Automobilių langus žmonės tamsina jau ganėtinai seniai. Ne vienas tokį automobilį esame matę, kiti gal ir turi, tačiau ne visi žino, kad keičiasi langų tamsinimo tendencijos, medžiagos, reikalavimai ir t.t. Apie tai, kaip nesuklysti nusprendus užtamsinti savo automobilio langusrašoma šiame straipsnyje.
Automobilio langų tonavimas , stilius , apsauga ir privatumas. Tai sąvokos pažyminčios pagrindinius stiklų plėvelių klijavimo privalumus.
Plėvelių tipai
Plėvelių gamintojai siūlo ypač platų asortimentą nuo apsauginių, tonuojančių iki išskirtinai karštį atspindinčių . Taigi šiek tiek apie plėveles:
Automobilinių stiklų armavimui naudojamos apsauginės 100-400 mkm storio plėvelės. Dažniausiai skaidrios, bet esant poreikiui tonuotos arba su veidrodžio efektu. Apsauginės plėvelės tai veiksminga apsauga nuo žaibiškų vagysčių, o taip pat ir avarijos atveju apsaugant akis bei veidą nuo šukių. 100 mkm storio sertifikuotos plėvelės pilnai pakanka sportinėse varžybose dalyvaujantiems automobiliams apsaugai nuo šukių. Nuo žaibiškų vagysčių dažniausiai klijuojamos 200mkm ir daugiau, o specialios paskirties transportui 300-400 mkm storio plėvelės. Pastaruoju metų padaugėjus navigacinės ir kitos brangios įrangos vagysčių, plėvelė tampa vis populiaresnė priemonė turto apsaugai. Tarp patikimiausių brendų galima paminėti LLumar Magnum ir 3M, kurių gamintojai garantuoja stiprų plėvelės sukibimą su stiklu.
Stiklą tonuojančios plėvelės skirstomos į pusiau metalizuotas ir nemetalizuotas:
Pusiau metalizuotos, gaminamos kelių metalo mikrosluoksnio intensyvumo bei tamsumo lygių. Nuo to priklauso šilumos atspindėjimas, bei vaizdinis stiklo efektas.
Nemetalizuotos plėvelės gaminamos įvairių tamsumo lygių, jos visiškai neturi įtakos radijo ryšiui bei palydovinio stebėjimo signalui. Šios rūšies plėvelės savo išvaizda artimiausios gamykliniam tamsinimui. Daugelis galvoja , kad metalizuotos plėvelės atsparesnės blukimui , nei nemetalizuotos. Viso pagrindas yra ultra violetinių spindulių absorberis, kuris lemia plėvelės ilgaamžiškumą .
Plėvelės nuo karščio, taip liaudiškai būtų galima jas pavadinti. Pagal naujos kartos nano-ceramic technologijas pagamintos plėvelės pasižymi geru infraraudonųjų spindulių atspindėjimu. Šių plėvelių pagalba automobilio salone palaikomas tolygesnis mikroklimatas , sumažinamos karščio zonos, kas turi įtakos vairuotojo ir keleivių sveikatai. Jos beveik neužtamsina matomo vaizdo , bet sušvelnina į regos lauką patenkančius atspindžius, kai kuriais atvejais atitinka priekinio stiklo tamsinimo reikalavimus.
Kaip išsirinkti tinkamiausią
Renkantis plėveles reiktų gerai apsvarstyti kokiems tikslams jas klijuojate. Yra keletas pagrindinių kriterijų kurie jums padės išsirinkti vieną ar kitą plėvelės rūšį:
1. Bendras išorinis vaizdas. Norite truputi pagyvinti automobilio vaizdą, išlaikant stiklo spalvos ir tamsumo pusiausvyrą.
2. Privatumas. Keliaujama su vaikais, maitinamas kūdikis. Dažnai automobilio salone paliekami brangūs daiktai: kompiuteriai , fotoaparatai , rankines, dokumentai ir t.t.
3. Apsauga nuo šviesos pertekliaus. Šeimyninis automobilis, vaikai sėdi galinėje automobilio dalyje. Sėdynių atlošuose sumontuoti vaizdo monitoriai, dirbama kompiuteriu ir t.t.
4. Apsauga nuo karščio ir UV. Apsauga nuo saulės kaitros ir blyksniu, komfortabilus vairavimas saulėtomis dienomis . Salono detalės apsaugotos nuo UV poveikio
5. Apsauginės armuojančios. Apsauga nuo žaibiškų vagysčių. Automobilio salone sumontuota navigacijos sistema, garso ir vaizdo technika, vaizdo registratorius ir kita.
6. Plėvelės ilgaamžiškumas. Kaip ilgai ruošiatės vairuoti šį automobilį. Koks tonavimo biudžetas
Visus šiuos punktus galima derinti tarpusavyje pagal savo poreikius. Plėveles galima klijuoti keliais sluoksniais . Pradžioje klijuojama skaidri apsauginė armavimo plėvelė, antru sluoksniu pagal norimą tamsumo lygį, tonuojanti . Rinkitės tik patikimų gamintojų plėveles , kurios yra skaidrios ir ilgaamžiškos, gaminamos iš optiškai švaraus poliesterio , turi kokybišką ultra violetinių spindulių filtrą netik ant poliesterio , bet ir klijų struktūroje.
Instaliavimas , nuėmimas
Verta rimtai apsvarstyti , plėvelę klijuosite pats ar patikėsite specializuotam servisui. Kaip ir kiekvienam darbui , šiam reikia specifinių įrankių ir patirties. Jei klijuosite patys ir neturite patirties, rizikuojate sugadinti plėvelę arba netgi sulaužyti kažkokia automobilio detalę . Net ir geriausia plėvelė ,neteisingai instaliuota, gali anksčiau laiko atsisluoksniuoti nuo stiklo, dulkės po plėvele iškart išduos meistriškumo lygį. Prieš klijuojant įvertinkite stiklų būklę. Apžiūrėkite ar jie neapdeginti metalo žiežirbomis (remonto metu pjaustant arba virinant metalą, pjaustant skyles garso kolonėlėms ir t.t.) Siekiant kokybiško vaizdo nereikėtu palikti jokių lipdukų po plėvele.
Plėvelės nuėmimas taip pat atsakingas momentas. Ypatingą dėmesį reiktu atkreipti į galinį stiklą. Patartina pradžioje užmirkyti specialiu tirpikliu ir pridengti polietilenu , kad skystis nenugaruotu. Po kelių valandų plėvelę galima pašalinti. Nuiminėjant sausai, be mirkymo išlieka rizika pažeisti galinio stiklo šildymo siūlus. Tačiau visus šiuos darbus galte patikėti specialistams ir išvengti bereikalingo streso.
Paslaugų įkainiai
Stiklų tonavimo įkainiai dažnai priklauso ne tik nuo naudojamų plėvelių kokybės ,gamintojo, bet ir nuo meistro kvalifikacijos lygio. Nelinkę rizikuoti, renkasi ilgametę patirtį turinčius servisus, dirbančius kokybiškomis laiko patikrintomis plėvelėmis. Vidutiniškai paslaugų įkainiai svyruoja 60-130 €., priklausomai nuo automobilio stiklų ir konstrukcijos sudėtingumo. Mažiausia kaina prašoma už azijietiškas plėveles. Už amerikietišką Global, Llumar,3M teks sumokėti kiek brangiau
Priekinių stiklų tamsinimas ir įstatymai
Pagal galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus priekinio stiklo tamsumas neturi viršyti 25%, priekinių durų 30%, juosta priekinio stiklo viršutinėje dalyje neplatesnė nei 15 cm. Jei nusprendėte tonuoti priekinius stiklus, būtinai pamatuokite jų šviesos laidumą, tai galima atlikti autorizuotuose tamsinimo centruose. Kartu sudėjus stiklo ir plėvelės tamsumas neturi viršyti leistinos ribos.
Autoreviu.lt inf.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.