Sulaukėme žiemos. Sninga, keliai barstomi chemija, tad vienas saugaus važiavimo tokiu oru reikalavimų - gerai ir aiškiai matyti kelią. Gerą matomumą vairuotojui užtikrina tinkamai pasirinkti valytuvai. Kokius verta pirkti?
Rinkoje gausu įvairiausių gamintojų, formų ir tipų valytuvų. Pabandykime išsiaiškinti, kokie valytuvai būna ir kokius kada verta rinktis?
Valytuvai yra karkasiniai, bekarkasiai ir hibridiniai.
Karkasiniai
Juos sudaro gumą prie stiklo prispaudžiantis karkasas.
Privalumai
Pigiausi iš šiuo metu esančių rinkoje. Be to, atėjus žiemai, į seną karkasą galima įsprausti naują gumelę - storesnę ir atsparesnę šalčiams.
Trūkumai
Daugiau pasivažinėjus žiemos keliais, kai automobilio priekinį stiklą „atakuoja" sniego ir purvo mišinys, į prispaudžiantį mechanizmą patenka drėgmė, todėl, palikus automobilį per naktį kieme, valytuvai gali prišalti. Žinoma, užvedus variklį ir pašildžius stiklą, jie atkimba, tačiau besiplečiantis ledas, laikui bėgant, susilpnina prispaudžiamąją spyruoklę ir karkasas praranda tvirtumą. Tokiu atveju tenka keisti visą valytuvą.
Norint mažiau problemų, reikia rinktis žinomus ir seniai rinkoje esančius gamintojus. Pavyzdžiui: „Bosh" ar „Champion". Žinomi gamintojai valytuvus gamina iš silikono, kuris tausoja priekinį stiklą ir nuvalo visą purvą ir dulkes.
Jeigu valytuvai pradėjo cypti, tikėtina, naudojamas prastas langų ploviklis arba valytuvai nekokybiški. Tokiu atveju galima bandyti keisti valytuvus, langų plovimo skystį arba valytuvo spyruokles ir tvirtinimo mechanizmą apipurkšti parafininiu purškalu.
Bekarkasiai
Tai - naujesnio tipo ir gražiau atrodantys valytuvai, tačiau turi ir pliusų, ir minusų.
Privalumai
Šie valytuvai neturi karkaso, tad net ir po šaltų naktų nekinta jų prisispaudimo prie stiklo savybės. Prie valomo ploto jie prisispaudžia visu paviršiumi, nuvalo purvą, neišstumdydami jo po visą priekinį stiklą. Geriau negu karkasiniai tinka žiemą, patrauklesni, šepetėlis aukščiau, todėl netrukdo vairuotojui matyti kelio. Dėl konstrukcijos ypatumų jie nepersikreipia ir juda beveik be garso. Prireikus, kaip ir karkasiniuose, galima keisti tik gumą.
Trūkumai
Palyginus su karkasiniais - gerokai brangesni. Nėra universalių - kiekvienas valytuvas pritaikytas konkretaus automobilio priekiniam stiklui. Dar viena dažna problema, su kuria susiduria nepatyręs pirkėjas - valytuvų tvirtinimas, nes skirtingi gamintojai nėra sutarę dėl bendros tokio tipo valytuvų tvirtinimo sistemos.
Reiktų žinoti, kad ant valytuvų pakuotės nurodomas suderinamumas su vienu ar kitu automobilio modeliu, tai reiškia tik atitiktį tvirtinimo sistemai. Tuo pat metu šluotelės išlinkimas gali neatitikti priekinio stiklo išgaubimo. Jei abejojate, ar valytuvai tikrai tiks jūsų automobiliui, važiuokite į specializuotą servisą arba į parduotuvę eikite su senu valytuvu.
Hibridiniai valytuvai
Jų konstrukciją sudaro klasikinis karkasas su svirtimis ir lankstais bei kompaktišku plastikiniu gaubtu. Nuo karkasinių valytuvų jie skiriasi, nes karkasas labai žemas ir saugiai paslėptas po gaubtu (apvadu). Šie valytuvai pasižymi ir aerodinaminio sparno, stiprinančio šepetėlių prispaudimą prie stiklo, efektu.
Konstrukcijoje esantys lankstai šluoteles tvirtai priglaudžia prie bet kokio automobilio stiklo: ir priekinio, ir užpakalinio.
Privalumai
Tarnauja iki 12 mėnesių, o įprasti karkasiniai ne visada tveria ir 4 mėn. Konstrukcija ir tvirtai priglunda prie bet kokios formos stiklo, ir gerai nuvalo stiklą. Kadangi jų gamybai naudojama natūrali guma, jie geriau atlaiko šviesos, drėgmės ir ilgalaikio trynimo poveikį.
Trūkumai
Pagrindinis trūkumas - didelė kaina, ir, kiek teko žiūrėti lietuviškame internete, mažas asortimentas.
Atmintinė pirkėjui
Jeigu automobilis senesnis, o valytuvus savarankiškai perkate pirmą kartą, eiti į prekybos centrą vertėtų pasiėmus vieną arba net abu senuosius valytuvus, kad galėtumėte pasitikrinti ne tik jų ilgį, bet ir šluotelės tvirtinimo tipą.
Naujų ir apynaujų automobilių savininkams reiktų užsukti į specializuotus servisus arbas pas oficialius atstovus, kurie geriausiai žino, kokio tipo valytuvų reikia vienam ar kitam modeliui. Juolab, kad daugelyje naujų ir apynaujų modelių valytuvai yra skirtingo ilgio, tad patiems išsirinkti tinkamus gali būti sudėtinga.
Reiktų atminti, kad niekas nėra amžina, tad nusiteikite, kad karkasinius ar bekarkasius valytuvus, priklausomai nuo kokybės ir eksploatacijos sąlygų, teks keisti kas 6-9 mėn. Hibridiniai valytuvai turėtų tarnauti ilgiau, tačiau, tikėtina, kad dėl aukštos kainos jie, bent jau artimiausiu metu, labai populiarūs nebus.
Renkantis valytuvus nereiktų per daug žavėtis pigia ir neaiškios kilmės produkcija. Viena vertus, prasti valytuvai gali smarkiai pakenkti priekiniam stiklui ir jį teks keisti, kita vertus - prastai nuvalytas stiklas, ypač dabar, subjurus orams, gali lemti avariją. Jei žinote, kad teks važinėti daug ir dažnai, pasirūpinkite, kad visada aiškiai matytumėte kelią.
Nuotraukos gamintojų ©
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.