Kasdienė priežiūra
Radiatorius yra bene pagrindinė automobilio aušinimo sistemos dalis. Išbėgus antifrizui, iš bėdos, galima įpilti vandens, prakiurusią žarnelę galima užklijuoti izoliacine juostele, tačiau radiatorių teks remontuoti, jeigu jis leidžia skysčius. Parduotuvėse galima rasti įvairių aušinimo sistemos hermetikų, tačiau, pasak T. Marcinkaus įmonės meistrų, hermetikai - laikina ir ne visada padedanti priemonė. Yra automobilių aušinimo sistemų, kurioms dėl jų konstrukcinių ypatybių hermetikai negali padėti. Taip pat reiktų žinoti, kad jie gali ne tik sustabdyti pratekėjimą, bet ir užkimšti visą sistemą. Tokiu atveju reiktų ir radiatoriaus remonto, ir sistemos plovimo paslaugų.
Žinoma, prižiūrimas automobilio radiatorius tarnaus ilgiau. Meistrai rekomenduoja kiekvieną pavasarį išplauti automobilio aušinimo sistemą. Taip bus pašalintos visos susikaupusios nuosėdos, sistema veiks geriau. Užtrunka šis darbas neilgai, atlikti jį galima savo jėgomis, tad versti radiatorių veikti iki „paskutinio atodūsio" tikrai nevertėtų. Įtakos radiatorių ilgaamžiškumui turi ir jų konstrukcija (tarkim BMW automobiliai turi radiatorių eksploatacijos laiką trumpinantį konstrukcinį defektą) ir amžius, tačiau svarbiausia - nuolatinė priežiūra. Deja, dažnas vairuotojas, ypač įsigijęs senesnį automobilį, tokiais dalykais pradeda rūpintis tik prasidėjus rimtoms problemoms. Kaip jas atpažinti? Jeigu radiatoriuje pradeda trūkti aušinimo skysčio, po automobiliu susidaro antifrizo balutė ar važiuojant pradeda kaisti variklis - aušinimo sistemą būtina tikrinti. Tiesa, antifrizas - laki medžiaga, tad įmanomas nedidelis savaiminis jo nugaravimas, tačiau, jei per savaitę prarandama po 0,5 l ir daugiau skysčio, remontas neišvengiamas. Šiuo atveju meistrai pataria nedelsti, nežaisti su hermetikais, o kuo skubiau parodyti automobilį specialistams - kuo anksčiau bus nustatyta ir sutvarkyta problema, tuo mažiau laiko reiks remontui, jis bus pigesnis.
Remontas
Paradoksalu, tačiau, norint išimti daugelio vakarietiškų automobilių radiatorių, reikia nuardyti visą automobilio priekį.
Kiek tai užtrunka, lemia konstrukcinės sistemos ypatybės ir papildomos įrangos kiekis. Kita vertus, radiatorių vistiek reikia nuimti, nes tiksliai nustatyti, kas sugedo, galima tik radiatorių apžiūrėjus iš visų pusių.
Jeigu skylės ar įtrūkimo vizualiai nematyti, į radiatorių pučiamas oras ir taip ieškoma įtrūkimo.
Radus įtrūkimą, radiatorius ruošiamas remontui. Koks metodas bus taikomas, priklauso nuo medžiagų, iš kurių pagamintas radiatorius, tačiau visais atvejais darbai panašūs - plotas aplink skylutę nuvalomas, paruošiamas, skylutė užtaisoma.
Užtaisyti galima daugelį įtrūkimų ar skylių.
Patikrinama, ar radiatorius sandarus, jis montuojamas į vietą, pilama antifrizo ir, jei daugiau defektų nėra, surenkamos nusuktos automobilio detalės.
Atrodytų, viskas paprasta ir aišku, tačiau meistrai labai nerekomenduoja užsiimti saviveiklą, nes šiame darbe yra tam tikrų niuansų, kurių nežinant galima ne tik nepanaikinti esančių defektų, bet ir pridaryti naujų. Žinoma, radiatoriaus ir aušinimo sistemos remontas užtruks ilgiau ir kainuos gerokai daugiau, negu viskas būtų kainavę, jeigu iškart būtų buvę kreiptasi į specialistus. Daug dalykų automobilyje galima susitvarkyti pačiam, tačiau šį kartą rekomenduojame neeksperimentuoti ir viską patikėti specialistams.
Už pagalbą rengiant straipsnį autoreviu.lt dėkoja T. Marcinkaus įmonės specialistams.
Nuotraukos „Automobilių radiatorių remontas".
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.