Šeši Lietuvos lenktynininkai – Nerijus Naujokaitis, Ričardas Savickas, Šarūnas Glikas, Nikita Kondrachinas, Linas Norkus ir Martynas Padgurskis - šiemet varžėsi Europos automobilių kroso ir ralio kroso čempionatuose. Šios automobilių sporto šakos – vienintelės, kurių europinio rango pirmenybėse dalyvavo toks gausus Lietuvos atstovų desantas.
Spalio 16 d. Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) surengtose jų pagerbtuvėse LASF prezidentas Romas Austinskas, šiltai pasveikinęs Europos čempioną N. Naujokaitį ir kitus pirmenybių dalyvius, pasidžiaugė, kad Europos kroso ir ralio kroso čempionatuose dalyvavo toks gausus Lietuvos atstovų būrys ir pažymėjo, jog tokio rango varžybose tapti čempionu arba užimti aukštą vietą – nepaprastai sunku.
Europos čempionas iš Šakių
Skirtingus tikslus Lietuvos sportininkai skelbė dar prieš pirmenybių pradžią, skirtingų rezultatų jie pasiekė jau pasibaigus Europos čempionatui.
Sportininkų palydose, surengtose Kūno kultūros ir sporto departamente dar gerokai prieš Europos pirmenybių pradžią, tik vienas Europos automobilių kroso čempiono titulą gynęs Šakių TSK sportininkas N. Naujokaitis neslėpė ambicijų.
„Apginti Europos čempiono titulą, iškovotą 2007 metais, – deklaravo pagrindinį savo tikslą šių metų Europos pirmenybėse N. Naujokaitis, kai jo žurnalistai paklausė apie sezono planus. Ir dar pridūrė – antraip jokiu būdu nesirengčiau ilgoms ir varginančioms, nemažai kaštuojančioms kelionėms bei kovoms Senojo žemyno arenose“.
Tuomet, ankstyvą pavasarį daugelis čempiono pažadus turbūt laikė kiek avantiūristiškais, nes žinoma, kad tokio rango varžybose titulą lengviau iškovoti nei jį apginti.
Tačiau Nerijus pažadą ištesėjo su kaupu. Likus iki pirmenybių pabaigos dar vieno etapo lenktynėms lietuvis Italijoje tapo nebeįkandamas varžovams.
Nenuostabu, kad Nerijų pirmieji su dar viena aukštuma – antrus metus paeiliui iškovotu Europos automobilių kroso čempiono titulu – pirmieji vos tik užgesinę savo kovinių automobilių variklius supuolė sveikinti varžovai, čempioną įvairiose trasose itin atkakliai „medžioję” ištisą sezoną.
Pergalės sudedamosios dalys
Šakių TSK sportininkas N. Naujokaitis šiemet pakeitė pirmąjį Europos čempiono titulą jam padėjusį iškovoti „Volkswagen Golf“ automobilį, tačiau liko ištikimas „Volkswagen” markei.
Nerijus šiemet vairavo 2007 metų laidos „Volkswagen Polo Turbo“, kurį jis įsigijo iš Armėnijos sportininko Ašoto Ervardiano ir kuriuo armėnas pernai važiavo čempionate.
Žinoma, ne automobilis lėmė šakiečiui antrąjį Europos čempiono titulą. Valia ir ryžtas, kantrybė siekiant užsibrėžto tikslo, pastangos – daug dar galima būtų vardinti šakiečio sėkmės komponentų. Tačiau pats sportininkas visų pirma norėtų padėkoti ištikimiems savo rėmėjams, su kuriais net linkęs dalintis pasiektu laimėjimu. Tai „MAXIMA LT”, UAB „Šakių hidrotechnika”, „Lietuvos draudimas”, „Bitė” ir UAB „Greičio forma”. Jų remiamas N. Naujokaitis šiemet keliavo po Europos automobilių kroso arenas ir rengė įsigytą automobilį Europos pirmenybių maratonui.
Automobilio 1763 ccm darbo tūrio, 500 AG pajėgumą išvystantis ir turintis 680 Nm sukimo momentą variklis buvo parengtas „Hohenester Sport“ centre Vokietijoje, o visas čempiono „Volkswagen Polo Turbo“, sveriantis 1130 kg., paruoštas irgi Vokietijos „Volland Racing“ centre.
„Pasirodymą kroso varžybose baigiau. Dabar labai noriu startuoti ralio kroso pirmojo diviziono varžybose , – trečiadienį įvykusioje spaudos konferencijoje kalbėjo dukart Europos čempionas N. Naujokaitis. – Norėčiau lenktyniauti „Škoda“ automobiliu. Dėl kito sezono viskas turėtų paaiškėti iki Naujųjų metų“.
Medžiojama ne tik miškuose
Antrąjį paeiliui Europos čempiono titulą N. Naujokaičiui užtikrino 153 iškovoti taškai. Lietuvis aršiausią savo varžovą, Rusijos sportininką Aleksandrą Kvašniną aplenkė 8, o trečiąjį prizininką čeką Vaclavą Fejfarą – net 23 taškais.
Nerijus keturiuose etapuose iš vienuolikos šventė pergales, dviejų etapų lenktynes baigė antras ir nė karto nefinišavo trečias.
Čempionui itin sėkminga buvo pirmoji čempionato pusė, kurią sudarė šešių etapų lenktynės. Iš jų lietuvis laimėjo lygiai pusę – tris, o antroje pirmenybių pusėje, susidėjusioje iš penkių etapų, pergalę šventė tik kartą ir kartą finišo liniją kirto antras.
Per pirmają pirmenybių pusę čempiono titulą apgynęs N. Naujokaitis pelnė 90 taškų, o antrojoje čempionato dalyje – 63.
Kas tai – pirmosios nuovargio apraiškos ar sėkmės stoka?
„Nei viena, nei kita, - teigia Europos kroso čempionas N. Naujokaitis. – Iš pradžių varžovai nelabai tikėjo, kad stačia galva pulsiu ginti pernai iškovoto titulo, o dar mažiau – kad jį pavyks apginti. Todėl jie man leido važiuoti taip, kaip moku, o pajutę, kad lietuvis vėl gali iškrėsti „šunybę“, ėmė medžioti tikrąja šio žodžio prasme.“
Bene ryškiausias to pavyzdys – priešpaskutiniojo, dešimtojo etapo lenktynės Italijoje, kur lietuviui puikiai sekėsi ir treniruočių, ir kvalifikacinių varžybų metu.
Tačiau finalinį važiavimą iš palankiausios pozicijos pradėjęs N. Naujokaitis svajoti apie nugalėtojų pakylą ir palankų jam rezultatą galėjo nebent iki pirmojo posūkio, kol varžovas netaranavo jo „Volkswagen Polo“ taip, kad šis po smūgio apsisuko trasoje 180 laipsnių, o lenktynių lyderis iš pirmosios pozicijos nusirito į paskutiniąją.
Laimei, ir šioje daugeliui, regis, beviltiškoje situacijoje N. Naujokaitis nesudėjo ginklų, o spaudė kiek galėdamas. Norint pirma laiko užsitikrinti čempiono titulą, lietuviui reikėjo finišuoti ne žemesnėje, kaip šeštojoje pozicijoje.
Varžovų apmaudui, Nerijus įstengė finišo liniją kirsti ketvirtas ir pirma laiko matuotis jau antrąją paeiliui Europos automobilių kroso čempiono karūną.
Ambicingi debiutantai
Šiemet Europos kroso ir ralio kroso čempionatuose debiutavo ir visų etapų varžybose dalyvavo Ričardas Savickas, vairuojantis „Ford Puma“, ir Linas Norkus, ralio kroso lenktynėms parengęs „Ford Focus“.
R. Savickas, nors ir neturėjęs tokio aukšto rango varžybų patirties, neapvylė šalies automobilių sporto gerbėjų lūkesčių. Kartu su Rusijos sportininku Aleksandru Falejevu jis surinko po 81 tašką. Rusijos lenktynininkui, kelių etapų varžybose užėmusiam aukštesnes vietas nei lietuviui, pagal čempionato reglamentą atiteko aštuntoji vieta, o R. Savickui teko tenkintis devintąja tarp 44 pirmajame divizione klasifikuotų sportininkų.
„Tai nėra blogai, tačiau palankiau susiklosčius kelioms lenktynėms galėjau patekti net į prizininkų šešetuką, - teigia R. Savickas, kupinas vilčių kitiemet įgyvendinti tai, kas nepavyko šiemet. – Nors po sunkaus čempionato ir ilgų kelionių dabar rūpi kiek pailsėti, o tik paskui galvoti apie ateities planus.“
R. Savickui irgi palankesnė buvo pirmoji čempionato pusė, per kurią Lietuvos sportininkas tris kartus finišavo šeštas, o iš viso pelnė 49 taškus. Antroje pirmenybių dalyje Ričardas savo taupyklę padidino dar 32 taškais.
Lino Norkaus pasirodymas tolimojoje Portugalijoje vykusio Europos automobilių ralio kroso pirmojo etapo lenktynėse daugeliui buvo nemenkas netikėtumas. Tuo labiau, kad debiutantas, vairavęs „Ford Focus ST T16“, jau per pirmąsias lenktynes sugebėjo iškovoti du taškus.
L. Norkus debiutavo ralio kroso pirmajame, didžiausią galingumą išvystančių automobilių divizione, kuriame dalyvaujantys sportininkai vadinami velniais. Vien ko vertas specialiai šioms lenktynėms parengtas automobilis. Štai lietuvio „Ford Focus“ turi pilnai reguliuojamas tiek priekinę, tiek galinę pakabas, kurias reguliuojant galima pakeisti ratų geometriją, amortizatorių nustatymus, stabilizatorių standumą.
Įspūdingas ir šiame divizione besivaržančių sportininkų titulų sąrašas. Todėl lietuvio jau vien drąsus iššūkis vertas pagarbos.
L. Norkus debiutiniame sezone pelnė 18 taškų ir užėmė 21 vietą tarp 37 šiame divizione klasifikuotų sportininkų.
„Pirmuoju bandymu esu visai patenkintas, - sako L. Norkus. – Nebuvau naivus ir nesitikėjau varžytis dėl aukštų pozicijų ar net prizinių vietų. Mano tikslas buvo sukaupti kuo daugiau patirties, surinkti būtiną informaciją apie trasas ir taip kloti pamatus ateičiai“.
Be praradimų nebūna atradimų
Belieka tik apgailestauti, kad dėl lėšų stygiaus po pirmosios Europos ralio kroso čempionato pusės buvo priverstas pasitraukti pernai čempionato bronzą iškovojęs ir FIA „Metų atradimo“ prizu nominuotas plungiškis, aštuoniolikmetis Martynas Padgurskis.
Juolab, kad Martynas savąjį „Renault Clio RS“ ir Europos trasas paliko būdamas trečioje vietoje, o jo tik per pirmąją pirmenybių pusę iškovoti 70 taškų užtikrino aukštą šeštąją vietą galutinėje čempionato įskaitoje tarp 42 antrajame divizione klasifikuotų sportininkų.
Viltingai Europos kroso čempionatą pradėjo ir dar vienas Šakių sportininkas Šarūnas Glikas. Jis dalyvavo tik pirmųjų penkių etapų lenktynėse, per kurias iškovojo 40 taškų.
Šis rezultatas lėmė lietuviui aukštą dvyliktąją vietą tarp 44 pirmajame kroso divizione klasifikuotų sportininkų.
Kelių etapų lenktynėse jėgas išbandė ir maskvietis, su LASF licencija Europos kroso čempionate dalyvavęs Nikita Kondrachinas, kuris vairavo „Mitsubishi Lancer Evo VIII“. Tą patį, su kuriuo pernai šiose pirmenybėse važiavo 1999 metų Europos kroso čempionas Aurelijus Simaška.
N. Kondrachinas iš viso pelnė 18 įskaitinių taškų, o šis rezultatas jam garantavo 17 vietą tarp 44 pirmajame divizione klasifikuotų sportininkų.
Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“
Tel./Faks: 8 (5) 230 57 25
Nuotraukos V. Misevičiaus
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.