Atėjo laikas keisti padangas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • tyre
  • tyre2
  • tyre3_
  • tyre4

Padangos: kaip pailginti tarnavimo laiką

Atėjo balandis ir laikas keisti žiemines dygliuotas padangas į vasarines. Beje, tai puiki proga įvertinti automobilio važiuoklės būklę, nes padangų dėvėjimasis apie ją daug pasako. Taip pat galite pasitikrinti, ar teisingai eksploatuojate turimas padangas.

Visi žino, kad padangose turi būti palaikomas tam tikras oro slėgis. Medžiagos, iš kurių jos pagamintos, nėra visiškai hermetiškos, todėl oras pamažu išeina per kameros sieneles (aktualiau vasarą), ir slėgis viduje sumažėja. Be to, nepakankamas oro slėgis gali būti susijęs su kameros arba padangos pažeidimu, ventilio ir jo pritvirtinimo (padangoms be kamerų) defektais, be to, laiku nebuvo atlikta oro slėgio patikra. Negalima spręsti apie vidaus slėgį padangoje „iš akies" arba pagal garsą, sudavus per padangą. Padangos su sumažėjusiu vidaus slėgiu praranda savo elastingumą. Tokiu atveju padangos gali prasisukti, todėl gali nutrūkti kameros ventilis arba ji gali būti pažeista ventilio tvirtinimo zonoje. Taip pat padidėja pasipriešinimas ratų riedėjimui, dėl to žymiai padidėja degalų sąnaudos (dabar labai svarbu). Oro slėgio sumažėjimą padangoje lengva nustatyti: pagal padidėjusią padangos deformaciją, pagal tai, kad automobilis krypsta į rato su nepakankamu slėgiu pusę, ir pagal pablogėjusį valdymą.

Galimas karkaso sulinkimas, o tai, reikia pastebėti, neremontuojama. Žinoma, jūs galite panaudoti skystą hermetiką, kuris pilamas per ventilį, bet tai neapsaugos jūsų padangų nuo pažeidimų, nes ši priemonė skirta užklijuoti pradurtas vietas kameroje. O jeigu per daug pripumpavote ratus? Kai oro slėgis per didelis, pažeidžiamas kordas, padidėja protektoriaus vidurinės dalies susidėvėjimas. Padangos amortizuojančios savybės sumažėja, ji gali gauti dideles apkrovas, dėl to gali trūkti rato karkasas.

Padangų pažeidimo pobūdis esant per didelei automobilio apkrovai toks pat, kaip ir esant sumažintam slėgiui jose, tik šie pažeidimai pasireiškia stipriau, sunaudojama daugiau degalų. Pagrindiniai per didelės padangų apkrovos požymiai: staigūs kėbulo judesiai judant, sunkiau valdoma mašina. Kai kurie vairuotojai mano, jog tokiais atvejais reikia šiek tiek papumpuoti ratus. Ši nuomonė klaidinga - vidinio oro slėgio padidinimas kartu su apkrova trumpina padangų tarnavimo laiką.

Padangų susidėvėjimo netolygumas (be normalaus eksploatacinio susidėvėjimo) yra ratų (priekinių) centrinio išbalansavimo arba pažeidimo pasekmė. Dėl netolygaus susidėvėjimo atsiranda padidėjęs užpakalinės ašies krumpliaračių ir guolių triukšmas. Nesubalansuoti ratai lemia pakabinimo elementų irimą (ypač rutulinių mazgų). Taip pat verta atkreipti dėmesį į ratų suvedimą. Niekada nedėkite konkrečiam automobiliui nerekomenduojamų ratų (įvairių tipų padangos ir su skirtingu protektoriaus piešiniu). Tai apsunkins automobilio valdymą, pablogins stabdymo efektyvumą ir sumažins padangų sukibimą su kelio danga. Mūsų automobilių mėgėjams reiktų daugiau dėmesio skirti savo automobilio „apavui", jeigu nori pailginant ratų tarnavimo laiką ir taupyti pinigus. Jeigu pamatėte ką nors įtartino, gal tikrai neverta kaltinti pakabos ar variklio. Gal tereikia patikrinkit slėgį padangose?

Ką sako užrašai ant padangų

Gali būti, kad senos vasarinės padangos jau visiškai nusidėvėjo arba buvo netinkamai saugomos, todėl šiam sezonui reiks naujų. Kaip teisingai išsirinkti? Reiktų žinoti, ką reiškia ant padangų esantys užrašai. Pavyzdžiui, 185/70 R 14: 185 - padangos protektoriaus plotis, 70 - profilio aukščio ir pločio santykis (70 proc.) Kuo mažesnis šis skaičius, tuo platesnė padanga atrodo, tuo „žemesnis" ir dinamiškesnis automobilis. Visi šitie privalumai geri tiktai sausuose keliuose su gera danga. R - radialinė. Diagonalinė guma, žinoma, tvirtesnė, tačiau ją išstūmė radialinė guma. 14 - ratlankio montažinis dydis coliais. Be to, gali būti dviženklis skaičius su lotyniška raide, pavyzdžiui, 78 P: 78 - kėlimo galios indeksas (leistina vieno rato bendroji kėlimo galia).
Pateikti tik poriniai indeksai, neporiniams - dviejų gretimų aritmetinis vidurkis. P - greičio kategorija (maksimalus greitis ne daugiau kaip 150 km/val.).
Raidė E apskritime - Europos saugumo standartas, „DOT" - Amerikos raidės. „M+S": purvas (Mud) + sniegas (Snow) - žieminės ir universalios padangos. „AW" („Any weather" - bet koks oras) - universalios padangos, taip pat ir „AS" - („All Seasons" - visiems sezonams).
Kai kurios įmonės vietoje raidžių naudoja piešinius simbolius: saulė, lietus, snaigė. Strėlė ant rato šono reiškia sukimo kryptį padangai, skirtai važiuoti per lietų. Jeigu suksis kita kryptimi, tai vanduo nebus išstumiamas iš po padangos. Be to, ant padangos yra trys skaičiai: pagaminimo savaitė ir metai. Pavyzdžiui, 529 - du pirmieji skaičiai - penkiasdešimt antra savaitė (52), 9 - pagaminimo metai (1999).

Kaip rinktis?

1. Sugriebti pirštais ataugėlę, staigiai ją patraukti ir paleisti. Jeigu medžiaga kokybiška, tokia ataugėlė turi išsitempti mažiausiai 2-2,5 kartų nuo savo pradinio ilgio ir grįžti į pradinį dydį ne ilgiau kaip per vieną sekundę.
2. Pabraukti pirštais per vidinį hermetišką padangos paviršių ir patrinti pirštus vienas į kitą. Jeigu talkas nesijaučia, tokių ratų geriau nepirkti.
3. Patikrinti pagaminimo datą.
4. Ant šono turi būti šviesus spaudas OTK (Rusijos gamybos padangos). Jeigu dar yra ir tokių pat šviesių taškų - vadinasi buvo tarpinė kontrolė, o tai tik geriau.
5. Per padidinamąjį stiklą pažiūrėti į tą padangos vietą, kuria ji tvirtinama prie ratlankio, bandant aptikti mikroskopinių dažų likučių.
Jeigu yra raudonos spalvos dažų likučių, tai Vakaruose ji buvo nukainota nuo klasės „A" iki „B" dėl kosmetinių defektų. Ją galima pirkti, ji net išsaugo garantiją. Jeigu yra geltonos spalvos dažų likučių, tai jau „C" klasė: kaučiuko mišinio sudėties pažeidimas, garantijos nėra, pirkti neverta. Na, o jeigu žali dažai, tai „D" klasė - vidaus defektai. Jokiu būdu nepirkti (kartais verslininkai pigiai perka nukainotas padangas ir nuplauna dažus).

Apie padangas be kamerų

1. Padangas be kamerų galima montuoti tik ant diskų, kurie turi specialius atsikišimus ant ratlankio.
2. Padangos be kamerų daug saugesnės važiuojant dideliu greičiu, nes jos išleidžia orą pamažu.
3. Padanga be kameros, prieš pradėdama leisti orą, paprastai išlaiko ne vieną, o kelis pradūrimus. 4. Neverta be didesnio poreikio statyti kameros į padangą be kameros. Jeigu padangoje su kamera oras, patenkantis tarp kameros ir padangos, išeina į išorę per nesandarų ratlankį, tai padangoje be kameros jis lieka plokščiais burbulais, kurie labai apsunkina rato šilumos atidavimą, ir jis dažnai perkaista karštu oru važiuojant dideliu greičiu, o tai pavojinga.

Pavasario naujiena - „Goodyear OptiGrip"

Šį pavasarį Lietuvoje „Goodyear" pristato naujas vasarines padangas „OptiGrip", pagamintas pagal itin pažangią technologiją. Vokietijos organizacijos „TÜV" atliktais nepriklausomais atsparumo slydimui vandens sluoksniu bandymais nustatyta, kad šios dėvėtos padangos eksploatacinės savybės yra geresnės, palyginti su naujomis konkurentų padangomis.
„GOODYEAR" išradimas, kuriuo buvo siekiama išspręsti dėvimų padangų savybių blogėjimo problemą, įkūnytas naujosiose „Goodyear OptiGrip" padangose, gaminamose pagal naujovišką technologiją. Nusidėvėjus padangos, pagamintos pagal naująją technologiją, protektoriaus paviršiui, atsiveria nauji gumos mišiniai ir grioveliai, užtikrinantys aukštą sukibimo su šlapia kelio danga ir atsparumo slydimui vandens sluoksniu lygį. Tad naujųjų „OptiGrip" padangų eksploatacinės savybės lieka puikios net tada, kai padanga dėvėta.

Vairuotojui tai reiškia trumpą stabdymo nuotolį šlapiame kelyje, gerą atsparumą slydimui vandens sluoksniu, kuris gali susidaryti ant kelio paviršiaus, ir puikų valdymą visą padangos eksploatavimo laikotarpį.


Naujoji padangų era - „SmartWear" technologija

„Goodyear" naujoviška „SmartWear" technologija, panaudota gaminant naująsias „OptiGrip" padangas, yra dviejų specialiai sukurtų gumos mišinių derinys. Viršutiniame protektoriaus blokų sluoksnyje yra trimatės savaiminio uždarymo technologijos įrantos, jos teikia protektoriaus konstrukcijai kietumo, o tai pagerina valdymo savybes sausame kelyje ir pailgina ridą.

Kai viršutinis gumos mišinys dėvisi, pamažu atsiveria daugiau apatinio gumos mišinio. Jis sukurtas tam, kad, palyginti su kitomis tos pačios klasės padangomis, užtikrintų geresnį sukibimą su šlapia kelio danga ir vienas iš geriausių stabdymo bei valdymo šlapiame kelyje savybes visą padangos eksploatavimo laiką.

Naujoviško dizaino protektorius

Naujosios „OptiGrip" padangos „SmartWear" technologija taip pat glūdi unikalaus dizaino protektoriuje, kuris nepaliauja kisti visą padangos eksploatavimo laiką. Be įrantų ir griovelių, po protektoriaus paviršiniu sluoksniu yra paslėptų kanalų, kurie pamažu atsidengia padangai dėvintis. Šie nauji grioveliai palengvina veiksmingą vandens pašalinimą ir užtikrina aukštą sukibimo su šlapia kelio danga ir atsparumo slydimui vandens sluoksniu lygį net tada, kai padanga gerokai nusidėvi.

Nuotraukos iš Scanpix

Autoreviu.lt inf.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Efektyvūs stabdžiai saugo slidžiame kelyje

Efek­ty­vūs stab­džiai rei­ka­lin­gi bet ku­riuo me­tų lai­ku, ta­čiau la­biau­siai - žie­mą

Apie automobilių variklių žvakes

Nors dyzelinių ir benzininių automobilių variklių žvakės

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Lyginame: variatorius, robotizuota PD ir automatinė PD

Nesvarbu, pirksite naują ar naudotą automobilį, tikrai kils klausimas ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

2011-ieji – perversmo automobilių pramonėje metai

Galima drąsiai teigti, kad 2011 m. įeis į automobilizmo istoriją.

Pasaulinės automobilių pramonės laukia nauja krizė?

Įvertinus tai, kad dauguma Japonijos gamyklų vis dar nedirba, klausimas tampa labai aktualus

Servisų meistrai tyko lengvatikių

Dalis automobilių remonto dirbtuvių meistrų sėkmingai įvaldė techniką, kaip pasipelnyti iš patiklių ir mažai ką apie mašinų remontą išmanančių žmonių.

Automobilių vagies prisipažinimas

Rusijos žiniasklaidoje pasirodė įdomus straipsnis, kurio autorius teigia gavęs interviu iš automobilių vagystėmis užsiimančio žmogaus.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: