Šiandien, padedami "Rolltec" specialistų, tęsiame ratų guolių temą.
Rato guolių funkcijos yra ne tik sumažinti trintį, išlaikyti automobilio svorį ir mechaniškai užtikrinti rato sukimosi tolygumą bei žemą triukšmo lygį, bet ir elektromagnetinių impulsų perdavimo pagalba užtikrinti automobilio saugos sistemų veikimą.
Šiuolaikiniai automobiliai yra neįsivaizduojami be įvairių elektroninių saugos sistemų, užtikrinančių stabilumą ir ratų sukibimą net ekstremaliausiomis sąlygomis:
- ABS (stabdžių antiblokavimo sistema).
- TCS, ASR, ASC (traukos kontrolė).
- VSC, ESC, ESP (stabilumo kontrolė).
- Elektroninis stovėjimo stabdis (įkalnėse bei nuokalnėse).
Tačiau ne visi vairuotojai, o kartais ir autoservisų meistrai žino, kad visos šios sistemos veikia rato guolio (dažniausiai) dėka. Žemiau pateikiamas supaprastintas saugos sistemos veikimo modelis.
Besisukant ratui, elektromagnetinis daviklis nuolat seka signalus, kurie gaunami iš rato guolio ir siunčia elektroniniam kontrolės blokui ECU (dažnai vadinamam - kompiuteriui). Davikliui užfiksavus rato užblokavimą stabdant, praslydimą akseleruojant ar užvažiavus ant slidžios kelio dangos, ECU gauna signalą ir, akimirksniu jį apdorojęs, siunčia atitinkamai automobilio sistemai, kad būtų imtasi mechaninių veiksmų saugumui atstatyti. Pvz., staigiai stabdant, užblokuotas stabdžių suportas yra atlaisvinamas sumažinant hidraulinėje sistemoje slėgį, o staigaus akseleravimo metu praslystant ratams, ECU siunčia signalą į variklio valdymo bloką, kuris sumažina variklio galią taip atstatydamas sukibimą. Stabilumo kontrolė veikia lygiai tokiu pačiu principu - ECU pajutus, kad kažkurie automobilio ratai slysta (dažniausiai posūkyje), yra siunčiami atitinkami signalai, kurių pagalba yra suformuojamos priešingos slydimo krypčiai jėgos, taip grąžinant automobilį į saugią judėjimo trajektoriją.
Elektromagnetinių impulsų perdavimo ECU sistemos
Kaip jau minėta anksčiau, norint, kad saugos sistemos veiktų, elektromagnetiniai impulsai turi būti nuolat siunčiami ECU. Yra dvi pagrindinės sistemos, kurių pagalba yra sukuriami šie impulsai.
Mechaninė (pasyvi) sistema, naudojama senesniuose automobiliuose
Signalai ECU perduodami naudojant metalinį elektromagnetinių impulsų žiedą, dar kitaip vadinamą „ABS žiedą", užmontuotą ant guolio arba ant LKG šarnyro.
Elektromagnetinė (aktyvi) sistema, naudojama daugelyje šiuolaikinių automobilių
Iki 1997 m. laidos automobiliuose buvo naudojama mechaninė sistema, o pradedant nuo 1997 m., garsiam rato guolių gamintojui SNR pristačius naująją elektromagnetinę sistemą, ji smarkiai išpopuliarėjo, ir šiandien dėl neabejotinų privalumų ją renkasi daugelis automobilių gamintojų beveik visuose savo modeliuose.
Elektromagnetinės sistemos privalumai:
- Galima gauti signalus, vos tik pradėjus ratui judėti (ypatingai aktualu pagreitinant reakciją į praslydimą akseleruojant ir esant įjungtam elektroniniam stabdžiui). Mechaninė sistema leidžia užfiksuoti signalus tik judant 4-5 km/h.
- Supaprastėjo, pasidarė kompaktiškesnė ir palengvėjo guolio-stebulės konstrukcija.
- Tai leido sumažinti kaštus ir pradėti diegti šią sistemą net į pigiausius automobilius.
- Dėka standartizuotos sistemos, pagreitėjo guolio montavimo procesas.
„Rolltec" informacija ir nuotraukos
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.