Sėdime užšalusiame automobilyje
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP5240__Large_

Automobilinius žiemos rūpesčius sąlyginai galima suskirstyti į dvi kategorijas: kaip patekti į automobilį ir kaip jį užvesti? Apie tai, kaip patekti į automobilį esame rašę, o dabar pakalbėkime apie tai, ką veikti toliau. Juk net atidarius dureles žiemą automobilyje ilgai nepasėdėsi - ir šalta, ir važiuoti reikia. Laikas būtų užvesti variklį. Nesiveda? Taigi, jei ryte jūsų transporto priemonė kategoriškai nenori užsivesti, vadinasi pasirengdami žiemai kažką praleidote. Pats laikas būtų išsiaiškinti, kuo laiku nebuvo pasirūpinta, nes žiema dar truks mažiausiai porą mėnesių.

Tepalas tinkamas?

Pirma ir ganėtinai svarbi taisyklė - prieš žiemą būtina pasikeisti ne tik automobilio padangas, bet ir tepalus (arba bent jau patikrinti) bei kitus cheminius skysčius, kad ir tokius, kaip langų apiplovimo skystis. Jie visi turi būti atsparūs šalčiui.

Renkantis tepalą dėmesį reiktų kreipti ne tik į jo tipą (nors daugelis pas mus naudoja pusiau sintetinius tepalus), bet ir į klampumą. Tepalų klampumas žymimas raidžių ir skaičių kodu - 10W40. Skaičiukas prieš raidę rodo tepalo klampumą esant minusinei temperatūrai. Skysti esant žemai temperatūrai lieka 0w ir 5w kodo tepalai.

Beje, senų automobilių savininkams reiktų žinoti, kad mineralinio tepalo su tokiais kodais nebūna. Tepalai su 10w, 15w ir 20 w kodais gal ir nepavirs ledo gabalu kaip vanduo, tačiau savybėmis taps panašūs į stingstančią gumą. Jeigu turite naujo tepalo indą, bet abejojate dėl jo savybių, tiesiog palikite nakčiai lauke, o ryte galėsite įvertinti jo būklę.

Kai kurie automobilių savininkai bando žiemą nekeisti tepalų ir važinėti su senais. Jeigu automobilis 15-20 metų amžiaus, toks būdas gal ir tiks, tačiau naujų automobilių savininkams jį taikyti nerekomenduotina. Būdas toks: į nakčiai paliekamo, bet dar šilto, automobilio variklio karterį supilama 100-200 ml benzino. Jis tepalą skystina, o ryte užvedant variklį išgaruoja. Tiesa, reiktų atminti, kad benzinas blogina tepalo savybes, tad tokie eksperimentai su naujais automobiliais gali baigtis liūdnai.

Galiausia, jei tinkamai paruošite automobilį žiemai, o kuro (ypač dyzelino) pilsitės tik patikimose degalinėse, daugelio problemų turėtumėte išvengti.

Kai nusėda akumuliatorius

Automobilis gali tinkamai ir neveikti, jei jame stovės senas, išsikrovęs ar net brokuotas akumuliatorius. Žiemą tai ypač svarbu, nes elektros energiją naudojančių prietaisų skaičius ypač išauga. Vasarą užtenka muzikos ir kartais - kondicionieriaus, o žiemą visu pajėgumu veikia šildymo krosnelė, užpakalinio stiklo šildytuvas, ir t. t. Akumuliatoriui tenka didelės apkrovos. Kaip reiktų elgtis tokiu atveju? Prisiminkite, kiek laiko akumuliatorius jums tarnauja? Jei tris metus ar net ilgiau - pats laikas įsigyti naują. Modernūs akumuliatoriai, kad ir kokie geri būtų, retai tarnauja ilgiau. Beje, pirkdami naują galite pasiieškoti jums tinkamos galios neaptarnaujamo akumuliatoriaus. Pastačius tokį nereiks rūpintis ir pildyti kartais nugaruojantį elektrolitą.

Jeigu akumuliatorius naujesnis, problemos priežasties reiktų ieškoti kitur. Gali būti, kad per silpnai įtemptas generatoriaus diržas ir akumuliatorius kelionės metu neįkraunamas. Gal jį laikas keisti? Ar tvirtai laikosi akumuliatoriaus gnybtai? Ar oksidavęsi laidai? Visai tai turi įtakos akumuliatoriaus darbui.

Norėdami, kad akumuliatorius tarnautų tiek, kiek jam priklauso, padėkite jam. Jo atiduodama galia tiesiogiai priklauso nuo jo temperatūros. Artėjant dideliems šalčiams parsineškite akumuliatorių namo ir įkraukite. Jeigu tai per sunku arba akumuliatorių ne taip paprasta išimti, palikdami automobilį nakčiai gerokai jį pašildykite. Ryte, prieš užvesdami, atlikite kelis nesudėtingus, bet efektyvius veiksmus:

a) įjunkite minutei artimųjų šviesų žibintus arba 10 sekundžių tolimųjų. Elektrolitas atšils, akumuliatorius geriau veiks;

b) įjunkite neutralią pavarą ir įspauskite sankabą. Tai atjungs PD ir palengvins užvedimą, nes akumuliatoriui teks mažesnės apkrovos. Varikliui užsivedus, pasėdėkite taip porą minučių ir tik tada pamažu atleiskite koją. Jei atleisite iškart, variklis gali užgesti;

c) jeigu automobilis turi karbiuratorių, kelis kartus paspauskite akceleratorių - taip į degimo kamerą pateks kuras. Automobiliuose su įpurškimu viską kontroliuoja elektronika, tad akceleratoriaus spaudyti nereikia.

Jeigu per 2-3 kartus automobilis neužsivedė, minutę palaukite ir tik tada bandykite iš naujo.

Bandymai tęsiasi, jums jau karšta, o automobilis vis dar neužsiveda? Ieškom problemų toliau.

Starteris

Gali būti, kad atėjo laikas skirti dėmesio automobilio starteriui. Panašu, kad jis suvartoja daug energijos, bet atiduoda per mažai galios, tad ir negali prasukti sušalusio variklio.

Degimo sistema

Jei keisite žvakes ir laidus, naudokite tokius, kurie pritaikyti darbui, esant minusinei temperatūrai. Jeigu išmanote apie variklio sandarą, galite patikrinti, ar yra kibirkštis, ar visi laidai sveiki. Jeigu ne, užsukite į automobilių servisą. Gal tai ir kainuos brangiau, tačiau sutaupys jūsų laiką ir nervus.

Žinoma, tai ne visos galimos žiemos problemos ir toli gražu ne visi galimi jų sprendimo būdai, tad šią temą planuojame tęsti.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.