulio šalyje ir turi 40 mln. klientų. Pagrindinis „ERGO Versicherungsgruppe" AG akcininkas yra tarptautinė perdraudimo kompanija „Munich Re".

Daugiau informacijos teirautis:
Audrius Pilčicas, UADB „ERGO LIETUVA" Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius, tel. (5) 268 3061, e. paštas: audrius.pilcicas@ergo.lt.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.