Nebūkite abejingi
Turbūt daugelis vairuotojų neįsivaizduoja automobilio be vairo stiprintuvo. O dar neseniai vairą tekdavo sukti sukandus dantis ir įsiręžus. Tačiau vairo stiprintuvo sistemą reikia prižiūrėti, nes gana greit gali tekti vėl pasitelkti savo jėgą.
Net 90 proc. visų vairo stiprintuvo gedimų galima išvengti, jei vairuotojai bent kartą per metus atvyktų į servisą patikrinti savo transporto priemonę.
Jeigu vairas strigtų ar prasčiau suktųsi, galbūt jo stiprintuvo dirželis praslysta arba vožtuvas užsikerta. Jeigu po nakties randate kelis tepalo lašelius ten, kur stovi jūsų automobilis, galbūt susidėvėjęs riebokšlis praleidžia hidraulinį tepalą. Tokių ženklų geriau ne-ignoruokite, nes galite prarasti vairo stiprintuvą būtent tada, kai jums jo labiausiai reikės.
Jeigu staiga stiprintuvo siurblys sugenda, plyšta aukšto spaudimo žarna ar nutrūksta stiprintuvo diržas, rezultatas gali tikrai išgąsdinti. Atrodo, tarsi kokia išorinė jėga būtų atėmus iš jūsų vairą, nors, sutelkus visas jėgas, jis sukasi ir dar galite valdyti automobilį. Jei taip atsitiktų judrioje gatvėje ar vingiuotame kalnų kelio ruože, tikrai išsigąstumėte.
Priežiūra
Kartu su stabdžiais, varikliu derėtų tikrinti ir mašinos vairo stiprintuvo sistemą. Kartą per metus apsilankykite specializuotame servise, kad apžiūrėtų vairo stiprintuvo sistemą, prireikus pakeistų hidraulinį tepalą ar filtrą.
Mašinos varikliui dirbant, detalėms trinantis viena į kitą susidaro metalinės dalelytės, jos ilgainiui pradeda kelti grėsmę. Tada ir ateina laikas keisti tepalus ir filtrus. Tas pats galioja ir vairo stiprintuvo sistemai.
Reguliariai tikrinkite tepalo lygį bakelyje. Tikrindami tepalo lygį, patikrinkite ir tepalo spalvą. Jeigu jis tamsėja, ieškokite profesionalios pagalbos. Niekada nelaikykite vairo susukto iki galo ilgiau nei 4 sekundes esant aukštesnėms variklio apsukoms, jei taip darysite, jūsų stiprintuvo siurblys neatlaikys susidariusio spaudimo - arba išmuš dangtelį arba sumals įvorę. Venkite sukioti vairą, kai nepaleistas variklis, nes vairo sistema gauna nemažą apkrovą. Jeigu sukdami vairą jaučiate, jis nenori jūsų klausyti arba jaučiasi laisva eiga, irgi nedelskite ir kreipkitės į specialistus.
Dažniausi gedimai
Gedimų paiešką reikėtų pradėti nuo paprasčiausių dalykų. Visų pirma patikrinkite vairo stiprintuvo siurblio pavaros dirželio būklę.
Praslystantis dirželis gali sukelti aukšto tono cypimą ir vairo stiprinimo sumažėjimą. Jei važiuojant vairą sukti sunkiau ir tai sutampa su cypimu, dirželis tikrai sudilęs. Rekomenduojama kreiptis į servisą.
Kai mašina dar būna šalta, vairas sukinėjasi labai lengvai, o jai įšilus arba pavažinėjus, pastačius ir vėl po kurio laiko važiuojant, vairas ima labai sunkiai suktis, lyg be stiprintuvo, tada veikiausiai bus sugedęs automobilio vairo stiprintuvo siurbliukas. Naujas kainuoja tikrai daug, kaina priklauso nuo mašinos modelio. Geriausia siurbliuko ieškoti vadinamuose „laužynuose".
Siurbliukas sugenda veikiausiai dėl to, kad laiku nepripylėte tepalo ar prastai prižiūrite sistemą.
Jei važiuodami ar sukdamiesi pajuntate, kad dreba vairo stiprintuvas arba atsiranda kažkoks ūžesys, nerizikuokite ir iškart patikrinkite savo automobilio vairo stiprintuvo mechanizmus. Pirmiausia atkreipkite dėmesį į vairo stiprintuvo tepalą. Jei jo pakankamai, būtinai apsilankykite pas meistrus.
Geras pagalbininkas
Dėl sandarumo pažeidimo ir sandarinimo įtaisų susidėvėjimo vairo su hidrauliniu stiprintuvu mechanizmuose pradeda varvėti skysčiai ir atsiranda sistemos gedimų, o tai labai pavojinga dėl staigios apkrovos padidėjimo vairaratyje. Kad išvengtumėte problemų, specialistai rekomenduoja naudoti skysčius (STEER PLUS with SMT2 ), laiku keisti hidraulinio stiprintuvo skystį ar įpilti jo vietoj skysčio.
Padidėjus hidraulinio siurblio veikimo ūžesiui arba pradėjus varvėti - nedelsdami atlikite hidraulinio stiprintuvo diagnostiką. Vairą reikia pasukti iki atramos (nesistenkite per stipriai).
Jeigu ūžesys padidėjęs, hidraulinei sistemai reikalingas stipriklis. Jis mažina hidraulinio vairo stiprintuvo ūžesį, perkaitimą ir nusidėvėjimą, pailgina hidraulinio siurblio veikimo laiką, atnaujina hidraulinių stiprintuvų riebokšlių ir tarpiklių elastingumą ir dydį.
SMT2 labai gerina visų hidraulinės sistemos besitrinančiųjų detalių judrumą. Reguliariai naudojant STEER PLUS with SMT2 hidraulinės sistemos veikimo laikas pailgėja 1,5-2 kartus.
Donatas BRAZDEIKIS
Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje
Efektyvūs stabdžiai reikalingi bet kuriuo metų laiku, tačiau labiausiai - žiemą
Apie automobilių variklių žvakes
Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės
13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų
Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.
Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD
Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...
Atsidariusiose parodose – inžinerinės pramonės ir transporto verslo potencialas
LITEXPO vykstančio parodos sukvietė...
Autoservise gali ir "nurengti"
Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...
2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai
Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.
Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?
Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus
Servisų meistrai tyko lengvatikių
Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.
Automobilių vagies prisipažinimas
Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.