Lengvojo automobilio variklio pagalvės keitimas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1101
  • IMGP1102
  • IMGP1105
  • IMGP1107
  • IMGP1114
  • IMGP1115
  • IMGP1117
  • IMGP1119
  • IMGP1121
  • IMGP1122

Statistinio lietuvio ir statistinio užsieniečio požiūris į automobilį ir jo eksploataciją radikaliai skiriasi. Tai lemia ne tik auklėjimas ar tradicijos, bet, kaip bebūtų banalu - pinigai. Lietuvoje per praėjusius metus buvo parduota tik 14 000 naujų automobilių ir net 148 000 naudotų transporto priemonių. Skaičiai kalbantys patys už save. Kita vertus, net ir nusipirkus naudotą automobilį, jį reikia prižiūrėti - ne tik keisti tepalus ir pilti kurą, bet ir stebėti važiuoklės, elektros instaliacijos būklę, rūpintis žibintais, stiklais ir t.t. Deja, kaip tik prie tokio rūpinimosi savo „geležiniu draugu" mūsų tautiečiai nepratę. Dažnas naudoto automobilio pirkėjas savo transporto priemonę eksploatuoja tol, kol ji dar važiuoja, o vėliau „netikėtai" sužino, kad automobiliu pasirūpinti reikėjo gerokai anksčiau. Būtent tokias tendencijas pastebi autoreviu.lt konsultavę „MGP autoserviso" specialistai.


Nauja variklio pagalvė

Pasak meistrų, galima suprasti ir žmones - kai perki apie 1 000 - 2 000 lt kainuojantį automobilį, pagalvės, kainuojančios apie 200 - 300 lt, keitimas atrodo nereikalinga prabanga, nekalbant apie tai, kad dažnai senam automobiliui reikia keisti ne vieną pagalvę (ar kurią kitą detalę), o perrinkti pusę pakabos. Būtent todėl žmonės visais įmanomais būdais bando sutaupyti, į servisą, kaip ir į gydytoją, kreipiasi tik tada, kai jau automobilis pradeda nevažiuoti, detales bando „gauti" pigiau ar ieško jų autolaužynuose. Taip, yra dalių, kurias laužynuose pirkti apsimoka, tačiau prie jų negalima priskirti amortizatorių ar pagalvių - net išoriškai gerai atrodanti naudota dalis, labai greitai gali sulūžti ir tapti „nauju galvos skausmu".

Atitarnavusi variklio pagalvė

Toks noras sutaupyti turi ir dar vieną neigiamą pusę - kai keičiama tik viena pakabos ar važiuoklės dalis arba dalys perkamos autolaužyne, servisas automobilio savininkui gali suteikti tik minimalią garantiją. Situacija pasikeis, kai automobilių savininkai supras, kad net ir naudotam automobiliui, norint, kad jis tvarkingai tarnautų ne vienus metus, būtina rimta ir savalaikė priežiūra. Ta pati pagalvė, detalė, apie kurios buvimą žino toli gražu ne visi vairuotojai, tiesiogiai susijusi su daugelių svarbių automobilių mazgų, tad pagalvės gedimo (lūžimo) atveju automobilio savininko gali laukti rimtas ir brangiai kainuojantis remontas.

Sena ir nauja pagalvės

Paprastai automobilis turi tris pagalves - variklio, pavarų dėžės ir pagalvę - statramstį/stabilizatorių. Pasak „MGP serviso" specialistų, perkant naudotas detales ir intensyviai eksploatuojant transporto priemonę mūsų vis prastėjančiais keliais, variklio pagalvę - stabilizatorių, atsakingą už tai, kad perjungiant pavaras nesijaustų trūkčiojimų ir smūgių, gali tekti keisti kas 10 000 - 12 000 km. Apie tai, kad pagalvė savo atitarnavo, automobilio savininką informuoja aiškiai juntami smūgiai perjungiant pavaras bei važiuojant dideliu greičiu atsirandanti ganėtinai smarki ir juntama vibracija. Nepriklausomai nuo automobilio modelio ar gamybos metų, pagalvės gedimo požymiai visada bus tokie patys - apie 80 proc. pašalinių garsų, vibracijų, smūgių variklio srityje atsiranda pagalvei atitarnavus savo laiką. Pajutus minėtus požymius delsti nebereiktų, nes kuo ilgiau „naudojama" susidėvėjusi pagalvė, tuo smarkiau ji kenkia kitiems automobilio mazgams - duslintuvui, granatoms, generatoriaus diržui ir t.t.

Variklio pagalvė "darbo vietoje"

Laiku nepakeista pagalvė gali tiesiog sulūžti fiziškai. Tokiu atveju variklio apatinėje dalyje niekas nebeprilaikys ir jis laisvai pradės judėti visomis kryptimis. Tikėtina, kad tokiu atveju pirmiausia lūš duslintuvas, taip pat gali sulūžti granatos, serviso meistrai prisimena atvejus, kai lūžus pagalvei nutrūko generatoriaus diržas ir kuro padavimo žarnelės. Aišku, kad tokiu atveju automobilis tiesiog sustos ir į artimiausią servisą jį teks gabenti ant tralo.

Jeigu vairuotojui pasiseks, lūžusi pagalvė sukels kiek mažiau problemų, tačiau servisą savo eiga automobilis pasieks tik tokiu atveju, kai prie jo vairo sėdės patyręs vairuotojas. Bet kokiu atveju, remontas truks ilgiau ir kainuos brangiau, negu paprastas pagalvės kaip tokios keitimas. Mažam lengvajam automobiliui pagalvę galima pakeisti per 20 - 30 min, dideliam džipui tai gali užtrukti apie 2 val., tačiau tai truks trumpiau, negu lūžusios pagalvės pasekmių šalinimas.

Variklio pagalvės vieta

Kaip atrodo pats pagalvės keitimo procesas? Visų pirma reikia turėti reikiamą pagalvę. Reikalas tas, kad jų konstrukcijos skiriasi priklausomai nuo automobilio modelio ir gamybos metų. Konkrečiu atveju mes turime 2005 m. gamybos „Ford Fiesta". Čia pagalvės keitimas - greitas ir palyginti nesudėtingas procesas.

Turint sąlygas automobilį vertėtų pakelti, bet tik ir paprasta duobė. Svarbu, kad pagalvė būtų lengvai pasiekiama.

Montuojama nauja pagalvė

Tada tiesiog išsukami senąją pagalvę prilaikantys varžtai, įvertinama jų būklė, esant reikalui imami nauji varžtai ir... prisukama nauja pagalvė. Viskas. Keliolika minučių ir vairuotojas ramiai gali leistis į kelią.

Išgirdote savo automobilyje keistus, neįprastus garsus? Judant iš vietos girdisi beldimas, automobilis juda trūkčiodamas? Jeigu tai nėra sankaba, tikėtina, savo atidirbo ir prašosi pakeičiama variklio pagalvė. Nedelskite, nes vėlesnis mazgų remontas gali kainuoti gerokai daugiau.

 

Už pagalbą rengiant straipsnį dėkojame „MGP autoserviso" specialistams

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.