Žiema - vienas gražiausių metų laikų. Deja, trumpos dienos, ilgos naktys, šaltis ir sniegas dažną vairuotoją nuteikia pesimistiškai. Jei ryte kyla sunkumų su automobiliu, tai nuotaika subjūra. Ypač skubant į darbą, svarbų susitikimą, nuo kurio priklauso tolesnė karjera ar į pasimatymą. Taigi, ką reikia daryti, kad taip neatsitiktų?
Ar viskuo buvo pasirūpinta?
Ne kartą esame rašę, kad automobilį žiemai reikia ruošti rudenį. Kaip sako gydytojai: geriausias ligos gydymas - jos profilaktika. Taigi, dar kartą aptarkime, ar rudenį buvo padaryta viskas, kas priklauso.
Apie tai, kad žiemą negalima važinėti su vasarinėmis padangomis, nekalbėsime, nors galime drąsiai teigti, kad tokių aštrių pojūčių mėgėjų mūsų keliuose dar liko.
Taigi, jei žinojote, kad automobilyje reikia keisti žvakes ar problemų kelia kurios nors kitos keičiamos detalės, reikėjo jas ir pakeisti. Bet koks remontas, kai už lango -15 C - gerokai sudėtingesnis. Be to, paspaudus šaltukui abejotinos būklės detalės tikrai suges, tad jas vis tiek reiks keisti. Turbūt nereikia kartoti, kad prieš žiemą būtina patikrinti akumuliatorių. Dabartiniai akumuliatoriai tvarkingai tarnauja 2-3 metus, vėliau jiems jau reikia dėmesio. Kartais juos tenka keisti. Vėlgi, tai geriau padaryti tol, kol automobilis važiuoja, nes 7 val. ryto sausio 1 d. neveikiantis akumuliatorius tikrai sugadins šventinę nuotaiką.
Laiku reikėjo pakeisti ne tik žvakes, bet ir filtrus bei visus eksploatacinius skysčius. Net jei vasarinio langų plovimo skysčio liks tik vamzdeliuose, jis būtinai užšals. Tai atsitiks pačiu netinkamiausiu laiku ir ilgai teks vargti, kol jį iš ten iškrapštysite. Beje, tai reikia daryti atsargiai, nesugadinant skysčio padavimo varikliuko ir vamzdelių. Profilaktiškai gerai būtų išplauti kuro baką, bet to pas mus seniai niekas nedaro. Bent jau pasirūpinkite žieminiais kuro priedais ir laikykite baką nuolat apypilnį - jame nesikaups kondensatas ir variklis lengviau užsives.
Būtinai patikrinkite, ar tvarkingi laidai ir elektros instaliacija. Tai - senos, ir daugeliui gerai žinomos tiesos, tačiau kiekvieną žiemą atsiranda tokių, kurie jas pamiršta. Ir prasideda problemos. Taigi, norėdami apsaugoti jus nuo nemalonių pojūčių, o jūsų nervų sistemą - nuo papildomų stresų, raginame automobilį prireikus remontuoti „čia ir dabar", o ne „kada nors vėliau".
Dar kelios mažos gudrybės
Stebuklų gyvenime būna, tačiau retai. Jei automobilis nebuvo prižiūrėtas, žiemą jis tikrai kels problemų. Deja, problemų gali kilti ir automobilį prižiūrint - šaltis ir drėgmė daro savo. Tvarkingas automobilis turėtų užsivesti, tačiau galima šį užvedimo procesą palengvinti ir paspartinti.
Daugiausia rūpesčių žiemą kelia akumuliatorius. Net įkrautas per labai šaltą naktį gali gerokai išsikrauti. Tvarkingiausi automobilių vairuotojai automobilius nakčiai palieka garaže. Jei tokios galimybės neturite, galite akumuliatorių parsinešti namo. Praleidęs naktį šiltai, jis ryte tikrai tvarkingai veiks. Akumuliatorių išimti ir vėl įdėti užtruks tik keletą minučių, tačiau nervų tikrai bus sutaupyta. Žinoma, tai ne visada pavyksta. Jei jau akumuliatorius praleido naktį automobilyje, neskubėkite jo apkrauti. Verčiau įjunkite degimą, įjunkite ir išjunkite žibintus. Taip akumuliatorius „išsijudins" ir užvesti bus lengviau.
Galima variklį uždengti. Žinoma, nuo visiško atšalimo jis neapsaugos, tačiau šaltis veiks mažiau. Tai pasijus ryte, kai automobilis pradės linksmai burgzti po pirmo raktelio pasukimo. Be to, taip visada automobilyje bus paklotas, kurį bus galima panaudoti ir tada, jei, tarkim, teks lįsti po automobiliu.
Apie tai jau buvo kalbėta, bet dar kartą primename - jokiu būdu nakčiai neužtraukite rankinio stabdžio. Po rimtesnio šalčio stabdžių trinkelės garantuotai prišals prie diskų ir teks arba laukti šiltesnių orų, arba ieškoti parankinių šildymo priemonių. Galima bandyti trinkeles atkabinti jėga, tačiau rizikuojate prisidaryti papildomų problemų.
Prieš užvesdami automobilį būtinai įjunkite neutralią pavarą. Žmonių, bandančių užvesti variklį su įjungta pavara, pasitaiko. Ypač dažnai tokią klaidą daro persėdę nuo automobilio su APD į automobilį su mechanika. Gerai, jei šalia nieko nebus, o jei užkabinsite kitą automobilį? Taigi, nepamirškite išjungti pavarą.
Skirkite automobiliui dėmesio net ir tada, jei nesiruošiate niekur važiuoti. Tiesiog užveskite variklį ir leiskite jam dirbti, kol automobilis sušils. Daug kuro ši procedūra nepareikalaus, tačiau automobilis visą laiką bus „darbinės būklės" ir lengvai užsives tada, kai jums reikės.
Nepamirškite, kad žiemą didesnės apkrovos tenka ir automobilio išorei. Jei naktį snigo, ryte reiks skirti kelias papildomas minutes ir nuvalyti transporto priemonę. Būkite tam pasirengę: planuodami išvyką pridėkite kelias minutes ir nepamirškite apie valymo priemones. Beje, šią procedūrą taip pat galima palengvinti. Nepalikite valytuvų prispaustų prie stiklo. Galite juos nuimti ir parsinešti, galite palikti atkeltus (laimė, jų niekas labai nevagia), galite tarp jų ir stiklo įkišti kartono. Bet kokiu atveju jie bus apsaugoti nuo tiesioginio kontakto su stiklu, prie kurio taip mėgsta prišalti.
Galiausiai, jeigu kažką praleidote ir ryte automobilis neužsivedė, nepradėkite nervintis. Išeitis visada atsiras, o neuronai neatsistatys. Tausokite savo nervus.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.