Padangos – restauruotos ar naujos?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP3851
  • IMGP3844
  • IMGP3838

Pamažu, bet nenumaldomai artėja laikas, kai vasarines padangas reikės keisti žieminėmis. Apie tai gali negalvoti nebent tie, kurie savo transporto priemones apmovę visiems sezonams tinkamomis padangomis, nors tai ir nėra pats geriausias sprendimas (Demisezoninių padangų nebūna).

Apie tai, kokios padangos būna ir kaip jas atskirti, jau esame rašę (Kaip teisingai išsirinkti žiemines padangas?), tad šiandien pakalbėkime apie tas pačias padangas, tik restauruotas.

Taigi, artėjant žiemai vairuotojai gali rinktis: naudoti senas padangas, pirkti naujas ar pirkti restauruotas. Pasak „Autovisatos" serviso specialistų, padangų restauravimo būdai yra du: karštasis ir šaltasis. Nesigilinant įvisus techninius niuansus trumpai galima būtų pasakyti, kad jie skiriasi tuo, jog vienu atveju nauja guma ant senos padangos tvirtinama ir protektorius formuojamas esant apie +100 C temperatūrai, kitu atveju temperatūra siekia +130-140 C.

Ir čia prasideda tam tikri niuansai. Turbūt ne visi vairuotojai žino, kad šaltuoju būdu restauruotos padangos yra kokybiškesnės. Kai restauracijos temperatūra viršija +100 C, restauruojamos padangos karkasas praranda savo charakteristikas ir tokiu būdu restauruotos padangos tarnauja gerokai trumpiau. Be to, karštuoju būdu padangas galima restauruoti tik vieną kartą.

Taip pat prieš perkant restauruotas padangas reiktų pasidomėti jų bandymų „darbinėmis sąlygomis" rezultatais. Nepriklausomų žurnalistų atlikti bandymai parodė, kad ant šlapio asfalto restauruotos padangos gerokai atsilieka nuo naujų. Jų gerokai prastesnis sukibimas, sunkiau įsibėgėti ar stabdyti. Staigiau pasukus, tokiomis padangomis „avintis" automobilis gali tapti išvis nevaldomas. Beje, tokios pačios problemos ir važiuojant sausu asfaltu, tik prisideda greitesnis padangų dėvėjimasis.

Taip, restauruotos padagos kainuos pigiau už naujas, tačiau labai gali būti, kad jų senieji matmenys neatitiks realių skaičių. Padanga ne batas - nusiėmęs vietoje nepasimatuosi. Be to, restauruotas padangas, kaip rodo praktika, gali būti sunku subalansuoti. Kas atsitiks, jei bus važinėjama nesubalansuotomis padangomis? Jos greičiau dėvėsis, automobilis bus sunkiau valdomas, važiavimas nelygus ir nemalonus...

Tik naujos padangos turi spalvotas žymas ant protektoriaus

Reiktų nepamiršti ir to, kad, tarkim, naudoti restauruotas padangas ant autobusų vairuojamųjų ratų draudžiama, o sunkvežimiuose jas galima naudoti tik ant prievadų ašių ratų. Motociklų padangos nerestauruojamos. Šie faktai taip pat nemažai pasako.

Restauruotų padangų pirkėjai gali susidurti su dar viena problema. Vizualiai nespecialistui sunku bus atskirti restauruotą padangą nuo naujos. Tai žinodami, kai kurie padangų pardavėjai patikliems pirkėjams restauruotas padangas parduoda kaip naujas. Manau, komentarų čia nereikia. Pažiūrėjus atidžiau matyti, kad protektorius privulkanizuotas. Paties protektoriaus spalva skiriasi nuo kordo spalvos. Nebėra spalvotų žymų ant protektoriaus, nėra protektoriaus nusidėvėjimo indikatoriaus.

Tik naujų padangų protektoriaus ir kordo spalva nesiskiria

Taigi, nors restauruotos padangos ir pasižymi patrauklia kaina, tačiau nereiktų pamiršti, kad tai vis tiek yra senas daiktas. „Autovisatos" specialistai rekomenduoja pirkti naujas padangas. Juo labiau, kad dabar tam labai palankus metas.

Gali būti, kad ne visi žino tai, kad „Matador" priklauso koncernui „Continental", tad padangų gamybai naudojamos tos pačios technologijos ir medžiagos. „Matador" padangos gaminamos Europos Sąjungoje, Slovakijoje. Minėtos padangos pasaulinį pripažinimą pelnė paskutiniame praėjusio amžiaus dešimtmetyje ir šiandien apie 80 proc. gamykloje pagaminamos produkcijos skirta eksportui. „Matador" padangų patikimumą liudija ir tai, kad jų kokybė įvertinta ISO sertifikatais. Be to, gamykla turi visus reikiamus kokybės ir aplinkosaugos sertifikatus, tačiau jos svarbiausia misija ir toliau lieka ta pati: pasaulinėje padangų pramonėje aprūpinti vartotojus ne tik įperkamais ir aukštos kokybės produktais, bet ir užtikrinti, kad jų poveikis gamtai būtų minimalus.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.