Ilgai ir nerimastingai kalbėta apie tam tikrą automobilių žiedinių lenktynių stagnaciją. Ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse.
Tačiau tris dienas Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje vykusios Lietuvos ir Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatų antrojo etapo varžybos ir jau trečius metus paeiliui čia surengtos 4 valandų lenktynės bendrovės „Kauno grūdai“ taurei laimėti lyg ir verstų tuo suabejoti.
Šįkart žiedinių lenktynių čempionato etapo varžybose panoro išbandyti jėgas 33 lenktynininkai – gerokai daugiau, nei jų sulaukta pernai analogiškose varžybose.
Dar akivaizdžiau didėja 4 val. lenktynių trauka. Jei pirmosiose tokiose lenktynėse, surengtose 2006 metais, dėl „Kauno grūdų“ taurės varžėsi 14 komandų, o pernai – 17, tai šiemet užsiregistravo net 29.
Lietuvos automobilių sporto veteranai, susirinkę į “Nemuno žiedą”, džiaugėsi seniai bematę prie šios arenos starto linijos išsirikiavusių tiek automobilių.
Vienas šių varžybų organizatorių – „Nemuno žiedo“ trasos šeimininkas ir LASF žiedo komiteto pirmininkas Eduardas Jakas ir neslėpė pasitenkinimo, kad į kvietimą šiemet atsiliepė daugiau dalyvių.
Sportininkai nenuvylė
Itin atkaklia ir permaininga kova pasižymėjo žiedininkų fiestą Kačerginėje tradiciškai vainikavusios 4 val. lenktynės, kuriose dalyvavo visų trijų Baltijos šalių sportininkai ir svečias iš Maskvos Nikita Kondrachinas. Tiesa, visi svečiai lenktyniavo mišriose šešiose komandų grupėse kartu su lietuviais.
Kad sportininkai neleis žiūrovams nuobodžiauti, liudijo jau pirmosios treniruotės ir išvakarėse įvykusi 4 val. lenktynių kvalifikacija. Ne vienam greičio mėgėjui koją pakišo prieš treniruotes trasoje praūžusi liūtis. Tačiau azartas virė per kraštus. Treniruočių metu buvo gerokai sumaitotas Ukmergės AMSK ekipos „Renault Clio Cup“ automobilis. Varžovai buvo beveik įsitikinę, jog ukmergiškiai negalės dalyvauti lenktynėse, tačiau per naktį Vilniuje jų bolidas buvo suremontuotas, o sekmadienį jis stovėjo prie starto linijos.
N. Kondrachiną ir 1999 metų Europos automobilių kroso čempioną Aurelijų Simašką nuvylę subyrėjęs BMW 320 variklis, tačiau jų „Kit Racing“ komanda per naktį pakeitė jėgos agregatą, ir sportininkai stojo į kovą. Tiesa, dėl šios priežasties ne iš geriausios startinės pozicijos.
Kaip ir tikėtasi, lenktynių pradžioje madas diktavo kvalifikacines lenktynes laimėjusi „Acme-Grifs AG“ komanda, kurios sportininkai Eugenijus Tumalevičius ir estas Erki Piirsalu vairavo variklio darbo tūriu visus konkurentų automobilius pranokstantį „Chevrolet Corvete“.
Tačiau tik du pirmuosius ratus, kol 4 val. lenktynes pradėjusį svečią iš Estijos puikiu lenkimo manevru sau už nugaros paliko „BMW M3 GTR“ vairavęs „Eurospynų“ komandos sportininkas Andrius Pikelis. Sutapimas ar ne, tačiau būtent trečiajame rate A. Pikelis išvystė didžiausią greitį, vieną 3350 metrų ilgio Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos ratą nuvažiavęs per 1 min. 18,807 sek. Šio pasiekimo per likusias iki varžybų pabaigos beveik 4 valandas jau niekas neįstengė pagerinti.
Sustojimo kaina – šešios pozicijos
Pagal šių varžybų reglamentą sportininkai turėjo keistis ir papildyti degalų atsargas. Kovos įtampą bene geriausiai iliustruoja tas faktas, jog net labai trumpas ir sklandus apsilankymas techninės priežiūros zonoje kiekvienai komandai kainuodavo maždaug po šešias pozicijas.
Tačiau tokie sustojimai – kai kam buvo pragaištingi. Likus iki lenktynių laiko limito pabaigos mažiau nei valandai, į garažus pasuko varžybų lyderiai – „Eurospynų“ komanda. Dėl lūžusio kairįjį galinį amortizatorių laikančio varžto ji ten užtruko rekordiškai ilgai – net 21 min. 45 sek. Ir grįžo į trasą 14-oje pozicijoje. Valingas A. Pikelio ir Roberto Kupčiko duetas dar spėjo per likusį laiką atkovoti keletą pozicijų, tačiau bent apie bendrosios įskaitos prizininkų šešetuką jiems nebeteko net svajoti.
Be abejo labai apmaudu, kai nereikšmingas varžtelis niekais paverčia įdėtą ne vienos savaitės triūsą, tačiau toks jau automobilių sportas.
Po permainingos kovos neprailgusias 4 val. lenktynes laimėjo ir pagrindiniu šių varžybų trofėjumi – “Kauno grūdų” taure - džiaugėsi „Acme-Grifs AG“ komanda, su „Chevrolet Corvete“ per šį laiko limitą įveikusi 159 “Nemuno žiedo” trasos ratus.
Nors iki šių lenktynių rekordo, pasiekto prieš dvejus metus, kai „Tanagra Racing Team“ komandos nariai Andžejus Dzikevičius ir Dalius Steponavičius su „Radical SR3“ protopipu nuvažiavo 164 ratus, sudarančius 549,4 kilometro atstumą, E. Tumalevičiui ir E. Piirsalu pritrūko 6 ratų, tačiau ši pergalė Eugenijui – vienam iš tituluočiausių šalies automobilių sporto meistrų – buvo itin džiugi. Mat jį pastaraisiais metais itin dažnai persekiojo nesėkmės.
Antraisiais absoliučios įskaitos prizininkais tapo „Rimo“ komandos Rimanto Blažulionio ir Sauliaus Vitkausko duetas, vairavęs „Honda Civic“ ir per 4 val. įveikęs 153 ratus.
Trečiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmę „Artas Racing“ komandos nariai Darius Baltramiejūnas ir Artūras Mrazauskas – pateikę bene didžiausią šių lenktynių staigmeną. Juolab, kad jie, regis, nepretendavo į prizininkus, tačiau važiavo visad arti jų, o be to labai racionalūs ir tikslūs buvo jų apsilankymai serviso zonoje.
Tretieji prizininkai vairavo „Honda Integra“ automobilį – tą patį, su kuriuo prieš kelis metus lenktyniavo Egidijus Dapšas. Jie nuvažiavo 149 ratus.
Po 148 „Nemuno žiedo“ trasos ratus įveikė net trys komandos – „Gint-auto“ (Gintautas Šlepikas ir Vincas Gerdžiūnas su „Volkswagen Golf“), „Helios sport“ (Liudas ir Erikas Vaštakai bei Karolis Gedgaudas su „Honda Civic“) ir 222 (Igoris Sidunovas, Rimas Celiulis ir Vismantas Baršys su „Volkswagen Golf VR6“).
Prizininkų šešetuke jos ir išsidėstė tokia tvarka, nes penktieji prizininkai nuo ketvirtųjų atsiliko 19, o šeštieji nuo penktųjų – 38 sekundėmis.
Permaininga sėkmė
Lietuvos ir Baltijos šalių čempionatuose dalyvaujantys sportininkai Kačerginėje varžėsi keturiose klasėse.
„Baltic Open“ dalyviai, kaip ir anksčiau, trasoje lenktyniavo lygiai valandą, o nugalėtoju paskelbtas daugiausiai ratų per šį laiko limitą nuvažiavęs sportininkas.
Dauguma šios klasės sportininkų buvo užsiregistravę ir 4 val. lenktynėms, todėl „Baltic Open“ varžybos jiems buvo trasi gera keturiskart ilgesnio maratono treniruotė.
Lenktynes laimėjo „Eurospynų“ komanda, pranokusi „Rimo“ ekipą ir trečioje vietoje likusią „Padvaiskas ir Ko“, kurios garbę šiose lenktynėse gynė vienas Arvydas Padvaiskas.
S 1600, „FIA Super Production“ ir nacionalinės klasių dalyviai varžėsi net dvejose 12 ratų lenktynėse. Vienos jų vyko šeštadienį, kitos – sekmadienį.
Bene įdomiausia kova virė nacionalinėje klasėje, kurioje buvo vienintelis Lietuvos atstovas Artūras Kručkauskas ir 16 latvių. Šeštadienį šios klasės nugalėtojų garbės pakylą užėmė latviai Uldis Timakas, Vitalijus Kalmis ir Armandas Keišis, o sekmadienį pergale jau džiaugėsi A. Keišis, pranokęs Kristapą Blussą ir trečiuoju finišavusį Janį Karklinį.
Dvejas S 1600 klasės sportininkų lenktynes su savąja „Lada 2005 VTFS“ laimėjo Dovilas Čiutelė, abu kartus pranokęs „Honda Civic CRX“ vairavusį kitą Lietuvos sportininką Karolį Dolebą ir svečią iš Estijos Mihkelį Selbergą.
Pirmąsias „FIA Super Production“ klasės sportininkų varžytuves šeštadienį gana lengvai laimėjo „Honda Integra“ vairavęs latvis Egonas Lapinis, pranokęs antruoju likusį komandos draugą Kasparą Gaudinį. Kiti sportininkai dėl gedimų lenktynių nebaigė. Tarp jų – ir Paulius Krukauskas. Tačiau už šią nesėkmę Paulius įtikinamai atsirevanšavo sekmadienį, laimėjęs antrąsias lenktynes.
Algimanto BRAZAIČIO nuotraukos
Varžybų spaudos centras – Viešųjų ryšių agentūra “Visus Bonus”
Tel/Faks: 8 (5) 230 57 25 Mob. 8 (612) 93662
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.