Kuo skiriasi diagonalinės ir radialinės padangos?
Diagonalinės padangos turi karkasą iš vieno ar kelių kordo sluoksnių, išdėstytų taip, kad gretimų sluoksnių gijos susipina. Radialinėje padangoje karkaso kordas įtemptas nuo vieno krašto iki kito be gijų susipynimo; plonas, minkštas karkaso apvalkalo išorinis paviršius aptemtas tvirtu lanksčiu brekeriu – diržu iš labai tvirto netampraus kordo – plieninio arba tekstilinio. Radialinės padangos visada žymimos raide R. Be to, ant jų šono visada yra papildomas užrašas Radial, kuris kartais papildomas užrašu Steel Belted (apjuosta plienu) arba tik Belted.
Palyginę radialines ir diagonalines padangas pamatysime, kad radialinės yra atsparesnės nusidėvėjimui ir ilgaamžiškesnės. Geriausios diagonalinės padangos laiko 20 000–40 000 km, o paprastos radialinės laiko 60 000–80 000 km. Be to, radialinės mažiau priešinasi riedėjimui, todėl taupomas kuras.
Mašiną su radialinėmis padangomis lengviau vairuoti, didesnis automobilio šoninis stabilumas: skirtingai nuo diagonalinių, jos posūkyje ir esant šoniniam slydimui negula ant šono – protektorius neatšoka nuo kelio.
Radialinė padanga užtikrina geresnį sukibimą su kelio danga, mat turi didesnį plotą ir stabilesnį kontaktą. Važiuojant, kai kinta apkrovos ir yra mašina virpa, tvirtas brekeris neleidžia radialinės padangos protektoriui deformuotis; protektoriaus iškilimai neįsitraukia ir neslysta.
Su kamera ar be?
Pagrindinis bekamerinių padangų privalumas – jos net ir pradurtos ilgai išlaiko spaudimą, taigi yra saugesnės. Pradurtos kamerinės beveik iškart prarandą slėgį, nes oras greitai išeina per ventilio skylę padangos lanke. Oras išeina tik per skylę, jei šioji nėra labai didelė – slėgio netenkama labai lėtai. Be to, bekamerinė padanga gerokai lengvesnė už turinčiąją kamerą, todėl mažiau apkraunama pakaba ir ratų stebulių guoliai, greitai važiuojant ji mažiau įkaista. Šios padangos žymimos užrašu Tubeless ant šono, kamerinės – Tube Type.
Dėmesio! Nė nemėginkite į bekamerinę padangą įstatyti kamerą, kaip tai daro kai kurie vairuotojai, tikėdamiesi, kad dviguba padanga bus patikimesnė. Visi bekamerės padangos privalumai prieš turinčiąją kamerą dingsta. Be to, tarp padangos ir kameros susidaro oro tarpas, kuris važiuojant tampa vietinio staigaus perkaitimo židiniu – iš pirmo žvilgsnio nesuprantamo padangos karkaso suirimo priežastimi. Tikėdamiesi dvigubos naudos greičiausiai liksite iš viso be padangos.
Visose Europos bendrijos šalyse nuo 1992 m. sausio 1 d. reikalaujama, kad lengvųjų automobilių padangų protektoriaus piešinio aukščio likutis būtų lygus 1,6 mm. Būtina, kad toks piešinio aukštis būtų bent centriniuose trijuose ketvirtadaliuose protektoriaus srities per visą padangos apskritimą. Kai padangos protektoriaus piešinio aukštis pasiekia įstatymuose numatytą mažiausią dydį, šlapiu keliu važiuojančio automobilio stabdymo kelias gerokai pailgėja. Vandens plėvelė tarp kelio paviršiaus ir padangos gali sukelti kontakto su keliu praradimą net važiuojant nedideliu greičiu, mašina gali tapti nevaldoma. Tai įvertinus būtina rekomenduoti laiku keisti padangas. Geriausiai tai daryti, kol padangos protektoriaus piešinys nepasiekė leidžiamo aukščio (ant padangos šono jis pažymėtas raidėmis TWI). Pagal tarptautinius saugumo reikalavimus protektoriaus piešinio likučio (TWI) žymos, atitinkančios 1,6 mm aukštį, turi būti išdėstytos protektoriaus grioveliuose, keliose vietose per visą padangos apskritimą.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.