Bet kokių plaunančių papildų naudojimas variklyje yra ne jo tikrų ar galimų ligų gydymas, o tik profilaktika. Seniai žinoma, kad benzine yra dervų. Net pačiame kokybiškiausiame benzino litre yra nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų miligramų dervų. Dyzelyje jų yra dar daugiau. Kadangi dervos sunkiai tirpsta, jos lengvai nusėda ant metalinių paviršių: bako sienelių, vamzdelių ir kitų kuro sistemos dalių.
Patekusios į degimo kamerą jos virsta kietomis nuosėdomis - nuodegomis. Žvakių ir purkštuvų apnašos, sumažėjęs stūmoklio žiedų paslankumas, karbiuratoriaus, kuro bako ir išleidimo korektoriaus apnašos paprastai lemia tai, kad mašina stipriau dūmija, o išmetamosios dujos būna toksiškesnės. Sumažėja variklio galingumas, padidėja kuro ir tepalų sąnaudos. Nuodegų išvengti nepavyks, tačiau galima reguliuoti jų kiekį, o variklį išlaikyti beveik kaip naują. Nedidelės nuodegos leidžiamos.
Šiuo atveju gali padėti plaunantys papildai - savotiškos kuro kokybės reguliavimo priemonės. Kuro papildai (kai kurie vadinami valymo priemonėmis) iš tikrųjų yra skirti padidinti dervų tirpimą kure. Benzinas su papildais turėtų ištirpinti esančias nuosėdas, o bake esantį vandenį suskaidyti į smulkius lašelius, kurie netrukdys kuro degimui. Variklį apdirbti papildais rekomenduotina kas 2000-10 000 km ridos. Priklausomai nuo kuro sistemos tipo, gaminami priedai karbiuratoriniams varikliams ir varikliams su įpurškimu.
Karbiuratoriniams varikliams skirti papildai turi ne tik plauti variklį, bet ir „išstumti" karbiuratoriuje susikaupusią drėgmę; šitos problemos neturi varikliai su įpurškimu. Abiejų tipų papildai iš dalies sujungia kure esantį vandenį. Tik nereiktų tikėtis, kad viena chemikalų dozė susitvarkys su bake esančiu kokiu litru vandens. Tai atsitiks tik po kelių procedūrų. Sukurta ir universalių priedų, skirtų kuro sistemos valymui. Jie išvalo degimo kamerą, kuro magistrales, įleidimo vožtuvus ir pan. Jei ant kokios nors papildo pakuotės bus parašyta, kad jis valo ir išleidimo vožtuvus, jo verčiau nepirkti. Be to, visi papildai nekenkia katalizatoriui, jei toks yra dujų išmetimo sistemoje.
Problemos, su kuriomis dažniausiai susiduria dyzeliniu variklių savininkai, yra nuodegų susidarymas dujų išmetimo sistemoje ir didelės kuro sąnaudos. Naudojant papildus, kurie optimizuoja dyzelio degimo procesą, galima pagerinti ir kuro kokybę, ir variklio darbą. Valyti variklį, tai yra plauti nekokybiško kuro likusias nuosėdas, reiktų reguliariai. Yra specialus dyzelinių purkštukų valymo papildas. Yra papildų, skirtų sumažinti suodžių kiekį išmetamosiose dujose, bet jokie papildai nepadarys stebuklo - senas, apleistas variklis net ir po papildų nedirbs kaip naujas ir prižiūrėtas.
Apie aušinimo sistemą prisimenama tik tada, kai ji sugenda. Paprastai tai atsitinka ne tik dėl mechaninių mazgų gedimų, bet ir dėl susikaupusių nuosėdų - tai nuodegos, metalinių paviršių korozijos ir irstančio antifrizo produktai. Visiškai išvengti šių nuosėdų negalima, tačiau galima pristabdyti jų kaupimosi greitį. Jos trukdo šilumos kaitai radiatoriuje, šaldymo bloke ir variklio cilindrų bloko galvutėje. Nuosėdos apsunkina pompos darbą, verčia netaisyklingai veikti termostatą, automatikos daviklius ir greičiau sugadina visą sistemą. Aušinimo sistemos priežiūros priemones sąlyginai galima suskirstyti į dvi kategorijas. Pirmoji, platesnė, apimanti įvairias plovimo priemones. Jų pilama į seną antifrizą, kuris, kartu su jame ištirpusiu preparatu, išleidžiamas po neilgo (maždaug iki 30 min.) variklio darbo. Plovimas gali būti taikomas ir aušinimo sistemos profilaktikai, ir visiškam jos išvalymui. Dažnai ta pati priemonė, priklausomai nuo jos panaudojimo, gali atlikti ir vieną, ir kitą funkciją. Antrajai kategorijai priklauso papildai, kurie, kartą juos supylus, lieka aušinimo sistemoje iki tol, kol keičiamas antifrizas. Jie skirti užkirsti kelią nuosėdų susidarymui ir dažnai turi tepamųjų ir antikorozinių priedų. Pagrindinė problema, su kuria susiduriama valant aušinimo sistemą, yra ta, kad skiriasi sistemoje susidariusios nuosėdos ir kiekvienu atveju reikia individualaus priedo.
Svarbu, kad naudojamos cheminės priemonės nekenktų tarpinėms, žarnelėms ir plastikinėms sistemos dalims. Idealus yra toks papildas, kuris ne tik naikina susidariusias nuosėdas, bet ir padengia detales chemine nuo korozijos apsaugančia plėvele. Dar vienas dalykas, kurį reiktų atsiminti, yra tai, kad egzistuoja „geri" ir „blogi" papildai ir „blogų" gamintojų papildai savo sudėtimi mažai kuo skiriasi nuo „gerų" gamintojų gaminių. Jei purkštukai bus valomi žinomų gamintojų papildais („Wynn's", „Liqui Moly", „ICS", „Pingo"), galima būti tikriems, kad rezultatas visada bus geras. Jei naudosime neaiškios kilmės papildą, jis veiks labai staigiai, nes paprastai koncentracija yra 20 proc. didesnė, negu reikia. Kitaip sakant, užuot valęs tolygiai, papildas ims valyti purvą gabalais, todėl nereiktų nustebti, kai tokia purvo lavina, pakelta nuo kuro bako dugno, iškart užkimš kuro filtrą. Kita vertus, jei kuro pompa veikia gerai, o filtras taip pat pirktas taupant, gali būti, kad jis neatlaikys spaudimo ir visas purvas nutekės į variklį. Pagrindinių kuro valymo papildų yra apie 20 rūšių, kurie, priklausomai nuo sudėties, skirstomi į dešimtis porūšių. Dauguma jų skirti pagerinti kuro degimo procesą. Renkantis papildą reiktų rinktis to gamintojo, kuris atskirai leidžia papildus karbiuratoriniams varikliams ir atskirai varikliams su įpurškimu, produkciją. Dar vienas pliusas gamintojui, jei jis gamina atskirus papildus benzininiams varikliams su tiesioginiu GDi įpurškimu.
Pirmajam (dviem bakams kuro) vertėtų naudoti pusę gamintojo rekomenduotos papildo koncentracijos, o jau vėliau (kitiems dviem kuro bakams) - maksimalią. Vėliau, siekiant palaikyti minimalų nuosėdų ir purvo lygį, vėl galima naudoti pusę koncentracijos. Norit išlaikyti švarią kuro sistemą, papildą reikia naudoti kas 5-6 kartus pripilant pilną baką. Tiesa, manoma, kad ilgalaikis papildų naudojimas neigiamai veikia žvakes, todėl, jei naudojate originalias žvakes ir norite jas naudoti ilgai, dėl kuro sistemos plovimo vertėtų kreiptis į tuo užsiimančius servisus, kuriuose kuro sistema bus išvalyta naudojant specialią įrangą.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.